Automobilka Subaru se pyšní neskutečně schopným vozem. Forester znamená pro veřejnost praktičnost, na kterou se můžeme spolehnout. Kromě vynikajícího výkonu oceníme na SUV od Subaru i jeho vzhled. Takto nějak si můžeme představovat automobil, který nás nezklame v žádném náročném terénu. Za Forester si sice připlatíme, je to ale investice, která se vyplatí do haléře.
Subaru sází na lidskou touhu objevovat. Lidé zkrátka rádi vyráží na cesty vozidlem, na které se mohou spolehnout. Obecně se na podobné aktivity nejvíce hodí SUV, není tedy divu, že se tento typ vozů v posledních letech těší nevídané oblibě. Forester kombinuje ideální výkon s praktičností a tento obsah navíc obalil do nádherného designového papíru. Na první pohled je jasné, kam se s tímto vozem můžeme vydat. Pojďme se zblízka podívat, co si pro nás výrobci připravili.
Design
Tvrdý a nesmlouvavý design. Vzhled je základem úspěchu a přesně toho se automobilka Subaru drží. Výrobci skvěle zkombinovali eleganci s praktičností. Je až zarážející, že například ochranné prvky kol a celkového exteriéru může vypadat dobře. Navíc je Forester posazený vcelku vysoko, nemusíme mít totiž strach ani z kamenitého terénu. Přední část se pyšní fantastickou maskou. Mříž krásně koresponduje s nárazníkem. Třešničkou na dortu ovšem zůstávají LED světlomety.
Z profilu se okamžitě zastavíme u kol. 18 palců čisté nádhery. Subaru využívá ostré tvary. Japonci zkrátka umí vyrobit kola ostrá jako meče. Zadní část kombinuje dvě barvy. Základní zelenou metalízu, která samozřejmě není jedinou volbou, a černé sklo dveří kufru. Nárazník by možná mohl dosáhnout větších rozměrů, pracujeme ale s tím, co máme k dispozici. Stejně jako přední část, i zadní krásně uzavírají LED světlomety.
Interiér
Firma Subaru krásně pracovala s materiály a liniemi. Kompozice obrazovky infotainmentu opět lehce připomíná americké klasiky. Jinak si ovšem Forester nezadá s ničím, co jsme doposud viděli. Kombinace kůže a kvalitních materiálů vytváří dojem luxusu. Opravdu pěkně zpracovaná kabina.
Motor
Pod kapotou najdeme dvoulitrový čtyřválec, který dokáže nabídnout až 150 koní a krouticí moment přes 190 Nm, který zabírá už v nízkých otáčkách. Maximálně bychom se mohli s Foresterem projet až 188 km/h.
Verdikt
Abychom si tohoto dravce mohli pořídit, musíme si připravit nejméně milion korun. Ano, je to dost, Subaru Forester nám ale bude sloužit pěkně dlouho.