Více
    28.6 C
    Czech
    Sobota 27. července 2024

    Renault Mégane eVision nabídne dojezd 450 km

    Zdroj:Renault

    Renault nepředstavil pouze komerční verzi prvního elektromobilu od Dacie, ale také koncept elektromobilu s logem Renaultu na kapotě. Renaultu Mégane eVision postaveném na nové platformě se asi v této podobě nikdy nedočkáme, ale můžeme v něm vidět rysy prvního plně elektrického modelu nižší střední třídy.

    Renault Mégane eVision ukazuje, jak by mohl vypadat elektromobil blízké budoucnosti od Renaultu, ale v sériové výrobě se asi nedočkáme podsvícené přední masky či kamer namísto zpětných zrcátek. Stejně se nedočkáme ani obřích 20-palcových kol na poměrně malém hatchbacku, ačkoli Renault tvrdí, že výsledný elektrický Mégane bude na 95% totožný s konceptem.

    Důležité je, že Mégane eVision je postaven na nové plně elektrické platformě CMF-EV, na níž Renault spolupracuje s Nissanem a Mitsubishi. Novou platformu přitom budou využívat všechny tři automobilky ve svých mnoha značkách. Jejím plusem má být baterie integrovaná do podlahy tak, aby nijak neomezovala ostatní prostor.

    Baterie s kapacitou 60 kWh má být vysoká jen 11 cm, k dispozici bude ale i 87 kWh baterie. Ta má nabídnout dostatek energie na 450 km jízdy (podle WLTP). Pohon bude zajišťovat 160 kW elektromotor s točivým momentem 300 Nm a schopností akcelerace na stovku za méně než 8 sekund.

    Renault má být vybaven pouze jedním motorem vpředu, ovšem platforma CMF-EV má být schopná dvoumotorového zapojení obou náprav. Na CMF-EV tak budou postaveny také různé crossovery či malé SUV výše zmíněných značek. Stejně má být možné i škálování baterie, takže ne všechny budou muset mít jen (nebo až) 60 kWh baterii.

    Baterii bude možné dobíjet výkonem 130 kW na DC nabíječkách, resp. 22 kW na AC nabíječkách, které takový výkon samozřejmě podporují. Velkým plusem je právě interní 22 kW nabíječka, díky čemuž se doma či na veřejných nabíječkách umíte dobít poměrně rychle a často za méně než na výkonných DC stanicích. Nabíjecí port je u dveří řidiče.

    Plně elektrický Mégane eVisio má přijít na trh příští rok.

    Sledujte nás na sítích

    Škoda Kodiaq Sportline. Sportovní SUV s duší dobrodruha

    Nový Kodiaq Sportline přináší do segmentu středně velkých SUV sportovní nádech a nejmodernější technologie. Škoda se opět trefila do černého a vytvořila vůz, který zaujme nejen svým vzhledem, ale také praktičností a výkonem. Lidé se na Sportline těšili převážně pro jeho výkon. Jsou tu ale i tací, kteří si přeci jen počkají na verzi RS. 

    Koncept EV4. Elektrický sedan, který posouvá hranice

    Kia EV4 Concept představuje odvážný krok vpřed v oblasti elektrické mobility. Tento koncepční model, inspirovaný filozofii „Spojené protiklady“ a heslem „Energie pro další pokrok“, přináší zcela nový pohled na to, jak může vypadat elektrický sedan. Jedná se sice zatím jen o koncept, ovšem s velice realistickými konturami. Pokud někdy přijde do výroby, moc se měnit nebude. 

    BMW X3. Robustní SUV s luxusním interiérem a brutálním výkonem

    BMW X3 v novém kabátě nenechá nikoho chladným. Kombinuje praktičnost pro celou rodinu s dynamickým designem a abnormálním výkonem. Výrobce zapracoval na všech důležitých aspektech, od robustního vzhledu až po moderní technologie. Ačkoliv cena startuje poměrně vysoko, X3 nabízí za takto veliké peníze skutečně mnoho.

    Ford Puma. Dokonalé spojení ceny a výkonu  

    Ford s hrdostí představuje modernizovanou Pumu, která zaručeně okouzlí každého řidiče. Nové SUV se pyšní stylovým designem, špičkovými technologiemi a dostupnou cenou, čímž si získá srdce i peněženky řidičů hledajících praktický a zábavný rodinný vůz. Jedná se zkrátka o skvělé propojení ceny a výkonu. Nikdo navíc nepohrdne abnormální praktičností. 

    Peugeot se skutečně překonal. Na trh dorazil model 3008

    Francouzská automobilka Peugeot se pochlubila zbrusu novým modelem Peugeot 3008. SUV fastback nové generace. Mnohým učaruje designem, někomu zase volbou motorizace. Tak jako tak, Peugeot 3008 si zaslouží naši pozornost. Jedná se o vůz budoucnosti, který je k mání už nyní. Cena je sice vyšší, francouzský lev už ale dávno není Popelkou v koutě. 

    Škoda Kodiaq Sportline. Sportovní SUV s duší dobrodruha

    Nový Kodiaq Sportline přináší do segmentu středně velkých SUV sportovní nádech a nejmodernější technologie. Škoda se opět trefila do černého a vytvořila vůz, který zaujme nejen svým vzhledem, ale také praktičností a výkonem. Lidé se na Sportline těšili převážně pro jeho výkon. Jsou tu ale i tací, kteří si přeci jen počkají na verzi RS. 

    Koncept EV4. Elektrický sedan, který posouvá hranice

    Kia EV4 Concept představuje odvážný krok vpřed v oblasti elektrické mobility. Tento koncepční model, inspirovaný filozofii „Spojené protiklady“ a heslem „Energie pro další pokrok“, přináší zcela nový pohled na to, jak může vypadat elektrický sedan. Jedná se sice zatím jen o koncept, ovšem s velice realistickými konturami. Pokud někdy přijde do výroby, moc se měnit nebude. 

    BMW X3. Robustní SUV s luxusním interiérem a brutálním výkonem

    BMW X3 v novém kabátě nenechá nikoho chladným. Kombinuje praktičnost pro celou rodinu s dynamickým designem a abnormálním výkonem. Výrobce zapracoval na všech důležitých aspektech, od robustního vzhledu až po moderní technologie. Ačkoliv cena startuje poměrně vysoko, X3 nabízí za takto veliké peníze skutečně mnoho.

    Ford Puma. Dokonalé spojení ceny a výkonu  

    Ford s hrdostí představuje modernizovanou Pumu, která zaručeně okouzlí každého řidiče. Nové SUV se pyšní stylovým designem, špičkovými technologiemi a dostupnou cenou, čímž si získá srdce i peněženky řidičů hledajících praktický a zábavný rodinný vůz. Jedná se zkrátka o skvělé propojení ceny a výkonu. Nikdo navíc nepohrdne abnormální praktičností. 

    Peugeot se skutečně překonal. Na trh dorazil model 3008

    Francouzská automobilka Peugeot se pochlubila zbrusu novým modelem Peugeot 3008. SUV fastback nové generace. Mnohým učaruje designem, někomu zase volbou motorizace. Tak jako tak, Peugeot 3008 si zaslouží naši pozornost. Jedná se o vůz budoucnosti, který je k mání už nyní. Cena je sice vyšší, francouzský lev už ale dávno není Popelkou v koutě.