Více
    21.4 C
    Czech
    Pátek, 24 června, 2022

    Zvířecí síla versus budoucnost. „Lambo“ vyzvalo k souboji elektrického soka

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Už jsme viděli plno napínavých soubojů, kdy se nám tajil dech nad sílou a mnohdy i krásou toho, čeho jsme byli svědky. Boxerské zápasy, člověk zdolávající nejvyšší hory světa, dravá zvířata proti nebojácným gladiátorům. Teď se proti sobě postavila auta. Italská zuřivost a elektřina budoucnosti. Jak dopadl závod dvou nesmrtelných značek?

    Není nikdo, kdo by jako malý, ani jako velký neměl zvláštní pocit vzrušení, když se řekne Lamborghini. Je to pochopitelné. Tento italský býk, který byl do arény vpuštěn v roce 1963, udává tempo automobilovému průmyslu nejen svou nespoutaností a silou, ale hlavně elegancí, krásou a zkrátka skvělým designem. Za oceánem se však v nedávné historii probudil kolos, který možná není tak hlučný jako jeho italský soupeř, ale síly a výkonu by se mohl divoký býk lehce zaleknout. Tesla a její elektrický pohon je tu od roku 2003 a je to zatím jeden z nejlepších a nejvýkonnějších elektromobilů na trhu.

    Lamborghini Urus je důkazem toho, že i automobilka, která má zkušenosti hlavně s nízkými žihadly, dokáže vypustit SUV, které svou zuřivostí, rychlostí a elegancí nezaostává za svými závodními sourozenci. Pod kapotou se mu ozývá 4 litrový turbo motor a točivý moment je 850 Nm. Z 0 na 100 zrychlí za neuvěřitelných 3,6 sekundy. Asi bychom nechtěli, aby se těchto 650 kobylek splašilo, nemyslíte?

    Tesla model Y, bezmála dvoutunové SUV, které dokáže brázdit silnice až rychlostí 250 km/h na 21palcových kolech. Z 0 na 100 se podívá za 3,5 sekundy. Na jedno dobití vás sveze až 520 km daleko. To je slušná bilance.

    Připravit, pozor, teď!

    Auta jsou připravena na značkách. První test vyhrálo Lamborghini, protože Tesla ani nevyjela. To zapříčinily bezpečnostní jednotky auta, které se však dají snadno vypnout a závod se může opakovat. Už od prvního momentu je jasné, že Lamborghini jasně dominuje. Zrychlení je fascinující. Tesla zůstává daleko ve zpětném zrcátku. Třetí test dopadl pro Teslu o něco lépe, i když Itálie opět předvedla, že elektroprůmysl má co dohánět. Čtvrtý test byl pojat trochu netradičně. Nestartovalo se z nuly, ale už z rozjeté rovinky. Po nějaké chvíli řidiči sešlápli plyn. Zrychlení, které Tesla předvedla, by nám vyrazilo dech. S přehledem nechala svého protivníka kdesi v závěsu a dojela si pro vítězství.

    Čtyři starty a jaký je konec?

    Na závodním okruhu se utkala dvě nadupaná SUV. Závěr je zkrátka jasný. Lamborghini má zatím stále navrch, i když jednu část testování obhájila Tesla. Ukázalo se, že rozzuřené zvíře má stále ještě výhodu oproti pohonu budoucnosti. Prohra to pro Teslu ovšem rozhodně není. Ukázala, že za pár let se dost možná uřvaný, žravý motor poslušně stáhne do ústraní před tichým, ale extrémně silným souputníkem.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ