Multivan patří už desítky let k ikonám značky Volkswagen. Ne náhodou tento model používají i politické instituce při přepravě delegací. Auto ale zůstává spíše nenápadné a nepůsobí okázale.
Nová generace stojí na osobní platformě MQB a nabízí plug-in hybridní pohon se systémovým výkonem 180 kW a pohonem všech kol. Kombinuje praktičnost dodávky a komfort běžného osobního vozu.
Prostor a variabilita
Uvnitř čeká prostorná kabina s velkorysým výhledem a kvalitním zpracováním. Samostatná, odlehčená sedadla váží jen 23 kilogramů, snadno se posouvají po kolejnicích a dají se otočit. K dispozici je posuvný stůl, který promění interiér v kancelář nebo rodinný salonek. USB-C konektory najdete ve všech řadách.
Palubní technologie působí moderně. Apple CarPlay naskočí okamžitě, audio Harman Kardon se čtrnácti reproduktory vyplní celou kabinu čistým zvukem. Digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25 palce je přehledný, desetipalcový infotainment spíše průměrný. Nechybí až třicet barev ambientního osvětlení.
Pohon a dojezd
Pod kapotou pracuje benzínový čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 130 kW. V převodovce je integrovaný elektromotor s výkonem 85 kW a na zadní nápravě další s výkonem 60 kW, krátkodobě až 100 kW. Celkem systém nabídne 180 kW a pohon všech kol. Zadní elektromotor pomáhá při startech do rychlosti 65 km/h a dává vozu svižný rozjezd.
Baterie má kapacitu 19,7 kWh. Reálný dojezd čistě na elektřinu činí kolem 80 kilometrů, výrobce uvádí až 95. Nabíjení střídavým proudem probíhá výkonem 11 kW, stejnosměrným až 40 kW. To znamená 80 procent kapacity za zhruba půl hodiny.
Jízdní vlastnosti a spotřeba
Na dálnici zvládne Multivan tempo s přehledem a maximální rychlost dosahuje 200 km/h. Přepínání mezi pohony probíhá plynule a bez cukání. Podvozek s adaptivním systémem DCC umí být pohodlný i sportovně tužší. Brzdy mají výrazný rekuperační účinek, na který si řidič chvíli zvyká.
Během testů se spotřeba pohybovala kolem sedmi litrů na sto kilometrů. Palivová nádrž má objem jen 45 litrů, proto dává největší smysl pravidelné nabíjení. Díky značkám s označením „EL“ lze navíc v Praze parkovat zdarma v modrých zónách.
Cena
Testovaný exemplář ve výbavě Style Long stál 2 328 537 korun. Základní cena této verze začíná na 1 930 900 korunách. Součástí příplatkové výbavy byl adaptivní podvozek DCC, head-up displej, prémiový audiosystém, vyhřívané čelní sklo nebo tažné zařízení.
Multivan PHEV se ukazuje jako prostorný, variabilní a reprezentativní vůz, který spojuje pohodlí osobního auta s praktičností dodávky a moderní elektrifikací.