Více
    -1.5 C
    Czech
    Sobota 2. prosince 2023

    Mercedes posunul elektro na další level. AMG posouvá laťku výš a výš

    Ne všichni jsou s přechodem spalovacích motorů na elektřinu sžití, pravdou ale je, že právě tento krok se v budoucnu stane nevyhnutelným. Automobilky se v současné době předhání v tvorbě nových vozů a podobně je tomu i u Mercedesu. AMG se za nás povedlo skvěle.

    Abychom dodrželi nějakou kulturu, představme si tohoto „fešáka“ v celé jeho kráse. Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+. Tabu byla smazána, status quo byl předběhnutý. To o sobě hlásá tenhle kus německé práce. Světu o sobě hlásá 3 důležité informace. Luxus, výkon, udržitelnost. Nám nezbývá než uznat, že se nechvástá. Luxusem by překvapil kdejaké rivaly ze stejné, i jiných stájí. Výkon je vcelku zaručen už jen pro elektrický motor, který, jak víme, dokáže vyprodukovat doslova šílenství na silnicích. Zároveň to odpovídá na otázku udržitelnosti. Tohle auto je prostě zelené.

    100% elektrika, ale stále AMG

    Co nás na tom legendárním AMG vlastně baví? Kromě designu ten pocit, kdy sedneme za volant, uchopíme ho do rukou, sešlápneme plyn a necháme sebou projet to napjetí a vibrace toho zvířete, které jsme právě probudili. O tenhle pocit nás Mercedes nechtěl připravit, protože prožitky je věc, pro kterou si takováto auta pořizujeme.

    Zvukový systém, který do auta výrobci zabudovali, je jednoduše elektrizující. Na výběr máme z 3 módů: „Balanced“, „Sport“ a „Powerful“. Každý pro nás představuje unikátní zvukový zážitek, který reaguje na naše řízení. Ve spojení s vibracemi máme opravdu pocit, že nesedíme v elektrickém autě, ale v monstru, které probralo k životu nejméně 1500 uřvaných koní. Tohle musíme započítat Mercedesu jako veliké plus.  Se zvukem si opravdu pohráli.

    S čísly nemá AMG problém

    Co takhle výkon? Může se srovnávat s originálem? Podle šéf techniky v Mercedesu se vyjádřil jasně: „Naši zákazníci touží po dynamice a zážitcích.“ EQS tedy doručilo všechno. Standardní verze představuje „pouhých“ 650 koní s krouticím momentem 855Nm. Pokud investujeme, čeká na nás 751 koní. To vůbec není zlé. Krouticí moment je ovšem šílených 1027Nm. Tohle trhá nejen vozovku.

    579 km je dojezd, který nám byl přislíben, ale buďme upřímní, zaleží hodně na tom, jak budeme trestat silnice. A s tímhle zvířetem je vcelku jasné, že se utrhneme ze řetězu.

    Cena je stejně šílená jako výkon, ale co jsme mohli čekat, že? V Evropě se momentálně pohybuje okolo 150 000 eur. To je asi 3,8 milionu korun. Němci si dali hodně záležet na tom, aby bylo co kupovat. Můžeme jen čekat na výroční zprávy. I tak ale přejeme tomuto průkopníku elektro-mobility hodně šťastných kilometrů.

    Sledujte nás na sítích

    Ikonický motocykl nás jen tak bavit nepřestane. Takhle vypadá Triumph Bonneville Bobber

    Jedna z nejvíce známých firem v motocyklovém světě Triumph nabízí celou škálu moderních strojů. Lidé ovšem stále vyhledávají starou klasiku. Bonneville Bobber má se svou legendární siluetou i dnes co nabídnout. Cena je sice vyšší, do rukou se nám ale dostane naprosto neuvěřitelná mašina. Mnozí si ji navíc nechávají upravit podle svého. Proč jezdci tak zbožňují právě Bonneville Bobber? 

    Jako blesk z čistého nebe. Top Gear se loučí s fanoušky

    Jedna z nejslavnějších automobilových show na světě se pravděpodobně stahuje z televizních obrazovek. Na jak dlouho? BBC se sice nechala slyšet, že se jedná pouze o odmlku, mnohé spekulace fanoušků ale naznačují, že po 46 letech se s ojedinělým pořadem rozloučíme definitivně. Je tento krok chytrým tahem stanice BBC, která už jednou do vysílání výrazně zasáhla? 

    Dodávka, která bere dech. Renault představuje zbrusu nový model Master E-Tech 

    Přestože už stejnojmenné auto v arsenálu automobilka Renault má, tento kousek pro rok 2024 musíme právem považovat za zbrusu nový. Master E-Tech prošel tak markantní úpravou, že je od svého předchůdce vzdálen na míle daleko. Firma se zaměřila převážně na design a praktičnost. Výkon elektrické verze je dostačující. K mání bude ovšem i naftová varianta. 

    Nový hybrid na obzoru. Automobilka Hyundai dodala na trh model Kona 

    Kdo se o tuto firmu zajímá, ví, že Kona není ničím novým v jejím arsenálu. Nově ale přibyly modely s hybridním pohonem i tím elektrickým. Dnes se podíváme na ten kombinovaný. Hyundai zcela předělala design a připravila pro zákazníky nekonečnou zásobu technologií a funkcí. Výkon se drží na solidním průměru, který sice nezazáří na okruhu, ale pro všední den poslouží skvěle. 

    Justin Bieber umí sbírat auta. Jeho garáž bychom asi nevyčíslili 

    Justin Bieber je dost možná nejznámější zpěvák na světě. Disponuje jměním, které mu dovoluje pořizovat si skvosty na čtyřech kolech. Pojem krásy se sice liší od člověka k člověku, jedno je ale jisté. Bavíme se zde o sbírce aut, která rozhodně zaujme. Bieber totiž nekončí pouze u koupě nového auta. Většinu pak ještě pošle do dílny, kde mu ji upraví na míru. 

    Ikonický motocykl nás jen tak bavit nepřestane. Takhle vypadá Triumph Bonneville Bobber

    Jedna z nejvíce známých firem v motocyklovém světě Triumph nabízí celou škálu moderních strojů. Lidé ovšem stále vyhledávají starou klasiku. Bonneville Bobber má se svou legendární siluetou i dnes co nabídnout. Cena je sice vyšší, do rukou se nám ale dostane naprosto neuvěřitelná mašina. Mnozí si ji navíc nechávají upravit podle svého. Proč jezdci tak zbožňují právě Bonneville Bobber? 

    Jako blesk z čistého nebe. Top Gear se loučí s fanoušky

    Jedna z nejslavnějších automobilových show na světě se pravděpodobně stahuje z televizních obrazovek. Na jak dlouho? BBC se sice nechala slyšet, že se jedná pouze o odmlku, mnohé spekulace fanoušků ale naznačují, že po 46 letech se s ojedinělým pořadem rozloučíme definitivně. Je tento krok chytrým tahem stanice BBC, která už jednou do vysílání výrazně zasáhla? 

    Dodávka, která bere dech. Renault představuje zbrusu nový model Master E-Tech 

    Přestože už stejnojmenné auto v arsenálu automobilka Renault má, tento kousek pro rok 2024 musíme právem považovat za zbrusu nový. Master E-Tech prošel tak markantní úpravou, že je od svého předchůdce vzdálen na míle daleko. Firma se zaměřila převážně na design a praktičnost. Výkon elektrické verze je dostačující. K mání bude ovšem i naftová varianta. 

    Nový hybrid na obzoru. Automobilka Hyundai dodala na trh model Kona 

    Kdo se o tuto firmu zajímá, ví, že Kona není ničím novým v jejím arsenálu. Nově ale přibyly modely s hybridním pohonem i tím elektrickým. Dnes se podíváme na ten kombinovaný. Hyundai zcela předělala design a připravila pro zákazníky nekonečnou zásobu technologií a funkcí. Výkon se drží na solidním průměru, který sice nezazáří na okruhu, ale pro všední den poslouží skvěle. 

    Justin Bieber umí sbírat auta. Jeho garáž bychom asi nevyčíslili 

    Justin Bieber je dost možná nejznámější zpěvák na světě. Disponuje jměním, které mu dovoluje pořizovat si skvosty na čtyřech kolech. Pojem krásy se sice liší od člověka k člověku, jedno je ale jisté. Bavíme se zde o sbírce aut, která rozhodně zaujme. Bieber totiž nekončí pouze u koupě nového auta. Většinu pak ještě pošle do dílny, kde mu ji upraví na míru.