4.2 C
Czech
Čtvrtek 18. prosince 2025
Zajímavosti2025 Toyota 4Runner vs. 2025 Toyota Highlander. Takto si vedou v porovnání

2025 Toyota 4Runner vs. 2025 Toyota Highlander. Takto si vedou v porovnání

Reklama

Díky zvětšenému rozvoru o 2,4 palce a možnosti třetí řady sedadel se nový 4Runner stává potenciálním rodinným dobrodružným vozidlem. Na stejném prodejním místě se však nachází i Toyota Highlander, která je tradičním rodinným SUV. Zatímco první nabízí robustní konstrukci na rámu a off-roadové schopnosti, Highlander přináší větší pohodlí na běžné silnici. Jak si oba modely vedou?

Cena 4Runner začíná na 975 000 Kč za základní model SR5 a může dosáhnout až 1 580 000 Kč za off-roadovou verzi Trailhunter. Toyota Highlander je cenově dostupnější, přičemž nejdražší modely Platinum a Hybrid nepřekračují 1 275 000 Kč. Pojďme se na oba modely podívat pořádně zblízka. 

Motorizace

Oba modely jsou vybaveny standardním 2,4litrovým čtyřválcovým přeplňovaným motorem s možností hybridního pohonu. U 4Runneru tento nový motor nahradil starší 4,0litrový V6 a nabízí výkon 278 koní a točivý moment 429 Nm. Hybridní varianta bez třetí řady sedadel přidává výkon na 326 koní a točivý moment 630 Nm. Obě motorizace mají osmistupňovou automatickou převodovku a volitelný pohon všech kol s redukční převodovkou.

Highlander je spíše měkčí variantou s příčně uloženým 2,4litrovým motorem o výkonu 265 koní a točivém momentu 420 Nm. Standardem je osmistupňová automatická převodovka s pohonem předních kol, přičemž volitelně je k dispozici pohon všech kol. Hybridní verze je založena na 2,5litrovém motoru s kombinovaným výkonem 243 koní a točivým momentem 237 Nm, a používá bezstupňovou převodovku (CVT) s pohonem všech kol.

Spotřeba 

Terénní schopnosti a výkon se odráží ve spotřebě paliva. Toyota uvádí spotřebu 4Runneru s pohonem 4WD na 8,8/10,6/8,9 l/100km (město/dálnice/kombinovaná) pro verze i-Force, zatímco hybridní varianta dosahuje 9,7/10,2/9,7 l/100km. 

Pohodlí 

Highlander poskytuje více prostoru pro pasažéry. Například v první řadě nabízí 150 cm prostoru pro ramena a 145 cm pro boky (oproti 147 a 140 cm u 4Runneru). V druhé řadě jsou rozdíly podobné. Třetí řada je pravděpodobně pohodlnější u Highlanderu.

Objem zavazadlového prostoru je srovnatelný – Highlander nabízí 1370 litrů za druhou řadou, což odpovídá nejprostornější variantě 4Runneru. S třetí řadou sedadel však objem u 4Runneru klesá na 1270 litrů (1206 u hybridu). Výhodou 4Runneru je sklopné zadní okno, které usnadňuje nakládání.

Schopnosti 

Nový 4Runner zvládne tahat až 2720 kg, což je o 450 kg více než předchozí generace. Highlander má tažnou kapacitu 2268 kg pro běžné motorizace a 1588 kg pro hybrid.

Verdikt 

Highlander zůstává lepší volbou pro většinu rodin, zejména díky ceně a komfortu. Pro dobrodružné povahy však 4Runner nabízí větší schopnosti v terénu a tradičně vysokou zůstatkovou hodnotu.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama