Toyota představila odvážný koncept Corolla Cross Hybrid Nasu Edition, který debutuje na letošním veletrhu SEMA 2025 v Las Vegas. Malé SUV dostalo výrazný designový kabát, vyšší podvozek a celou řadu úprav, díky nimž je připravené nejen zaujmout pohledem, ale i zvládnout pořádné dobrodružství mimo silnici.
Název Nasu odkazuje na pohoří v japonském národním parku Nikkó – oblast známou svými horkými prameny, túrami a přírodními krásami. A právě ducha tohoto místa se Toyota rozhodla přenést do městského crossoveru Corolla Cross. Výsledek? Stylový hybrid s duší dobrodruha.
Design, který nepřehlédnete
Na první pohled zaujme zářivý fialovo-oranžový polep, který mění odstín podle úhlu dopadu světla – barva navíc odkazuje na význam slova „nasu“, které v japonštině znamená lilek. Karoserii doplňuje nový bodykit s rozšířenými blatníky, sportovní kapotou, přepracovaným nárazníkem se stříbrnými doplňky a žlutě lakovanými tažnými oky.
Toyota Gives the Corolla Cross Hybrid a Snazzy Eggplant-Inspired Look with Nasu Concept for SEMA https://t.co/RF7Agl06Xj
— Car and Driver (@CARandDRIVER) October 21, 2025
Podvozek dostal zvýšený světlý profil a speciální kola z programu Toyota Truck obutá do off-road pneumatik Toyo Open Country A/T III. V kombinaci s novým odpružením působí Corolla Cross robustněji a sebevědoměji než kdy dřív.
Praktické doplňky pro dobrodruhy
Na střeše se vyjímá pevný nosič s košem na náklad a pomocnými LED světly, doplněnými o mlhovky značky Rigid. Boční prahy chrání masivní rock-slidery, zatímco v interiéru najdeme osvětlené prahové lišty a nové ambientní osvětlení.
Zadní část ukrývá propracovaný výsuvný systém zásuvek, integrovanou ledničku, hasicí přístroj a masivní reproduktor JBL – ideální výbavu pro víkendové výpravy do přírody.
Hybridní srdce zůstává
Pod kapotou se nic nemění – Nasu Edition využívá osvědčený hybridní pohon s dvoulitrovým čtyřválcem a třemi elektromotory, které dohromady poskytují výkon 196 koní (144 kW). Standardní Corolla Cross Hybrid zvládne sprint z 0 na 100 km/h za zhruba 7,3 sekundy, ovšem terénní pneumatiky a přidané doplňky tento čas pravděpodobně o něco prodlouží. Kombinovaná spotřeba dle EPA činí 42 mpg, tedy zhruba 5,6 l/100 km.
Verdikt
Nasu Edition vznikl v rámci programu Toyota Service Parts and Accessories Development, který má na starosti vývoj originálního příslušenství. I když jde zatím o koncept pro SEMA, Toyota naznačuje, že některé prvky by se mohly časem dostat i do nabídky běžného příslušenství.