0.4 C
Czech
Čtvrtek 18. prosince 2025
NovinkyBMW představilo nového pomocníka do městských uliček. Takhle vypadá CE 02

BMW představilo nového pomocníka do městských uliček. Takhle vypadá CE 02

Reklama

Firma BMW se zaměřuje i na udržitelné cestování po městských ulicích. Pro mladé i starší si připravila elektrický model CE 02. Design se vymyká dosavadnímu vnímání elektrických koloběžek, skútrů a dalších podobných prostředků. Maximální výkon nám zaručí svižnost a zároveň dostupnost jezdcům už od 15 let. Rozhodně nás překvapí i dojezd. CE 02 představuje budoucnost. 

Mnoho lidí sní o jednoduchém dopravním prostředku, na který by zkrátka nasedli a jeli. Bez starostí, bez omezení, hlavně svižně a ekologicky. BMW vyslyšelo přání mnoha uživatelů a vytvořilo model CE 02. Na něm můžeme projet celé město křížem krážem, a ještě nám zbude energie na cestu domů. Design nás ohromí jednoduchostí a minimalismem, zároveň ale nabídne mnoho praktických prvků. Výrobci si dali záležet převážně na filozofii „user friendly“. Zákazník zkrátka musí okamžitě tušit, jak se model ovládá a jak ho využít na maximum. 

Cenově už se pochopitelně nebavíme o tolik příznivých podmínkách. Pokud si nenavolíme v konfiguraci drobnosti jako vyhřívání řídítek nebo zadní nákladní brašnu, omezíme se na základní černou variantu barevného zpracování, dostaneme na prodejně model CE 02 za 209 000 korun. To už je částka, za kterou pořídíme slušnou mašinu i na cesty mimo město. Život je ovšem o prioritách. CE 02 si nebudou kupovat motorkáři, ale lidé, kteří nechtějí do kanceláře jezdit autem, ani MHD. 

Design 

V jednoduchosti je krása. BMW přišlo s tzv. eParkourer vzhledem. Ani skútr, ani koloběžka. Nizoučký prostředek, na který snadno nasedneme a vyrazíme. Posed je vzpřímený a kupodivu i poloha nohou je velice příjemná. Přední část rozzáří LED světlomet, za ním mám o všem přehled na 3,5palcovém TFT displeji. Po leví ruce se nachází všechna důležitá tlčítka funkcí, a to včetně zpátečky. 

Specifikace 

130 kg vážící mašina využívá dvojitý ocelový rám, teleskopickou vidlici se zdvihem 117 mm, nastavitelný zadní tlumič se zdvihem 56 mm. ABS najdeme na předním kole. Také zde objevíme kotouč o průměru 239 mm, na zadním kole pak o průměru 220 mm. Elektromotor nám dodá výkon 11 kW a točivý moment 55 Nm. Baterii nabijeme za 100 minut s rychlonabíječkou, za 160 minut klasickou cestou. Maximální dojezd činí 95 km.

Verdikt 

Přestože možná někomu bude připadat model CE 02 jako příliš výstřední, my musíme konstatovat, že se dost povedl. Ceníme myšlenku i provedení. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama