Více
    18.8 C
    Czech
    Sobota, 25 června, 2022

    Pokus o revoluci mezi SUV v podání Renaultu. Arkana má slušný výkon i vzhled

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Stalo se zvykem, že velká a silná SUV se produkují tak maximálně ve Spojených státech amerických, asijských státech nebo Německu. Jenomže i další evropská země usiluje o nálepku výrobce skvělých SUV. Renault vysílá do světa model Arkana, který by zřejmě měl nahradit populární Kadjar. Jak se povedl?

    Stojí před námi nové SUV od značky Renault, které nese název Arkana a rozhodně je na co se koukat. Když se přeneseme přes fakt, že všechna auta francouzských značek zkrátka nesou jistý nádech osobitosti, můžeme se směle ponořit do hlubin nového stroje. Arkana je postavený na stejné platformě jako Renault Captur, oblíbené, malé, rodinné auto mnoha lidí po Evropě. Nové SUV je ovšem delší, masivnější a ve stylu coupé, což z něj dělá ve své francouzské garáži naprostého favorita.

    Osobitý styl ve jménu coupé

    Novému vozu se nesmí upřít odvaha, s jakou jde na trh. Zlí jazykové mohou tvrdit, že jde pouze o nepovedený blend Captur a Kadjar. My ovšem vidíme vcelku povedený výsledek obou inspirací. Předek nepůsobí nijak nebezpečně. Když si ale před SUV stoupneme, bude se nám jeho maska zdát více než veliká. Masivní znak Renault, LED světla, která jsou ovšem podivně spojena do masky chladiče. Velký plus si odnáší přední nárazník. Ten dodává auto tu pravou velikost.

    Z boku potěší hlavně kola, která se v základu pohybují kolem 17 palců, ale k dispozici jsou i 18palcové. Navržena jsou tak brilantně, že by i německé značky pukly závistí. Z boku jde o klasický protažený styl. Zadní část je rozporuplná. Kolem znaku a světel působí Arkana majestátně a velice. Dokonalá balance tvrdosti a stylu. Spodek kolem nárazníku však vypadá levně a neučesaně. Tady by šlo na dojmu o trochu více zapracovat.

    Elektrizující výkon hybridu

    Všechny výbavy máme k dispozici ve verzi hybrid. Další možností je klasický benzín. Záleží na naší preferenci. Hybridní E-Tech 145, což je základní verze s motorem o objemu 1,6, nabízí převodovku v automatu a z 0 na 100 se dostane za 10,8s. Kombinovaný motor dodává výkon 143 koní a krouticí moment se zde dohromady vyšplhal na 353 Nm. Jde zkrátka o příjemný výsledek, který nás nebude nijak znervózňovat při předjíždění, a všude se s klidem dostaneme. Cenově se Arkana pohybuje okolo 700 000 Kč, ale číslo se může dostat až na 853 000 Kč. Stojí však tohle SUV za to? Za nás rozhodně ano, přestože se nějaké mouchy najdou.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ