Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Volkswagen představil ohromné SUV. Do Evropy se „Talagon“ nedostane

    Německá automobilka Volkswagen a SUV, to je celkem silné spojení. Na nedávném salonu v Šanghaji představili výrobci kolos pro trh v Číně. Komu přijde velký Touareg či Atlas, tak oproti Talagonu jsou tohle jen menší příbuzní.

    Tradiční autosalon v Šanghaji přinesl světu automobilů nové vize, modely, ale také netradiční kousky. V čínské metropoli představil specialitu i Volkswagen. Talagon je určený pro trh v Číně a do Evropy ani USA by se dostat neměl.

    Němci o něm tvrdí, že jde o největší model SUV, které kdy sjelo z výrobní linky. Mělo by dostat platformu MQB a přirovnává se k evropskému Touaregu či severoamerickému Atlasu, do kterého se vměstná i 7 cestujících. Novinka ale pořád ve velikosti o kus vítězí.

    Je dlouhý 5152 mm, široký 2002 mm a rozvor čítá milimetrů 2980. Jde tak o jedno z největších SUV na současném trhu. Majestátní počin se přirovnává ke Cadillacu Escalade či GMC Yukon. Světe div se, o největší osobní VW ale nejde.

    Prvenství totiž drží ještě o něco delší a rozvorově větší MPV Viloran. Limuzína se také vyrábí pouze pro trh v Číně, kde si zřejmě na velká vozidla potrpí. Ale pojďme zpět k Talagonu. Ten představili Němci už v roce 2019 jako koncept, až teď se ale nákresy zhmotnily.

    Vnitřek se podobá Golfu

    Jak zvenku, tak zevnitř by mělo jít o výplod nejmodernější technologie, která sdílí s jinými výrobky Volkswagenu několik společných vlastností. Kolos by měl uvnitř působit jako nový Golf. Krásný interiér i středový panel o dost menší auto připomíná.

    Pod kapotou budou Talagonu tlouct čtyřválce, ale také šestiválec o objemu 2,5 litrů. Výkon by se měl pohybovat na hraně 300 koňských sil. K tomu sedmistupňová převodovka a pohon všech kol. Jak to bude s místy k sezení? VW nabídne dvě varianty.

    Tou první bude krásných 7 míst, počítá se ale také s trochu luxusnější variantou, která pojme cestujících jen 6. Čína se může na Talagon těšit už na konci letošního roku, s jinými kouty světa zatím Volkswagen nepočítá. Cena zatím zůstává neznámá.  

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.