V USA vzniklo mnoho značek, které se staly legendami. Mezi předními stojí GMC. Král obřích trucků a SUV, které jsou prakticky nezničitelné. Střední SUV, které je i tak abnormálně veliké, představuje právě Yukon. Pojmenovaný podle kanadského teritoria a s neskutečným množstvím nových technologií. Američané zkrátka umí vyrobit pohodlné auto s obřím motorem.
GMC představuje v dnešní době stálici, o kterou se můžeme opřít. Automobilky ve velkém chrlí elektromobily a předhánějí se v jejich zlepšování. GMC na druhou stranu pořádně ladí svoje extrémní spalovací stroje. U nového modelu Yukon si navíc výrobci silně vyhráli s designem. Exteriér nabral na mohutnosti a interiér na kvalitě. Pryč jsou doby, kdy se říkalo, že severoamerická auta mají kabinu prakticky recyklovatelnou. 2022 přináší prémiovou kůži a pevné švy.
The First Ever Yukon Denali Ultimate arrives Fall 2022 with ultimate materials, comfort and interior detailing.
— GMC (@GMC) May 3, 2022
Design
Yukon dorazil ve třech výbavách, které se od sebe liší opravu hodně. Hlavním poznávacím znamením tohoto modelu je maska chladiče. Nejvyšší třída Denali nabízí pohled na chromovanou mříž s drobnými otvory. Chrom konec konců převzal iniciativu i u LED světel a nárazníku. SUV tak budí dojem silného dravce ve velice luxusním kabátu. Zkrátka podařený předek.
Ze strany musíme ocenit hlavně kola. 22 palců čisté, nablýskané krásy. Ve spojení s chromovanými lištami kolem oken a klikami jde o nepopsatelnou krásu. Na výšku Yukon dosahuje téměř dvou metrů, a to je hodnota, které už je znát. Zadní části jasně kralují výfuky. Každý ze dvou výfuků disponuje dvěma koncovkami. Kromě vzhledu je potřeba vypíchnout i zvuk.
Interiér představuje to nejlepší, co jsme si mohli přát. Pouze prémiové materiály té nejvyšší kvality. Musíme ocenit estetiku, s jakou firma GMC svůj vůz postavila. Palubní deska nabízí ovládání pouze velikými fyzickými tlačítky, zbytek nastavíme na obrazovce infotainmentu. Úložný prostor se oproti předešlé verzi zvětšil o více než 60 %. Kufr je tak široký, že třetí řada sedadel nabízí 3 místa k sezení.
Motorizace
Podle výbavy se nám dostanou do rukou 3 motory. 6,2 litrový osmiválec (420 koní a 623 krouticí moment), 5,3 litrový osmiválec (355 koní a 519 krouticí moment), anebo třílitrový turbo diesel (277 koní a 623 krouticí moment). Yukon je k mání pouze s 10stupňovou převodovkou, což je ideální.
Verdikt
Mezi SUV nemají americká auta konkurenci. Startovací cena 1,44 milionu korun se může vyšplhat mnohem výše. Záleží, jak si auto postavíme. V ČR bude pochopitelně tento vůz sahat do astronomických čísel, pokud ho vůbec seženeme. Jedna věc je ale jasná. GMC Yukon je neskutečně praktický, tvrdý, silný a krásný stroj.