Toyota posílá do Evropy novou verzi svého elektrického SUV. Model bZ4X Touring přináší víc výkonu, větší kufr i vyšší podvozek. Facelift navíc zlepšuje komfort, nabíjení a dojezd v chladném počasí.
bZ4X byla první čistě elektrická Toyota pro evropský trh. Po výtkách k dojezdu, podvozku a nabíjení přichází modernizace, která mění skoro vše, od softwaru po hardware. A s ní i karosářská varianta Touring.
Novinka se prodloužila o 140 mm na 4830 mm. Světlá výška vzrostla o 20 mm. Kufr narostl o 148 litrů a nabízí celkem 600 litrů prostoru. BZ4X Touring tak cílí na rodiny, které potřebují víc místa, ale nechtějí opustit segment SUV.
Výkon až 380 koní a dojezd přes 500 km
Základem je nová baterie s kapacitou 74,7 kWh. Předokolka má výkon 165 kW, čtyřkolka nabídne až 280 kW, tedy 380 koní. Dojezd podle WLTP dosahuje až 560 kilometrů.
Nabíjení podporuje výkon 11 kW v základu a až 22 kW za příplatek. DC nabíjení zůstává na maximu 150 kW. Baterie má nové vodní chlazení a podporu předehřevu, manuálně i automaticky.
Upravený podvozek a větší komfort
Tlumiče i řízení dostaly nové naladění. Auto lépe filtruje nerovnosti a v zatáčkách působí stabilně. Na běžné silnici se chová jistě i bez adaptivního podvozku. Vývoj probíhal v Evropě a přizpůsobil auto zdejším silnicím.
Toyota upravila i hluk v kabině. Provoz je tišší, i když 20palcová kola a panoramatická střecha zůstávají akusticky citelné. Interiér dostal novou konzoli s bezdrátovým nabíjením a 14palcový displej infotainmentu.
Chytřejší výhřev a větší bezpečnost
Tepelné čerpadlo funguje úsporněji. Řidič může ohřívat jen vybrané části interiéru. Odhad dojezdu nově bere v úvahu styl jízdy i počasí. To vše pomáhá prodloužit dojezd v zimě.
Karoserie prošla úpravou zadní části. Nové výztuhy lépe chrání trakční baterii při nárazu zezadu. Stabilizační systém zůstává aktivní, ale dovolí jemný přetáčivý smyk. Čtyřkolka využívá režimy XMode a Grip Control.
Nová výbava, větší využitelnost
Výbava Touring přidává oplastování nárazníků, střešní ližiny s nosností 70 kg a černě lakovaná kola. Tažná kapacita čtyřkolky vzrostla na 1500 kg. Standardní bZ4X zvládala jen polovinu.
Prodej verze Touring odstartuje v Evropě na jaře 2026. Všechny technické úpravy se postupně promítnou i do běžné bZ4X. Toyota si vzala kritiku k srdci a postupně zapracovala na všem, co řidičům vadilo.