Prototypy a koncepty většinou reflektují touhu automobilky prezentovat svou cestu do budoucnosti. Oli znamená naprostou revoluci. Model, který vyvinula francouzská automobilka Citroën už se prezentuje světu delší dobu. Co všechno nabízí a co si z toho můžeme vyvodit? Víme jistě, že právě z tohoto konceptu budou mít radost milovníci životního prostředí.
Citroën Oli představuje od základu nově navržený elektromobil, který si osvojil výhradně recyklované materiály. Výrobci se zaměřili hlavně na vyšší úspornost, které dosahují například snížením hmotnosti. Nabízí navíc až přehršel detailů, kdy každý jeden dokáže upoutat na první pohled. Mezi takové patří střecha, interiér, úložné prostory. Oli zkrátka láká veřejnost na ojedinělost a naprostou neokoukanost. Zcela přejal novou podobu znaku i filozofii firmy. Pokud se jednou do sériové výroby dostane alespoň třetina z toho, co Oli nabízí, máme se na co těšit.
Co se technologií týče, najdeme na konceptu Citroën Oli celou škálu nových a zajímavých doplňků. Celkově lze ale tento počin definovat vcelku výstižnou myšlenkou. Citroën Oli vypadá jako vše, o čem jsme jako děti snili, ale nikdy se naše sny nestaly realitou. Za tento fakt může převážně design a ergonomie. Pojďme se na tento model podívat více zblízka.
Design
Vzhled konceptu Citroën Oli je pro jeho prezentaci naprosto zásadní. Přímo totiž odpovídá za využití všech pokrokových technologií. Například kapota i střecha, na kterou si můžeme pohodlně sednout, využívá technologii sendvičového materiálu z kartonu. Podle automobilky je pevnější než ocel. Stejné díly se využívají na pravou i levou stranu vozu, což zaručuje efektivitu a nižší spotřebu surovin.
Interiér působí jako dobře vybavený pokoj nadšeného hráče počítačových her. Sedadla vyloženě kopírují kancelářské židle, přístrojová deska pak herní konzoli. Například klimatizaci vyřešila automobilka velice sofistikovaně a hlavně jednoduše. Okna jsou stavěna šikmo a čelní sklo vertikálně. Odpuzují tak paprsky. Mohli bychom sice polemizovat o vyšším odporu vzduchu, nebudeme ale do Citroënu rýpat.
Dojezd
Baterie vydrží této technologické hračce až na 400 km. To je mimochodem více, než dokážou běžné elektromobily některých značek. Možná důvod k zamyšlení?
Verdikt
Citroën Oli nás příjemně překvapil. Výrobci dokázali vtipnou a elegantní cestou nabídnout městský vůz, který bude svému majiteli či majitelce nabízet čirou radost z pohybu.