Více
    9.1 C
    Czech
    Čtvrtek 29. února 2024

    Úžasná rychlost, božský zvuk. Ferrari Roma ohromuje na každé frontě

    Ferrari. Pojem, který má v automobilovém průmyslu neskutečné jméno. Italská auta se už několik desítek let prohánějí po silnicích na celé planetě a ještě hodně dlouho budou. Ferrari s názvem Roma je dalším skvostem, který nepůjde dohnat vůbec snadno. Co všechno tenhle parádní kousek nabízí?

    Koukáme se na opravdový skvost italské práce. Přestože hlavně v interiéru najdeme pár nelogických chybiček, exteriér je jeden velký úspěch. Při pohledu z boku najdeme dosti výraznou podobnost s modelem Portofino. Roma je ovšem nižší, nebezpečnější a daleko více coupé. Zadní část je pravděpodobně nejpovedenější. Zabudovaný spoiler, který se při té správné rychlosti vysune, je opravdu majestátní. Výfuky si na nic nehrají, a když za to vezmeme, odmění nás božských zvukem.

    Kola 20 palců jsou velmi pěkně zpracovaná a dodávají autu nejen krásný dojem sportovnosti, ale také skvělé jízdní vlastnosti. Roma je dlouhé 4 656 mm, vysoké 1 301 mm a široké 1 974 mm. Předek se pyšní znakem Ferrari a celkově dostal velmi seriózní vzhled. Napomáhají tomu hlavně světla, která jako by byla zapuštěná do karoserie a budí tak dojem, že se auto právě probudilo a nemůže otevřít oči.

    Interiér

    Interiér je opravdu luxusní. Krásné sedačky, u kterých Ferrari ví, jak na to. Velký volant, dostatečně široká, dotyková obrazovka, kde si najdeme vše, co potřebujeme. Na volantu najdeme i ovládaní displeje, které je ovšem velmi pomalé. No tak, Ferrari, za ty peníze?

    Nově dostal malý displej před sebe i spolujezdec, což je velmi přátelské gesto. Všechno působí stabilně a masivně, až na opěrku, která se trochu viklá. Opět, za ty peníze?

    Motor, to Ferrari umí

    3,9l V8 v klasickém červeném provedení. Zkrátka radost otevřít kapotu. Náhon na zadní a osmistupňová, automatická, dvouspojková převodovka. Motor vyprodukuje sílu 620 koní, což je dost, ale známe i větší nálož. 760 Nm krouticího momentu se nám nechá poznat hlavně při startu. Z 0 na 100 nás Roma vypálí za 3,4s, což je velmi působivé.

    Když se pořád oháníme cenou, Ferrari nás vyjde na necelých 6 milionů korun. Krásné cestovní coupé, kde je dost prostoru, ale přeci jen najdeme za takto vysokou cenu pár věcí, které by šly udělat lépe. Jinak je tohle auto ovšem další kráska do portfolia této věhlasné automobilky.

    Sledujte nás na sítích

    Audi dodala model Q8. Tohle SUV nepřehlédneme 

    Konečně jsme se dočkali. Stojí před námi vůz, jehož pověst ho výrazně předchází. Audi Q8 v novém provedení dokáže učarovat skutečně všem. Na první pohled je jasné, že zde máme co dočinění s extrémně luxusním a elegantním vozem, který ovšem skrývá pod kapotou takovou porci koní, že elegance může rychle zmizet a nahradí ji brutální sportovnost. Cena není zrovna nízká. 

    Tohle všechno nabízí BMW řady 7 s označením M 

    Elegance, která se mísí se sportovním duchem řady modelů M. BMW postavilo koráb silnic, který může vyjít na skutečně veliké peníze. Pokud se podíváme do kabiny, zjistíme, že luxusem se v BMW rozhodně nešetří. Řada 7 patří mezi ty typy, které se obvykle nachází ve sbírkách bohatých lidí. Její cena je totiž skutečně vysoká. Modely M ji ale posouvají mnohem výše.

    Elektrické Porsche Macan. Vůz, který si zachoval tvář ikony 

    Automobilka Porsche se nově chlubí nejnovějším přírůstkem do své rozsáhlé rodiny. Je jím právě elektrické SUV Porsche Macan. Na první pohled je jasné, že si tento vůz zachoval sportovního ducha typického pro značku Porsche. Kombinuje v sobě ovšem mnohem více než by se mohlo zdát. S výkonem jde ruku v ruce praktičnost SUV. Mnoho lidí tak rozhodně nebude váhat. 

    A je to tady. Aston Martin ukázal nový model jménem Vantage 

    Automobilka Aston Martin se pochlubila modelem, který rozhodně budí vášně. Jedná se totiž o žihadlo, které tu nemá zatím obdoby. Ani James Bond by pravděpodobně nemohl říct křivého slova. Pod kapotou je ustájený solidní počet koní, design budí respekt, kabina připomíná spíše letecký kokpit. Cena sice není nízká, věřme ale, že plně odpovídá kvalitě. 

    Rok 2024 přinese elektrickou novinku do řad firmy Dacia 

    Model Dacia Spring už není lidem tolik neznámý. Nově ale dostane zcela novou masku a pořádnou porci pokrokových technologií. Přestože očekáváme příjezd tohoto elektrického vozu až na jaře, víme už nemálo detailů. Kromě oficiálního ceníku firma prozradila vše, co je potřeba před koupí vědět. Očekává se navíc, že Dacia Spring bude opět nejlevějším elektromobilem na trhu. 

    Audi dodala model Q8. Tohle SUV nepřehlédneme 

    Konečně jsme se dočkali. Stojí před námi vůz, jehož pověst ho výrazně předchází. Audi Q8 v novém provedení dokáže učarovat skutečně všem. Na první pohled je jasné, že zde máme co dočinění s extrémně luxusním a elegantním vozem, který ovšem skrývá pod kapotou takovou porci koní, že elegance může rychle zmizet a nahradí ji brutální sportovnost. Cena není zrovna nízká. 

    Tohle všechno nabízí BMW řady 7 s označením M 

    Elegance, která se mísí se sportovním duchem řady modelů M. BMW postavilo koráb silnic, který může vyjít na skutečně veliké peníze. Pokud se podíváme do kabiny, zjistíme, že luxusem se v BMW rozhodně nešetří. Řada 7 patří mezi ty typy, které se obvykle nachází ve sbírkách bohatých lidí. Její cena je totiž skutečně vysoká. Modely M ji ale posouvají mnohem výše.

    Elektrické Porsche Macan. Vůz, který si zachoval tvář ikony 

    Automobilka Porsche se nově chlubí nejnovějším přírůstkem do své rozsáhlé rodiny. Je jím právě elektrické SUV Porsche Macan. Na první pohled je jasné, že si tento vůz zachoval sportovního ducha typického pro značku Porsche. Kombinuje v sobě ovšem mnohem více než by se mohlo zdát. S výkonem jde ruku v ruce praktičnost SUV. Mnoho lidí tak rozhodně nebude váhat. 

    A je to tady. Aston Martin ukázal nový model jménem Vantage 

    Automobilka Aston Martin se pochlubila modelem, který rozhodně budí vášně. Jedná se totiž o žihadlo, které tu nemá zatím obdoby. Ani James Bond by pravděpodobně nemohl říct křivého slova. Pod kapotou je ustájený solidní počet koní, design budí respekt, kabina připomíná spíše letecký kokpit. Cena sice není nízká, věřme ale, že plně odpovídá kvalitě. 

    Rok 2024 přinese elektrickou novinku do řad firmy Dacia 

    Model Dacia Spring už není lidem tolik neznámý. Nově ale dostane zcela novou masku a pořádnou porci pokrokových technologií. Přestože očekáváme příjezd tohoto elektrického vozu až na jaře, víme už nemálo detailů. Kromě oficiálního ceníku firma prozradila vše, co je potřeba před koupí vědět. Očekává se navíc, že Dacia Spring bude opět nejlevějším elektromobilem na trhu.