Více
    -0.9 C
    Czech
    Sobota 28. ledna 2023

    Volkswagen představil první plně elektrické SUV

    Včera mělo světovou premiéru první elektrické SUV od značky Volkswagen. Koncern představil dvě zaváděcí verze: ID.4 1ST a bohatší vybavenou ID.4 1ST Max.

    Je známo, že SUV jsou mimořádně oblíbené, i v Evropě stále zažívají velký boom. Už před premiérou zřejmě nikdo nepochyboval, že novinka od VW zaujme. Po představení ID.4 je jasné, že tento elektromobil je předurčen k úspěchu. Co nabízí?

    ZDROJ | Volkswagen

    Baterie má kapacitu 77 kWh, zajišťuje dojezd až do 520 km (WLTP). Je umístěna pod prostorem pro cestující, čímž je dosaženo nízkého těžiště elektromobilu. Majitelé mohou na nabíjení využívat We Charge, největší síť v Evropě s 150 000 nabíječkami.

    Elektromotor je umístěn na zadní nápravě, poskytuje 150 kW výkon (204 koní). Z nuly na sto zrychlí za 8,5 sekundy, maximální rychlost je 160 km/hod. Díky silné přilnavosti zadních kol a 21 cm světelné výšce si ID.4 dobře poradí i v mírném terénu.

    ZDROJ | Volkswagen

    Moderní karoserie působí mohutně, nechybí jí sportovní linie s dynamickým vzhledem. Chladicí vzduch se vede otvorem v nárazníku, nadčasový, moderní charakter pomáhají podtrhnout světlomety, které propojuje světelná lišta.

    Základní verze ID.4 1ST má dvoubarevné potahy sedadel, které jsou z mikroflísu ArtVelours v šedé barvě (Platinum Grey). Stejný odstín má přístrojový panel a výplň dveří. Na sedadlech a dveřích dodávají stylový vzhled prvky v hnědém barevném odstínu Florence Brown. Bohatší verze ID.4 1ST Max používá barvy a potahy bez bílých akcentů.

    ZDROJ | Volkswagen

    Koncern použil v ID.4 nový koncept ovládání – přístrojový panel nemá žádné ovladače a fyzická tlačítka. Řidič vidí všechny důležité údaje na displeji, různé režimy si umí snadno přepnout na volantu.

    Uprostřed panelu je velký dotykový displej sloužící k navigaci, zobrazení asistenčních systémů, umí se spárovat se smartphonem (přes Android Auto, Apple CarPlay a Mirror Link), přes App Connect streamovat média a realizovat telefonní hovory. V ID.4 1ST má 10 palců, ID.4 1ST Max až 12 palců.

    Hlasové ovládání Hello ID umožňuje jednoduše ovládat mnoho funkcí pomocí hlasu. Využívají se na to informace z cloudu.

    Ovládání doplňují dvě zobrazovací technologie. První je výstražné světlo ID.Light. Jde o tenký pásek LED světel umístěný pod předním oknem. Aktivuje se při různých situacích – například při brzdění či odbočování. Head-up displej (sériově v ID.4 1ST Max) promítá směrové šipky navigace a další symboly na přední okno.

    ID.4 má délku 4,58 metru. Je postaven na modulární platformě MEB společnosti Volkswagen. Prostor v kabině je na úrovni konvenčních SUV vyšší třídy.

    Podle polohy opěradla zadního sedadla poskytne zavazadlový objem od 543 do 1 575 litrů. Rozsah výbavy modelu ID.4 zahrnuje elektricky poháněné víko zavazadlového prostoru a tažnou konzolu.

    Baterie má hmotnost 493 kg. Vnější plášť je chráněn silným obvodovým rámem. VW tvrdí, že si baterie zachová i po osmi letech (resp. ujetí 160 000 km) minimálně 70% původní kapacity. 

    Stejnosměrným rychlonabíjením s 125 kW nabijete 77 kWh baterii za 30 minut na 320 km jízdy. 

    V domácích podmínkách lze využít nástěnný nabíjecí wallbox ID Charger. Na výběr je ve třech verzích, všechny mají nabíjecí výkon do 11 kW.

    ZDROJ | Volkswagen

    Zpočátku bude na výběr ze čtyř barev karoserie: modrá (Blue Dusk Metallic), bílá (Glacier White Metallic), žlutá (Honey Yellow Metallic) a šedá (Mangan Grey Metallic).

    Zaváděcích modelů se vyrobí jen 27 000 kusů. Pak se rozběhne prodej předkonfigurovaných modelů s nejoblíbenější výbavou. Díky tomu bude továrna v Zwickau rychleji produkovat a dodávat na trh tato sympatická ekologická esuvečka.

    VW ID.4 se bude v ČR prodávat pouze ve výbavě 1ST. Cena začíná na 47 800 eur.

    Sledujte nás na sítích

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů.