Více
    -2 C
    Czech
    Neděle 5. února 2023

    Jaguár XF a jeho závěrečná jízda. Může se stát, že půjde o poslední sedan

    Jaguar Cars patří už mnoho let mezi automobilky, které se dokáží popasovat se vším. Světem proplouvá bez větší námahy a nezastaví ji ani náhrada elektřiny za benzín. Dost pravděpodobné je ale to, že Jaguar XF bude posledním svého druhu. Může se stát, že sedany z portfolia značky vymizí.

    Obecně se automobilky snaží investovat do elektropohonů a Jaguar není výjimkou. Zavázal se, že se od roku 2025 zaměří pouze na tento zelený druh pohonu. To znamená, že některé jeho skvosty budou muset jít pryč. Nadobro. Spekuluje se o tom, jestli současný model XF 2021 není valčíkem na rozloučenou s těmito luxusními sedany, které jsou zkrátka ikonické.

    Jaguar XF R-Dynamic HSE P300 AWD je možná dlouhý název pro auto, které vypadá tak jednoduše a krásně, ale tak to prostě je. Pokud je toto poslední model, rozhodně odcházený nejen se vztyčenou hlavou, ale s laťkou tak vysoko postavenou, že se obáváme, aby lidé vůbec odchod do věčných lovišť snesli.

    Alma mater designu

    Exteriér je přesně takový, jaký má u divokých zvířat být. Chladný, děsivý, jakoby vytesán z ledu. Jaguár čeká na svou kořist, a jakmile ji spatří, napne veškeré své síly, kterých není málo. Na délku má tohle kočičí tělo necelých 5 m a na výšku 1,5 metru. Rozvor kol 2960 mm a váha 1,8 tuny. Společně s ladnými křivkami nám Jaguar nabízí nezapomenutelný pohled. Tomu všemu vévodí přední gril typický pro tolik modelů předtím i potom. Tmavě modrá barva, jako noční obloha dodává autu ten správný nádech tajemna.

    Interiér je faktor, díky kterému si sedan koupíme. Můžeme být unešení jakýmkoli designem interiéru na světě, ale žádný není takový jako tento. Nic nevypadá tak vznešeně, luxusně, kvalitně a pohodlně jako kabina modelu P300. Kombinace smetanově bílé a leskle černé působí tak čistě, že bychom se báli se dovnitř posadit i v obleku. 11,4 palcová, extra citlivá obrazovka, kde si vše pohodlně nastavíme. Přímo proti řidiči je další obrazovka, kde se na 12,3 palcích zobrazuje 3D navigace.

    Síla predátora

    8 stupňový automat s dvoulitrovým, 4 cylindrovým turbo motorem udělá své. Konkrétně 297 koňských sil s výkonem 221kW. Krouticí moment 400Nm je už slušný arsenál na trhání asfaltu, když při délce a váze tohoto sedanu je to spíše odpovídající síla, kterou je sice fajn mít, ale nijak extrémně nevyčuhuje z davu. Z 0 na 100 za 6 s. Je to prostě silný stroj, který se nezalekne žádné akce.

    Bezpečnost je pro Angličany evidentně prioritou. Ať je to 6 airbagů, upozornění bezpečnostních pásů, hlídač slepých úhlů, nebo hlídač toho, jestliže držíme ve svém pruhu. Vozidlo nám dá vědět, jestli se blíží auto nebo cyklista, takže výmluvy jdou stranou. Nedílnou součástí je i 360 stupňový monitor. Za vše si také pěkně zaplatíme. 1,6 milionu korun není málo.

    Závěrem je třeba říci, že pokud je toto opravdu poslední model sedanu, který nám Jaguar nabídne, bude truchlit každý auto nadšenec. Své místo v našich srdcích si tahle kočka vydobyla a to na hodně dlouhou dobu. Děkujeme a vzdáváme hold!

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.