Více
    -2.9 C
    Czech
    Středa 19. února 2025

    2024 Mercedes-AMG GLC43 Coupé. Konečně pořádné SUV 

    Některá auta vám dají najevo svou povahu ihned po nastartování. Mercedes-AMG GLC43 Coupé se probouzí s nadšeným zavrčením. A co slyšíte, to taky dostanete. Do garáže se nám zaparkuje energický, zábavný a kompaktní vůz, který osloví každého nadšence. Tohle SUV je vždy připraveno k akci, ale nikdy nepůsobí agresivně.

    BMW odhaluje nový koncept, který naznačuje budoucnost elektrické řady 3

    Nová generace BMW řady 3 je na spadnutí. Automobilka již v roce 2023 představila koncept Vision Neue Klasse, který naznačil směr vývoje této ikonické sportovní limuzíny. Nový model bude dostupný jak v tradiční spalovací verzi, tak jako elektromobil, který pravděpodobně ponese označení i3. Nyní BMW odhalilo koncept Vision Driving Experience, jenž poodhaluje technologie, které se objeví v elektrické verzi.

    Supersport Valhalla je výkonný dravec. Od Aston Martinu vyfasoval hybridní pohon

    Ani svět čistokrevných supersportů a hypersportů s nadupanými spalovacími motory evidentně nedokáže odolat civilizačnímu tlaku na elektromobilitu. Takže není divu, že i automobilka Aston Martin musela sklopit uši a do svého modelu Valhalla vložila hybridní pohon od AMG, který má 950 koní a stovku umí za 2,5 vteřiny.

    Reklama

    „Syn Valkyrie. Aston Martin Valhalla je zcela nový výkonný dravec, který následuje Aston Martin Valkyrie jako třetí hyper vůz v našem příběhu,“ uvedla automobilka na svém twitterovém účtu.

    Nový vůz se zrodil ze spolupráce s Red Bull Advanced Technologies a používá lehké stavební metody, které byly průkopníkem Valkyrie.

    Místo spalovací bestie hybridní soustava od AMG

    Původně Aston Martin kalkuloval s tím, že pod kapotou Valhally bude úřadovat našlapaný šestiválec. Nakonec ale volba padla na plug-in hybridní soustavu z dílny AMG.

    Elektrická energie pohánějící automobily má pozitivní efekt nejen na snižování lokálních a časem i celkových emisí vznikajících v dopravě, ale nabízí i velmi efektivní způsob zvýšení výkonu a zlepšení jízdních schopností.

    I když nepřátelé elektromobility by radši ctili tradice v podobě vysokootáčkových a velkoobjemových spalovacích monster, budoucnost nejspíš patří hybridním a možná i čistě elektrickým supersportům a hypersportům.

    Hybridy nabízí zdravý kompromis

    Právě hybridní či plug-in hybridní technologie mají být tím správným kompromisem mezi rozdílnými světy elektrických aut a vozy se spalovacími motory.

    Elektrické automobily bojují s těžkými akumulátory, a váha pak je překážkou dokonalých jízdních vlastností. V případě hybridu nebo plug-in hybridu lze udržet hmotnost na přiměřené úrovni.

    Tuto filozofii přijala za své automobilka Aston Martin právě při vývoji modelu Valhalla. Původně totiž vývojáři počítali se šestiválcem, ale nakonec padla volba na plug-in hybridní soustavu od AMG.

    Valhalla dokáže jet v hybridním režimu rychlostí až 330 km/hod a z 0 na 100 km/hod umí zrychlit za 2,5 sekundy.

    Suma sumárum parádních 950 koní

    Pod kapotou tedy najdete dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec s výkonem 552 kW, což je 750 koní.  Ten pohání zadní nápravu a omezovač otáček je nastaven na hranici 7200 za minutu.

    Spalovací motor je doplněn dvojice elektromotorů na každé z náprav se společným výkonem 157 kW, tedy 213 koní.

    Celkově ​​pohonný systém generuje 699 kW čili 950 koní a dosahuje točivý moment 1000 Nm. Výkon na kola přenáší automatická osmistupňová dvouspojková převodovka.

    V režimu „čistě na elektřinu“ umí až 130 km/hod

    Valhalla dokáže čistě na elektřinu ujet 15 kilometrů, a přitom dosáhnout rychlosti 130 km/hod. V hybridním režimu se ale tyto údaje mění. Maximálka 330 km/hod a zrychlení na stovku za 2,5 sekundy.

    Za tento údaj vděčí i hmotnost 1550 kg, kterou konstruktéři dosáhli použitím uhlíkových vláken všude, kde to jen bylo možné.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    2024 Mercedes-AMG GLC43 Coupé. Konečně pořádné SUV 

    Některá auta vám dají najevo svou povahu ihned po nastartování. Mercedes-AMG GLC43 Coupé se probouzí s nadšeným zavrčením. A co slyšíte, to taky dostanete. Do garáže se nám zaparkuje energický, zábavný a kompaktní vůz, který osloví každého nadšence. Tohle SUV je vždy připraveno k akci, ale nikdy nepůsobí agresivně.

    BMW odhaluje nový koncept, který naznačuje budoucnost elektrické řady 3

    Nová generace BMW řady 3 je na spadnutí. Automobilka již v roce 2023 představila koncept Vision Neue Klasse, který naznačil směr vývoje této ikonické sportovní limuzíny. Nový model bude dostupný jak v tradiční spalovací verzi, tak jako elektromobil, který pravděpodobně ponese označení i3. Nyní BMW odhalilo koncept Vision Driving Experience, jenž poodhaluje technologie, které se objeví v elektrické verzi.

    Chevrolet Blazer EV SS má větší výkon, než bylo původně myšleno 

    Elektrický crossover Chevroletu má nyní ve své nejvýkonnější verzi výkon 615 koní, což mu umožňuje sprint z 0 na 100 km/h za pouhé 3,4 sekundy. Něco podobného s trochou nadsázky snad nečekali ani výrobci. Očekávalo se totiž, že tento vůz nabídne výkon mnohem menší. 

    2024 GMC Sierra HD AT4X AEV. Monstrum, které se neztratí

    Každý nákladní automobil je velká investice, ale v případě GMC Sierra HD AT4X AEV není velké jen samotné investování. S hmotností 3 950 kg se tato Sierra skutečně drží definice „heavy-duty". S roztaženými zrcátky je širší než školní autobus a pokud vám přišla běžná Sierra HD vysoká, verze AEV je téměř o 7,5 cm vyšší. Takhle vypadá pořádný truck. 

    Nejlevnější elektromobil značky Volkswagen snad dorazí 

    Koncept bude představen v březnu, ale sériová verze dorazí až v roce 2027. I tak už ale nyní víme, že produkt, který bude navazovat na koncept ID.2all, si zamiluje hodně lidí. Jedná se totiž o nejlevnější elektromobil od koncernu. Zdá se, že automobilky začaly konečně reflektovat tlak čínské konkurence. 

    Mazda 6e přichází do Evropy

    Konečně výrobci představili Mazdu 6e, nový elektromobil japonské značky a její druhý plně elektrický model po MX-30. Jediný háček? Ve skutečnosti jde o hatchback místo sedanu – a navíc ho Mazda sama nevyrábí.

    Polestar 3 a 4 dostávají rally úpravu Arctic Circle

    Modely 3 a 4 se pyšní speciálním odpružením, vlastnoručně upravenými pneumatikami s hroty a rally osvětlením. Používají přitom stejnou recepturu jako Polestar 2 Arctic Circle. Tento elektricky automobil dokáže překvapit. 

    2025 Toyota 4Runner vs. 2025 Toyota Highlander. Takto si vedou v porovnání

    Díky zvětšenému rozvoru o 2,4 palce a možnosti třetí řady sedadel se nový 4Runner stává potenciálním rodinným dobrodružným vozidlem. Na stejném prodejním místě se však nachází i Toyota Highlander, která je tradičním rodinným SUV. Zatímco první nabízí robustní konstrukci na rámu a off-roadové schopnosti, Highlander přináší větší pohodlí na běžné silnici. Jak si oba modely vedou?

    2024 Mercedes-AMG GLC43 Coupé. Konečně pořádné SUV 

    Některá auta vám dají najevo svou povahu ihned po nastartování. Mercedes-AMG GLC43 Coupé se probouzí s nadšeným zavrčením. A co slyšíte, to taky dostanete. Do garáže se nám zaparkuje energický, zábavný a kompaktní vůz, který osloví každého nadšence. Tohle SUV je vždy připraveno k akci, ale nikdy nepůsobí agresivně.

    BMW odhaluje nový koncept, který naznačuje budoucnost elektrické řady 3

    Nová generace BMW řady 3 je na spadnutí. Automobilka již v roce 2023 představila koncept Vision Neue Klasse, který naznačil směr vývoje této ikonické sportovní limuzíny. Nový model bude dostupný jak v tradiční spalovací verzi, tak jako elektromobil, který pravděpodobně ponese označení i3. Nyní BMW odhalilo koncept Vision Driving Experience, jenž poodhaluje technologie, které se objeví v elektrické verzi.

    Chevrolet Blazer EV SS má větší výkon, než bylo původně myšleno 

    Elektrický crossover Chevroletu má nyní ve své nejvýkonnější verzi výkon 615 koní, což mu umožňuje sprint z 0 na 100 km/h za pouhé 3,4 sekundy. Něco podobného s trochou nadsázky snad nečekali ani výrobci. Očekávalo se totiž, že tento vůz nabídne výkon mnohem menší. 

    2024 GMC Sierra HD AT4X AEV. Monstrum, které se neztratí

    Každý nákladní automobil je velká investice, ale v případě GMC Sierra HD AT4X AEV není velké jen samotné investování. S hmotností 3 950 kg se tato Sierra skutečně drží definice „heavy-duty". S roztaženými zrcátky je širší než školní autobus a pokud vám přišla běžná Sierra HD vysoká, verze AEV je téměř o 7,5 cm vyšší. Takhle vypadá pořádný truck. 

    Nejlevnější elektromobil značky Volkswagen snad dorazí 

    Koncept bude představen v březnu, ale sériová verze dorazí až v roce 2027. I tak už ale nyní víme, že produkt, který bude navazovat na koncept ID.2all, si zamiluje hodně lidí. Jedná se totiž o nejlevnější elektromobil od koncernu. Zdá se, že automobilky začaly konečně reflektovat tlak čínské konkurence. 

    Mazda 6e přichází do Evropy

    Konečně výrobci představili Mazdu 6e, nový elektromobil japonské značky a její druhý plně elektrický model po MX-30. Jediný háček? Ve skutečnosti jde o hatchback místo sedanu – a navíc ho Mazda sama nevyrábí.

    Polestar 3 a 4 dostávají rally úpravu Arctic Circle

    Modely 3 a 4 se pyšní speciálním odpružením, vlastnoručně upravenými pneumatikami s hroty a rally osvětlením. Používají přitom stejnou recepturu jako Polestar 2 Arctic Circle. Tento elektricky automobil dokáže překvapit. 

    2025 Toyota 4Runner vs. 2025 Toyota Highlander. Takto si vedou v porovnání

    Díky zvětšenému rozvoru o 2,4 palce a možnosti třetí řady sedadel se nový 4Runner stává potenciálním rodinným dobrodružným vozidlem. Na stejném prodejním místě se však nachází i Toyota Highlander, která je tradičním rodinným SUV. Zatímco první nabízí robustní konstrukci na rámu a off-roadové schopnosti, Highlander přináší větší pohodlí na běžné silnici. Jak si oba modely vedou?
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama