Více
    16.5 C
    Czech
    Sobota 19. července 2025

    Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

    Volvo nakonec nepřeruší život spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Řidiči tak dostanou kombinaci silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.

    Hyundai Ioniq 9 je tady a dokáže překvapit nejen výbavou 

    Obrovský dojezd, tichý provoz a výborné jízdní vlastnosti – nový Hyundai Ioniq 9 má všechny předpoklady stát se špičkou mezi elektrickými SUV s třemi řadami sedadel. Navíc nikomu nebude vadit, že se do tohoto vozu nelije benzín. Elektřina všem vytře zrak. 

    Auto do divočiny i paláce. Mercedes-Benz třídy G nemá konkurenci

    Pokud člověk hledá maximální pohodlí, maximální výkon i styl, rozhodně by měl zpozornět u značky Mercedes. Model G je to pravé. Mnozí lidé znají tento automobil spíše jako pózu, realita ale mnohé překvapí. Podobné verze třídy G bývá k dispozici i armádě, a to díky prostému důvodu. Tohle auto je prakticky nezničitelné. Stojí hodně peněz, odvede práci za tři. 

    Reklama

    Na první pohled jednoduché hranaté vozidlo. Pod pokličkou se ale skrývá něco naprosto neuvěřitelného. Mercedes-Benz umí vyrobit téměř cokoli. Model G ale patří k těm největším úspěchům, které si může automobilka připsat. Pohodlí v kabině, masivní vzhled zvenku, pod kapotou agresivní stádo koní. Firma nezapomíná zmiňovat technické specifikace v terénu. Brodivost, stoupavost, podobné hodnoty bychom hledali spíše u obrněných vozidel. Třída G zkrátka nemá konkurenci. 

    Cena možná kdekoho vyděsí, za stejný obnos bychom si pořídili flotilu ojetých vozů. Automobilka stanovila hodnotu základní výbavy na 3,55 milionu korun. Pokud bychom zatoužili po více koních, zvolili bychom verzi G 500. Ta zájemce vyjde na 3,78 milionu korun. Zlatým hřebem zůstává pochopitelně výbava AMG. Za tu si Mercedes řekne téměř 5 milionů korun. Ne, tento vůz není zadarmo. Do rukou se nám však nedostane auto, ale pomocník, ve kterém se budou vozit i naše vnoučata. 

    Design 

    Vzhled přetrval. Podíváme-li se například na model 300 GD, který zažil svou zlatou éru v 80. letech, zjistíme, že silueta se nezměnila. Proč měnit něco, co funguje? Nejnovější verze se může pyšnit masivní maskou se zvětšeným grilem. Stálicí jsou kulaté LED světlomety i vrchní ukazatelé směru. Z profilu si všimneme primárně 18palcových kol. Ty mohou nabrat velikost až 20 palců. Mercedes-Benz si zakládá na rovných liniích. Ty tvoří duši třídy G. Zadní část převáží rezervu. Podle toho se upravily všechny ostatní prvky. 

    Interiér nás okouzlí svou prostorností i luxusem. Zpracování všech detailů mnohým vyrazí dech. Kůže se mísí s dekorem dřeva. Středem palubní desky se stala 12,3palcová obrazovka infotainmentu. Sedadla krásně větrají a poskytují maximální pohodlí i na delší cesty. 

    Specifikace 

    Brodit se můžeme s Mercedes-Benz G až v hloubce 70 cm. V terénu se teprve projeví jeho schopnosti. Boční náklon zvládne až 35 stupňů. Do kopce si G poradí se stoupáním až 45 stupňů.  

    Motorizace 

    Pod kapotou najdeme skutečné poklady. Základní diesel G 400 d nabízí třílitrový šestiválec s výkonem 330 koní a točivým momentem 700 Nm. Benzínový osmiválec s obsahem 4 litry umí vyrobit až 421 koní a 610 Nm točivého mementu. Ikonou dravosti se stala verze AMG. Čtyřlitrový osmiválec poskytuje až 585 koní a 850 Nm. Šílené hodnoty, nemyslíte? 

    Verdikt 

    Málokdo si může model Mercedes-Benz G dovolit. To je bohužel smutná pravda. Obecně platí, že v sobě skrývá mnohem více, než bychom čekali. Za nás klobouk dolů! 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

    Volvo nakonec nepřeruší život spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Řidiči tak dostanou kombinaci silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.

    Hyundai Ioniq 9 je tady a dokáže překvapit nejen výbavou 

    Obrovský dojezd, tichý provoz a výborné jízdní vlastnosti – nový Hyundai Ioniq 9 má všechny předpoklady stát se špičkou mezi elektrickými SUV s třemi řadami sedadel. Navíc nikomu nebude vadit, že se do tohoto vozu nelije benzín. Elektřina všem vytře zrak. 

    Ford Bronco se dostal do Číny. Na čistý benzín ale zapomeňme 

    Zatímco v USA se Ford Bronco stále drží klasických spalovacích motorů, v Číně přichází zásadní proměna – modelová řada Bronco se zde rozšiřuje o plně elektrickou a plug-in hybridní verzi. Nový přírůstek nese označení Bronco New Energy a přináší nejen výrazně odlišnou techniku, ale i modernější pojetí legendárního jména.

    Škoda představila nový užitkový elektromobil Enyaq Cargo

    Automobilka Škoda představila novou komerční verzi svého plně elektrického SUV s názvem Enyaq Cargo, která je od základu navržena jako lehké užitkové vozidlo (LCV). Model je oficiálně registrován u britského úřadu DVSA (Driver and Vehicle Standards Agency) a vznikl jako součást zakázky od společnosti National Grid Energy Distribution (NGED).

    Audi A6 Avant spojuje komfort, výkon i prostor pro aktivní život

    Nové Audi A6 Avant osloví ty, kdo chtějí elegantní kombi pro každý den, ale s technikou na úrovni. Sdílí základ s menší A5, ale narostlo do všech směrů. Větší rozměry znamenají lepší proporce a víc místa uvnitř. A6 zůstává u osvědčených spalovacích motorů, které posiluje chytrý mild-hybridní systém MHEV plus.

    KGM Musso Grand spojuje komfort SUV s praktičností pick-upu

    KGM Musso Grand vypadá jako klasický pracovní pick-up. Ve skutečnosti zvládne víc. Pod dlouhou karoserií ukrývá pohodlný interiér, schopný pohon všech kol a užitečné detaily, které ocení každý, kdo střídá silnici a terén.

    BMW M2 dostane legální Track Package pro silniční provoz

    Oficiální teasery ukazují zamaskované kupé se sportovními úpravami a výrazným zadním křídlem. Přichází nejostřejší verze M2 všech dob. Na silnici může, motor ale nabídne abnormální porci koní. 

    Audi A5 Limuzína kombinuje naftu, hybrid a digitální kokpit

    Audi změnilo název, zachovalo styl a přidalo techniku. Z někdejší A4 Limuzíny se stala A5, i když ve skutečnosti jde o praktický liftback. Nová generace sází na kombinaci dieselu, mild-hybridu a pohonu všech kol.

    Nissan možná začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Mohou za to cla 

    Podle nedávných zpráv japonský Nissan zvažuje, že ve své továrně v Canton, Mississippi, začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Tato výrobní kapacita je v současnosti ne zcela vytížená, a spolupráce s Hondou by mohla přinést výhody oběma automobilkám, které čelí rostoucímu tlaku amerických cel na dovoz japonských vozů.

    Volkswagen Amarok PanAmericana má výkon, výdrž i respekt k tradici

    Druhá generace pick-upu Amarok se postavila na rám Fordu Ranger, ale zůstala věrná stylu Volkswagenu. Design přídě, interiér a výbava působí sebevědomě. Verze PanAmericana cílí na zákazníky, kteří chtějí terénní schopnosti i pohodlí na silnici.

    Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

    Volvo nakonec nepřeruší život spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Řidiči tak dostanou kombinaci silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.

    Hyundai Ioniq 9 je tady a dokáže překvapit nejen výbavou 

    Obrovský dojezd, tichý provoz a výborné jízdní vlastnosti – nový Hyundai Ioniq 9 má všechny předpoklady stát se špičkou mezi elektrickými SUV s třemi řadami sedadel. Navíc nikomu nebude vadit, že se do tohoto vozu nelije benzín. Elektřina všem vytře zrak. 

    Ford Bronco se dostal do Číny. Na čistý benzín ale zapomeňme 

    Zatímco v USA se Ford Bronco stále drží klasických spalovacích motorů, v Číně přichází zásadní proměna – modelová řada Bronco se zde rozšiřuje o plně elektrickou a plug-in hybridní verzi. Nový přírůstek nese označení Bronco New Energy a přináší nejen výrazně odlišnou techniku, ale i modernější pojetí legendárního jména.

    Škoda představila nový užitkový elektromobil Enyaq Cargo

    Automobilka Škoda představila novou komerční verzi svého plně elektrického SUV s názvem Enyaq Cargo, která je od základu navržena jako lehké užitkové vozidlo (LCV). Model je oficiálně registrován u britského úřadu DVSA (Driver and Vehicle Standards Agency) a vznikl jako součást zakázky od společnosti National Grid Energy Distribution (NGED).

    Audi A6 Avant spojuje komfort, výkon i prostor pro aktivní život

    Nové Audi A6 Avant osloví ty, kdo chtějí elegantní kombi pro každý den, ale s technikou na úrovni. Sdílí základ s menší A5, ale narostlo do všech směrů. Větší rozměry znamenají lepší proporce a víc místa uvnitř. A6 zůstává u osvědčených spalovacích motorů, které posiluje chytrý mild-hybridní systém MHEV plus.

    KGM Musso Grand spojuje komfort SUV s praktičností pick-upu

    KGM Musso Grand vypadá jako klasický pracovní pick-up. Ve skutečnosti zvládne víc. Pod dlouhou karoserií ukrývá pohodlný interiér, schopný pohon všech kol a užitečné detaily, které ocení každý, kdo střídá silnici a terén.

    BMW M2 dostane legální Track Package pro silniční provoz

    Oficiální teasery ukazují zamaskované kupé se sportovními úpravami a výrazným zadním křídlem. Přichází nejostřejší verze M2 všech dob. Na silnici může, motor ale nabídne abnormální porci koní. 

    Audi A5 Limuzína kombinuje naftu, hybrid a digitální kokpit

    Audi změnilo název, zachovalo styl a přidalo techniku. Z někdejší A4 Limuzíny se stala A5, i když ve skutečnosti jde o praktický liftback. Nová generace sází na kombinaci dieselu, mild-hybridu a pohonu všech kol.

    Nissan možná začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Mohou za to cla 

    Podle nedávných zpráv japonský Nissan zvažuje, že ve své továrně v Canton, Mississippi, začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Tato výrobní kapacita je v současnosti ne zcela vytížená, a spolupráce s Hondou by mohla přinést výhody oběma automobilkám, které čelí rostoucímu tlaku amerických cel na dovoz japonských vozů.

    Volkswagen Amarok PanAmericana má výkon, výdrž i respekt k tradici

    Druhá generace pick-upu Amarok se postavila na rám Fordu Ranger, ale zůstala věrná stylu Volkswagenu. Design přídě, interiér a výbava působí sebevědomě. Verze PanAmericana cílí na zákazníky, kteří chtějí terénní schopnosti i pohodlí na silnici.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama