Ne všichni jsou s přechodem spalovacích motorů na elektřinu sžití, pravdou ale je, že právě tento krok se v budoucnu stane nevyhnutelným. Automobilky se v současné době předhání v tvorbě nových vozů a podobně je tomu i u Mercedesu. AMG se za nás povedlo skvěle.
Abychom dodrželi nějakou kulturu, představme si tohoto „fešáka“ v celé jeho kráse. Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+. Tabu byla smazána, status quo byl předběhnutý. To o sobě hlásá tenhle kus německé práce. Světu o sobě hlásá 3 důležité informace. Luxus, výkon, udržitelnost. Nám nezbývá než uznat, že se nechvástá. Luxusem by překvapil kdejaké rivaly ze stejné, i jiných stájí. Výkon je vcelku zaručen už jen pro elektrický motor, který, jak víme, dokáže vyprodukovat doslova šílenství na silnicích. Zároveň to odpovídá na otázku udržitelnosti. Tohle auto je prostě zelené.
100% elektrika, ale stále AMG
Co nás na tom legendárním AMG vlastně baví? Kromě designu ten pocit, kdy sedneme za volant, uchopíme ho do rukou, sešlápneme plyn a necháme sebou projet to napjetí a vibrace toho zvířete, které jsme právě probudili. O tenhle pocit nás Mercedes nechtěl připravit, protože prožitky je věc, pro kterou si takováto auta pořizujeme.
Zvukový systém, který do auta výrobci zabudovali, je jednoduše elektrizující. Na výběr máme z 3 módů: „Balanced“, „Sport“ a „Powerful“. Každý pro nás představuje unikátní zvukový zážitek, který reaguje na naše řízení. Ve spojení s vibracemi máme opravdu pocit, že nesedíme v elektrickém autě, ale v monstru, které probralo k životu nejméně 1500 uřvaných koní. Tohle musíme započítat Mercedesu jako veliké plus. Se zvukem si opravdu pohráli.
S čísly nemá AMG problém
Co takhle výkon? Může se srovnávat s originálem? Podle šéf techniky v Mercedesu se vyjádřil jasně: „Naši zákazníci touží po dynamice a zážitcích.“ EQS tedy doručilo všechno. Standardní verze představuje „pouhých“ 650 koní s krouticím momentem 855Nm. Pokud investujeme, čeká na nás 751 koní. To vůbec není zlé. Krouticí moment je ovšem šílených 1027Nm. Tohle trhá nejen vozovku.
579 km je dojezd, který nám byl přislíben, ale buďme upřímní, zaleží hodně na tom, jak budeme trestat silnice. A s tímhle zvířetem je vcelku jasné, že se utrhneme ze řetězu.
Cena je stejně šílená jako výkon, ale co jsme mohli čekat, že? V Evropě se momentálně pohybuje okolo 150 000 eur. To je asi 3,8 milionu korun. Němci si dali hodně záležet na tom, aby bylo co kupovat. Můžeme jen čekat na výroční zprávy. I tak ale přejeme tomuto průkopníku elektro-mobility hodně šťastných kilometrů.