Jaguar Cars patří už mnoho let mezi automobilky, které se dokáží popasovat se vším. Světem proplouvá bez větší námahy a nezastaví ji ani náhrada elektřiny za benzín. Dost pravděpodobné je ale to, že Jaguar XF bude posledním svého druhu. Může se stát, že sedany z portfolia značky vymizí.
Obecně se automobilky snaží investovat do elektropohonů a Jaguar není výjimkou. Zavázal se, že se od roku 2025 zaměří pouze na tento zelený druh pohonu. To znamená, že některé jeho skvosty budou muset jít pryč. Nadobro. Spekuluje se o tom, jestli současný model XF 2021 není valčíkem na rozloučenou s těmito luxusními sedany, které jsou zkrátka ikonické.
Jaguar XF R-Dynamic HSE P300 AWD je možná dlouhý název pro auto, které vypadá tak jednoduše a krásně, ale tak to prostě je. Pokud je toto poslední model, rozhodně odcházený nejen se vztyčenou hlavou, ale s laťkou tak vysoko postavenou, že se obáváme, aby lidé vůbec odchod do věčných lovišť snesli.
Alma mater designu
Exteriér je přesně takový, jaký má u divokých zvířat být. Chladný, děsivý, jakoby vytesán z ledu. Jaguár čeká na svou kořist, a jakmile ji spatří, napne veškeré své síly, kterých není málo. Na délku má tohle kočičí tělo necelých 5 m a na výšku 1,5 metru. Rozvor kol 2960 mm a váha 1,8 tuny. Společně s ladnými křivkami nám Jaguar nabízí nezapomenutelný pohled. Tomu všemu vévodí přední gril typický pro tolik modelů předtím i potom. Tmavě modrá barva, jako noční obloha dodává autu ten správný nádech tajemna.
Interiér je faktor, díky kterému si sedan koupíme. Můžeme být unešení jakýmkoli designem interiéru na světě, ale žádný není takový jako tento. Nic nevypadá tak vznešeně, luxusně, kvalitně a pohodlně jako kabina modelu P300. Kombinace smetanově bílé a leskle černé působí tak čistě, že bychom se báli se dovnitř posadit i v obleku. 11,4 palcová, extra citlivá obrazovka, kde si vše pohodlně nastavíme. Přímo proti řidiči je další obrazovka, kde se na 12,3 palcích zobrazuje 3D navigace.
Síla predátora
8 stupňový automat s dvoulitrovým, 4 cylindrovým turbo motorem udělá své. Konkrétně 297 koňských sil s výkonem 221kW. Krouticí moment 400Nm je už slušný arsenál na trhání asfaltu, když při délce a váze tohoto sedanu je to spíše odpovídající síla, kterou je sice fajn mít, ale nijak extrémně nevyčuhuje z davu. Z 0 na 100 za 6 s. Je to prostě silný stroj, který se nezalekne žádné akce.
Bezpečnost je pro Angličany evidentně prioritou. Ať je to 6 airbagů, upozornění bezpečnostních pásů, hlídač slepých úhlů, nebo hlídač toho, jestliže držíme ve svém pruhu. Vozidlo nám dá vědět, jestli se blíží auto nebo cyklista, takže výmluvy jdou stranou. Nedílnou součástí je i 360 stupňový monitor. Za vše si také pěkně zaplatíme. 1,6 milionu korun není málo.
Závěrem je třeba říci, že pokud je toto opravdu poslední model sedanu, který nám Jaguar nabídne, bude truchlit každý auto nadšenec. Své místo v našich srdcích si tahle kočka vydobyla a to na hodně dlouhou dobu. Děkujeme a vzdáváme hold!