Více
    0.2 C
    Czech
    Pátek 27. ledna 2023

    Pokus o revoluci mezi SUV v podání Renaultu. Arkana má slušný výkon i vzhled

    Stalo se zvykem, že velká a silná SUV se produkují tak maximálně ve Spojených státech amerických, asijských státech nebo Německu. Jenomže i další evropská země usiluje o nálepku výrobce skvělých SUV. Renault vysílá do světa model Arkana, který by zřejmě měl nahradit populární Kadjar. Jak se povedl?

    Stojí před námi nové SUV od značky Renault, které nese název Arkana a rozhodně je na co se koukat. Když se přeneseme přes fakt, že všechna auta francouzských značek zkrátka nesou jistý nádech osobitosti, můžeme se směle ponořit do hlubin nového stroje. Arkana je postavený na stejné platformě jako Renault Captur, oblíbené, malé, rodinné auto mnoha lidí po Evropě. Nové SUV je ovšem delší, masivnější a ve stylu coupé, což z něj dělá ve své francouzské garáži naprostého favorita.

    Osobitý styl ve jménu coupé

    Novému vozu se nesmí upřít odvaha, s jakou jde na trh. Zlí jazykové mohou tvrdit, že jde pouze o nepovedený blend Captur a Kadjar. My ovšem vidíme vcelku povedený výsledek obou inspirací. Předek nepůsobí nijak nebezpečně. Když si ale před SUV stoupneme, bude se nám jeho maska zdát více než veliká. Masivní znak Renault, LED světla, která jsou ovšem podivně spojena do masky chladiče. Velký plus si odnáší přední nárazník. Ten dodává auto tu pravou velikost.

    Z boku potěší hlavně kola, která se v základu pohybují kolem 17 palců, ale k dispozici jsou i 18palcové. Navržena jsou tak brilantně, že by i německé značky pukly závistí. Z boku jde o klasický protažený styl. Zadní část je rozporuplná. Kolem znaku a světel působí Arkana majestátně a velice. Dokonalá balance tvrdosti a stylu. Spodek kolem nárazníku však vypadá levně a neučesaně. Tady by šlo na dojmu o trochu více zapracovat.

    Elektrizující výkon hybridu

    Všechny výbavy máme k dispozici ve verzi hybrid. Další možností je klasický benzín. Záleží na naší preferenci. Hybridní E-Tech 145, což je základní verze s motorem o objemu 1,6, nabízí převodovku v automatu a z 0 na 100 se dostane za 10,8s. Kombinovaný motor dodává výkon 143 koní a krouticí moment se zde dohromady vyšplhal na 353 Nm. Jde zkrátka o příjemný výsledek, který nás nebude nijak znervózňovat při předjíždění, a všude se s klidem dostaneme. Cenově se Arkana pohybuje okolo 700 000 Kč, ale číslo se může dostat až na 853 000 Kč. Stojí však tohle SUV za to? Za nás rozhodně ano, přestože se nějaké mouchy najdou.

    Sledujte nás na sítích

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster.