V Indii sklízí úspěch model Kushaq, česká automobilka Škoda se tak rozhodla, že vyšle do země další model. Ten se bude jmenovat Slavia a bližší informace se o něm dozvíme v zimě. Jasné je však to, že opět bude mít nádech hrdosti a skvělé vlastnosti. Na sedan už se teď všichni těší.
Své jméno si nový sedan nese po prvním jízdním kole, které pánové Laurin a Klement vyrobili na konci 19 století. Dva zakladatelé, kteří měli vizi a dokázali ji uskutečnit. Jejich jména v současnosti nesou pouze nejvyšší třídy vozů Škoda. Historie dýchá v novém moderním kabátě, přestože zatím nevíme, jak přesně bude ono očekávané auto vypadat.
Schopnost propojit historii se současností a doslova z ní „vytřískat“ maximum, musíme lidem ze Škodovky uznat. Brilantně vyryhují historii naší země a staví na ní od základu nové projekty, na kterých, doufejme, budou stavět děti našich dětí.
Auto vyrobené pro Indy
Přestože existují fotografie, tzv. „spy shots“ (špionské snímky), kamufláž je tak dokonalá, že toho o nové Slavii opravdu mnoho nezjistíme. Co dokážeme s jistotou určit je výška. Celý sedan musí být větší a vyšší právě kvůli indické infrastruktuře. Dovnitř jsme se samozřejmě podívat nemohli, ale kolují zvěsti, že by snad měl být interiér velmi podobný verzi Škoda Kushaq.
Možná podobnost interiérů nás přivádí ke zjištění, že právě z verze Kushaq si Slavia odnese možná více, než jen sedačky. Měla by se prohánět na platformě MQB – A0 – IN. S typy vozovek v Indii je to pochopitelná volba. To samozřejmě neznamená, že Indové nemají klasické silnice, jen jsou mnohdy více kopcovité, a proto se k nim musí i tak přistupovat.
Dokonce i výběr motorů by měl být podle mnohých podobný. Indickou verzi crossoveru pohání jednolitrový motor s výkonem 115 koní. Druhá možnost je 150 koní v 1,5 litru. Obě verze pořídíme jak v automatu tak manuálu. Přesto doufáme, že Slavia bude něčím výjimečná.
Jde o v pořadí druhý projekt, který Škoda v jedné z nejlidnatějších zemí světa spustila. Do vývoje byly napuštěny miliardy eur a tak nezbývá nic jiného, než se těšit na to, co kolegové a kolegyně v Mladé Boleslavi vymysleli. Podle reklamní upoutávky to bude stát za to. Evidentně nám chtějí ukázat, že i česká kultura má světu co nabídnout.