Více
    1.9 C
    Czech
    Čtvrtek 26. ledna 2023

    Ze Santa Fe je hybrid a pohledný kolos. Hyundai přestavěl oblíbené SUV

    Hyundai zásobuje trh s automobily nejrůznějšími kousky, když by se ale měl vybrat jeden, který patří mezi ty vůbec nejoblíbenější, je to SUV Santa Fe. Populární vůz překvapil novým designem, k tomu také novým pohonem, který má za cíl šetřit planetu. Plug-in hybrid sedí k novému vzhledu více než dobře.

    Už nějaký ten pátek se Santa Fe prohání po evropských silnicích a získává na popularitě. Podle výrobců se jedná o vlajkovou loď v kategorii SUV na evropském trhu. Těmito slovy bychom možná šetřili, nicméně pravdou zůstává, že kvalitativně má toto auto dobře našlápnuto. Největší předností zůstává komfort a design interiéru, protože to je podle automobilky právě to, co Evropané chtějí. Hybridní pohon byl zvolen ze stejného důvodu. Auta musí jít na odbyt hlavně v zemích Evropské unie.

    Pohodlnější než kdy dříve

    Vzhledem k faktu, že je Santa Fe postavené na platformě Kia Sorento, je jasné, že SUV bude mohutnější a větší. Předku jasně vévodí nová maska chladiče, která dostala nádherné mřížování. Ve spojení s LED světly působí okázale a logicky vymyšleně. Pocit robustnosti podtrhává nárazník. Řidičův výhled je trochu ztížen, ale jde si velice rychle zvyknout. Ze strany oceníme převážně 19palcová kola, která dokonale padnou k celkovému vzhledu exteriéru.

    Zadní části jasně dominuje nárazník, který naštěstí nepůsobí nijak levně, což se občas může stát. Nádherná LED světla spojená lištou zvýrazňují velký znak Hyundai. Exteriér se zkrátka povedl na jedničku a velký dík patří designérům, kteří svoji práci odvedli opravdu důsledně.

    Interiér zůstává asi největším lákadlem na celém SUV. Palubní desce jasně dominuje obrazovka infotainmentu, která ovšem není přehnaně veliká. 10,25palcový displej neruší a krásně ladí se zbytkem. Ocenit musíme hlavně kvalitativní zpracování. Sedačky jsou robustní a pohodlné, nikde se nic neviklá a vše působí nadmíru prémiově. Ovládání řazení je dost vysoko na to, abychom měli vše hezky po ruce.

    Motor a výkon

    Plug-in hybrid je nově poháněný motorem 1,6 T-GDi „smartstream“ a elektromotorem o výkonu 66,9 kW. Nejvyšší celkový výkon se tu vyšplhal na 265 koňských sil, což je opravdu nádherné číslo. Dostáváme do výbavy navíc volič jízdních a terénních režimů. Překvapilo nás, jak je ovládání jednoduché. Za kolik si můžeme Hyundai Santa Fe Plug-in hybrid pořídit? Klasické Santa Fe startuje na částce 850 000 korun. Za Plug-in ovšem zaplatíme 1,249 milionu korun. To už je hodně peněz a obáváme se, že při rozhodování dají zákazníci spíše přednost klasickému dieselu s krouticím momentem 440 Nm a výkonem 202 koní, než zelenější energii.

    Sledujte nás na sítích

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster.