Více
    16.3 C
    Czech
    Pátek 29. března 2024

    BMW jako konkurence Tesly. Elektrický krasavec i4 chce udělat díru do světa

    Spalovací motory? Německo jako automobilová bašta Evropy musí stejně jako zbytek před nově zavedenými standardy pokleknout. Když už ale má vyrábět elektrická auta, tak ať to stojí za to. BMW i4 se pyšní krásným vnějškem, parádním dojezdem a energičností.

    Konkurentem je Tesle modelu 3 nebo třeba Polestaru 2. Všechna auta stojí v základu přibližně podobně kolem 1,3 milionů korun (+- 100 000Kč). Jediné BMW si ovšem ponechává svou klasickou tvář, která v nás nijak neevokuje potřebu jít se podívat na Star Trek. Zajetá maska předního chladiče se svým naštvaným výrazem. Nízké, dlouhé auto, které si zamilujeme hned od prvního momentu.

    Dojezd

    S vědomím, že se pomalu, ale jistě, rozšiřuje síť nabíjecích stanic po celé naší zemi, je prakticky nemožné mít strach z toho, že by nás snad auto někde nechalo. Víme, není to tak pohodlné jako dočerpat naftu, ale tak tragické to zas také není. Ať už verze M50, která nás odveze až 520 km daleko, nebo třeba eDrive40, která zvládne 590 km. 500 km je ta psychologická hranice, kterou se podařilo BMW zdolat. Rychlá jízda po dálnici vybíjí auto nejvíce. Naopak pomalá přes město vede k delšímu dojezdu díky většímu podílu rekuperace. I tak je 500 zaručeno.

    Jak rychle se auta nabijí pro dojezd 100 km? Vysokorychlostní stanice to zvládne za 00:04 hodiny. Naopak domácí kabel za 7 hodin. Všichni ovšem víme, co je k naší baterii šetrnější. Je zde ještě plno dalších možností a časů, ale zkrátka záleží, co máme k dispozici. Například s výkonem 205 kW nabijeme auto z 10 na 80% za 31 minut. Skvělý čas.

    Výkon a cena

    Verze M50 je o něco náruživější než její sourozenec eDrive40. Výkon 400kW, 544 koní, krouticí moment 795Nm. Spotřeba elektřiny 25,6 kWh/100km. Cena je odpovídající a to 1,8 milionů korun. Podobně stojí Tesla Model 3 Performance.

    Verze eDrive40 je sice levnější (1,45 milionů korun), ale zároveň slabší. 250kW, 340 koní, krouticí moment 430Nm. Spotřeba 22,2 kWh/100km. I to je ovšem skvělý výsledek.

    Přestože jsou to takto nadupaná auta, nikde není problém s prostorem. Všichni mají v kabině dost místa a kapacita kufru se vyšplhala na 470l. po sklopení sedadel se dostaneme na 1290l.

    Jsou to sice drahá auta, ale co bychom od elektrických vozidel čekali? Své fanoušky si každopádně najdou.

    Sledujte nás na sítích

    Novinka Triumph Rocket 3 Storm konečně dorazila 

    Britská firma Triumph se pochlubila novým modelem Rocket 3 Storm, který navazuje na svého poředchůdce. Rok 2024 bude stát za to. Model je známý svým obřím výkonem, a ještě masivnějším kroutícím momentem. Mašina pro rok 2024 tyto hodnoty posunula na novou úroveň. Pokud budeme chtít jeden kousek postavit do naší garáže, budeme muset začít šetřit. 

    Suzuki GSX-S1000 GX. Mašina, která zavaří každému terénu 

    Konečně jsme se dočkali. Suzuki se pyšní modelem GSX-S1000 GX pro rok 2024. Jedná se o motorku typu Adventure. Na dlouhé cesty je tento stroj naprosto ideální. Výrobci se zaměřili na pohodlí, praktičnost a převážně technologie. Do terénu i mimo něj, model GSX-S1000 GX je tím pravým společníkem. Přestože se jeho pořízení prodraží, investice se nám vrátí, a to mnohonásobně. 

    Novinka z linky BMW. Toto je model Vision Neue Klasse X

    Naprosto ojedinělý přírůstek si připočítává automobilka BMW. Lidem ukázala model Vision Neue Klasse X, který bere dech. Je vcelku jasné, že se jedná o čistě elektrický automobil. Zásadním způsobem se ale výrobci zaměřili na design a požitek z jízdy. Přesně na to chtějí nalákat budoucí potenciální zájemce. Na své si ale přijdou i ti, kterým není jedno životní prostředí. 

    Nový model Peugeot 2008 skutečně bere dech  

    Automobilka Peugeot představila model, který skvěle doplňuje řady ve flotile značky Peugeot. Model 2008 přináší mnoho nového. Pod kapotou se mohu objevit až 3 varianty motorizací, praktičnost potěší i ty nejnáročnější, výkon zvládne téměř všechny výzvy. Kde ovšem firma skutečně předběhla očekávání, je cena. Novinka nás totiž nevyjde na abnormální peníze. 

    Sportovní vůz, který se nebojí elektřiny. To je model ID.4 GTX

    Automobilka VW má v arsenálu pravděpodobně nejrozsáhlejší flotilu elektrických vozů na trhu. Jedním z nejvíce výrazných je ID.4 GTX. Tohle malé SUV nás okouzlí už na první pohled. Od svého předchůdce ID.4 se liší převážně sportovně laděným vzhledem. Zde se ovšem VW nezastavil. Pod kapotou na nás čeká pořádná porce koní, která v kombinaci s AWD umí proměnit jízdu v zážitek. 

    Novinka Triumph Rocket 3 Storm konečně dorazila 

    Britská firma Triumph se pochlubila novým modelem Rocket 3 Storm, který navazuje na svého poředchůdce. Rok 2024 bude stát za to. Model je známý svým obřím výkonem, a ještě masivnějším kroutícím momentem. Mašina pro rok 2024 tyto hodnoty posunula na novou úroveň. Pokud budeme chtít jeden kousek postavit do naší garáže, budeme muset začít šetřit. 

    Suzuki GSX-S1000 GX. Mašina, která zavaří každému terénu 

    Konečně jsme se dočkali. Suzuki se pyšní modelem GSX-S1000 GX pro rok 2024. Jedná se o motorku typu Adventure. Na dlouhé cesty je tento stroj naprosto ideální. Výrobci se zaměřili na pohodlí, praktičnost a převážně technologie. Do terénu i mimo něj, model GSX-S1000 GX je tím pravým společníkem. Přestože se jeho pořízení prodraží, investice se nám vrátí, a to mnohonásobně. 

    Novinka z linky BMW. Toto je model Vision Neue Klasse X

    Naprosto ojedinělý přírůstek si připočítává automobilka BMW. Lidem ukázala model Vision Neue Klasse X, který bere dech. Je vcelku jasné, že se jedná o čistě elektrický automobil. Zásadním způsobem se ale výrobci zaměřili na design a požitek z jízdy. Přesně na to chtějí nalákat budoucí potenciální zájemce. Na své si ale přijdou i ti, kterým není jedno životní prostředí. 

    Nový model Peugeot 2008 skutečně bere dech  

    Automobilka Peugeot představila model, který skvěle doplňuje řady ve flotile značky Peugeot. Model 2008 přináší mnoho nového. Pod kapotou se mohu objevit až 3 varianty motorizací, praktičnost potěší i ty nejnáročnější, výkon zvládne téměř všechny výzvy. Kde ovšem firma skutečně předběhla očekávání, je cena. Novinka nás totiž nevyjde na abnormální peníze. 

    Sportovní vůz, který se nebojí elektřiny. To je model ID.4 GTX

    Automobilka VW má v arsenálu pravděpodobně nejrozsáhlejší flotilu elektrických vozů na trhu. Jedním z nejvíce výrazných je ID.4 GTX. Tohle malé SUV nás okouzlí už na první pohled. Od svého předchůdce ID.4 se liší převážně sportovně laděným vzhledem. Zde se ovšem VW nezastavil. Pod kapotou na nás čeká pořádná porce koní, která v kombinaci s AWD umí proměnit jízdu v zážitek.