Více
    0.2 C
    Czech
    Pátek 27. ledna 2023

    Špičkové mini auto z továrny Renaultu. Model Zoe nic nezaskočí

    Malá auta jsou ideálním dopravním prostředkem do rušných měst. Oblíbené je Mini, všelijaké Volkswageny, ale také Renault. Ač se to nezdá, model Zoe by se za pár let mohl prodávat jako na běžícím páse. I když, několik vad nová verze autíčka stále neodstranilo.

    Lidé si čím dál tím více zvykají na elektrická auta do měst. Pokud mají možnost dobíjení, není co řešit. I na tomto se dost zapracovalo a navíc se u nás v budoucí době plánuje rozšíření stanic ve velkém. Většina aut se už ale dá v pohodě dobít i doma a to nám hraje skvěle do karet. Navíc nebudíme sousedy v 5 ráno, když jedeme do práce a potřebujeme zahřát motor. Elektromobily mají navíc mnohdy výhodu bezplatného parkování a malé navíc to, že zaparkují všude.

    Přestože je ZOE zatím ideální elektromobil od značky Renault, stále najdeme plno věcí, nad kterými prostě budeme jen chvíli kroutit hlavou. Většinou jsou to nuance, které jsou v porovnání s tím, že je jinak auto postavené vcelku slušně, mnohdy opravdu zarážející.

    Design alias ZOE

    ZOE se zepředu tváří docela sebejistě. Veliký znak, pod kterým se nachází zástrčka pro dobíjení je ovšem docela matoucí. LED světla jsou ovšem krásně řešená a dodávají autu solidní dojem. Dlouhé je auto něco přes 4 metry a široké 1,87m. jezdí na roztomilých 15 palcových kolech, která jsou ovšem velice pěkně zpracovaná. Zezadu už ZOE tak sebejistě nepůsobí. Zadní část vypadá unaveně a naprosto bez života.

    Interiér je věc, na kterou si budeme zvykat dlouho. Pěný volant, pohodlné sedačky, u kterých jsou ovšem kolečka pro polohování tak natlačená na látku, že se s nimi dá jen velmi obtížně pohybovat. Úložná prostor pod palubní deskou je sice věc, která se jmenuje úložný prostor, ale moc se do něj nevejde. Do žlábků ve dveřích si nedáme ani malou vodu na cestu. I tak je ale vcelku kabina příjemná a nikterak neuráží.

    Motor a výkon

    Pod kapotu si můžeme dát dva typy motorů. R135 s výkonem 100kW (135 koní) a krouticím momentem 245Nm. R110 o výkonu 80kW (108 koní), kde se krouticí moment vyšplhal na 225Nm. Při průměrné rychlosti 50 km/h jsme schopni ujet až 343 km. O zásobu energie se stará baterie E.V.50.

    Na automobil poskytuje Renault záruku až 8 let. To je docela fajn nabídka. Cena je ovšem všechno, jen ne fajn. Za základní verzi Life zaplatíme 845 000 Kč. Za verzi Intens 960 000 Kč. To je dost peněz, které by šly investovat třeba do Citigo iV za půl milionu. Zoe je na druhou stranu ale výkonnější. Rozhodnutí je na nás.

    Sledujte nás na sítích

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster.