Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Velká, nadupaná a dýchá z ní respekt. Taková je nová generace Fordu Everest

    Rok 2022 se z pohledu automobilky Ford ponese ve znamení velkých věcí. Tedy minimálně podle toho, co Američané připravili na začátek. Oblíbené SUV s názvem Everest už mnozí znají, jeho nová generace je však mohutnější, výkonnější a tak nějak hezčí. Tenhle kolos se nezastaví vůbec před ničím.

    Znalci velmi rychle pochopí, s čím máme tu čest. Jedná se o jednu z největších změn, jakou tohle SUV během své krátké historie prošlo. Kromě toho, že se nám dostane do ruky zbrusu nový design, který je jasným favoritem, Ford svůj vůz prostě nafouknul. Nová generace disponuje nezanedbatelným prostorem a tím se stává nejen jedničkou pro početné rodiny, ale i pro manuálně pracující lidi, kteří potřebují převážet nemalé náklady. Nově bylo pod kapotu nainstalováno monstrum s názvem V6. Tolik válců už něco znamená.

    Velikost obra

    Co nám Everest může nabídnout? Je toho opravdu hodně, ale převážně mluvíme o pocitech, které v nás svou velikostí budí. Předek je masivní kus kovu, který svou maskou chladiče přináší skutečný respekt. LED světla, která jsou svou DNA pro Ford tak typická, dokreslují celou filosofii této automobilky. Zadní část nepůsobí nijak uhlazeně. Je vidět, že tohle auto je navržené tak, abychom do něj skládali těžké věci. Velký plus za vzhled míří do Ameriky.

    Interiér je lehce inspiroval svým soukmenovcem F-150. Bavíme se tedy převážně o infotainmentu. 12 placů dodává obrazovce ten skutečný nadhled. Obraz je ostrý a Ford si dal opravdu záležet, aby vše bylo nadmíru přehledné. Nově systém nabízí 360stupňovou kameru, která zase takovou novinkou sama o sobě není, ale svou dokonalostí a přesností je pravděpodobně hodně napřed od ostatních. 5 sedadel, nebo 7, nic není pro Everest problém. Samozřejmě něco jako: „tati, já se sem nevejdu,“ rozhodně neuslyšíme. Všude je prostoru dost pro vše a ještě pro víc.

    Síla vytesaná do motoru

    Silný, třílitrový diesel V6 motor přichází nově s desetistupňovou, automatickou převodovkou. Nový přístup k síle se automobilce vyplatil. Za naše SUV teď totiž můžeme zaháknout až 3,5 tuny a s ničím nebude problém. Ford nám také nabídne nemalou škálu výbav, takže si svůj Everest najde skutečně každý. Teď už si jen počkat na cenu a doufat, že se tenhle stroj objeví i v ČR.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.