Více
    -2.9 C
    Czech
    Středa 19. února 2025

    2024 Mercedes-AMG GLC43 Coupé. Konečně pořádné SUV 

    Některá auta vám dají najevo svou povahu ihned po nastartování. Mercedes-AMG GLC43 Coupé se probouzí s nadšeným zavrčením. A co slyšíte, to taky dostanete. Do garáže se nám zaparkuje energický, zábavný a kompaktní vůz, který osloví každého nadšence. Tohle SUV je vždy připraveno k akci, ale nikdy nepůsobí agresivně.

    BMW odhaluje nový koncept, který naznačuje budoucnost elektrické řady 3

    Nová generace BMW řady 3 je na spadnutí. Automobilka již v roce 2023 představila koncept Vision Neue Klasse, který naznačil směr vývoje této ikonické sportovní limuzíny. Nový model bude dostupný jak v tradiční spalovací verzi, tak jako elektromobil, který pravděpodobně ponese označení i3. Nyní BMW odhalilo koncept Vision Driving Experience, jenž poodhaluje technologie, které se objeví v elektrické verzi.

    Šéfa Tesly štve německá byrokracie. Otevření Gigafactory poblíž Berlína se posouvá

    Veleúspěšnému americkému podnikateli Elonu Muskovi přidělává vrásky byrokracie. Konkrétně ta německá. Šéf automobilky Tesla chtěl otevřít první výrobní závod na evropské půdě nedaleko Berlína už 1. července. Boj s úředníky a pravidly ale celý proces prodlužuje. Jak se zdá, výroba by mohla být zahájena koncem roku.

    Reklama

    Elon Musk je podnikatel, jehož jmění dle časopisu Forbes přesahuje 149 miliard dolarů. Dalo by se říct, že  tomuto inženýrovi a filantropovi, který je ale pro mnohé trochu bláznem, se kámen ve zlato pod rukama mění. Založil vesmírnou společnost SpaceX, spoluvlastnil internetový platební systém PayPal a je šéfem automobilky Tesla.

    Musk se rozhodl, že rozjede výrobu bateriových vozů i v Evropě. Konkrétně v obci Gruenheide, která leží 30 kilometrů jihovýchodně od centra Berlína, hlavního města Německa. V plánu je, že firma bude zaměstnávat 12 000 lidí a ročně vyprodukuje až 500 000 automobilů.

    Jak se ale zdá, na starém kontinentu Muskovi pšenka nekvete zdaleka tak dobře jako za oceánem. A to zejména kvůli byrokracii.

    V hlavní roli nezaplacená faktura a spící ještěrky

    Když v roce 2020 začala firma stavět Gigafactory, což je pojmenování pro továrnu na elektromobily, asi by nikoho z lídrů nenapadlo, co všechno může proces zkomplikovat. Ještě ten rok museli lidé z Tesly řešit problém s odpojenou vodou. K tomu došlo vinou nezaplacené faktury. Následně se ozvali ochránci přírody s tvrzením, že kácení stromů ohrožuje ještěrky a užovky, které jsou v zimním spánku. A soud tehdy nařídil, aby bylo kácení na nějakou dobu pozastaveno.

    Přestože se vše nakonec vyřešilo, ani teď v polovině května nemá Muskova firma vyhráno. Sám Elon Musk dle novin Tagesspiegel přiletěl do Německa soukromým letadlem v neděli večer, aby v pondělí navštívil továrnu a vyzval k omezení německé byrokracie. Uvedl, že právě kvůli byrokracii není jasné, kdy přesně první elektromobil sjede z výrobní linky.

    Pravidla, pravidla, pravidla

    „Je těžké přesně předpovědět, kdy zde vyrobíme první vůz. Protože naše elektromobily budeme moci vyrábět až tady budou všechny potřebné díly,“ cituje návštěvu Muska agentura Reuters.

    „Myslím, že byrokracie by mohlo být méně. Bylo by to lepší,“ pokračoval 49letý rodák z Jihoafrické republiky. „Měl by existovat aktivní proces odstraňování pravidel. Jinak se pravidla budou postupem času jen hromadit a budete dostávat stále více pravidel, až nakonec nebudete moci dělat vůbec nic,“ dodal Musk.

    Návštěva jednoho z nejbohatších mužů planety neunikla pozornosti německých politiků, ani fanouškům svérázného génia. Braniborský ministr hospodářství Joerg Steinbach však již dříve uvedl, že s Muskem není naplánováno žádné oficiální setkání, protože návštěva má převážně technický charakter. Mladí fanoušci se po zveřejnění informace o Muskově návštěvě shromáždili na okraji staveniště v Gruenheide s nadějí, že svůj idol spatří naživo.

    Zda tato návštěva přinese své ovoce v podobě zrychlení administrativních procesů, to ukáže až čas.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    2024 Mercedes-AMG GLC43 Coupé. Konečně pořádné SUV 

    Některá auta vám dají najevo svou povahu ihned po nastartování. Mercedes-AMG GLC43 Coupé se probouzí s nadšeným zavrčením. A co slyšíte, to taky dostanete. Do garáže se nám zaparkuje energický, zábavný a kompaktní vůz, který osloví každého nadšence. Tohle SUV je vždy připraveno k akci, ale nikdy nepůsobí agresivně.

    BMW odhaluje nový koncept, který naznačuje budoucnost elektrické řady 3

    Nová generace BMW řady 3 je na spadnutí. Automobilka již v roce 2023 představila koncept Vision Neue Klasse, který naznačil směr vývoje této ikonické sportovní limuzíny. Nový model bude dostupný jak v tradiční spalovací verzi, tak jako elektromobil, který pravděpodobně ponese označení i3. Nyní BMW odhalilo koncept Vision Driving Experience, jenž poodhaluje technologie, které se objeví v elektrické verzi.

    Chevrolet Blazer EV SS má větší výkon, než bylo původně myšleno 

    Elektrický crossover Chevroletu má nyní ve své nejvýkonnější verzi výkon 615 koní, což mu umožňuje sprint z 0 na 100 km/h za pouhé 3,4 sekundy. Něco podobného s trochou nadsázky snad nečekali ani výrobci. Očekávalo se totiž, že tento vůz nabídne výkon mnohem menší. 

    2024 GMC Sierra HD AT4X AEV. Monstrum, které se neztratí

    Každý nákladní automobil je velká investice, ale v případě GMC Sierra HD AT4X AEV není velké jen samotné investování. S hmotností 3 950 kg se tato Sierra skutečně drží definice „heavy-duty". S roztaženými zrcátky je širší než školní autobus a pokud vám přišla běžná Sierra HD vysoká, verze AEV je téměř o 7,5 cm vyšší. Takhle vypadá pořádný truck. 

    Nejlevnější elektromobil značky Volkswagen snad dorazí 

    Koncept bude představen v březnu, ale sériová verze dorazí až v roce 2027. I tak už ale nyní víme, že produkt, který bude navazovat na koncept ID.2all, si zamiluje hodně lidí. Jedná se totiž o nejlevnější elektromobil od koncernu. Zdá se, že automobilky začaly konečně reflektovat tlak čínské konkurence. 

    Mazda 6e přichází do Evropy

    Konečně výrobci představili Mazdu 6e, nový elektromobil japonské značky a její druhý plně elektrický model po MX-30. Jediný háček? Ve skutečnosti jde o hatchback místo sedanu – a navíc ho Mazda sama nevyrábí.

    Polestar 3 a 4 dostávají rally úpravu Arctic Circle

    Modely 3 a 4 se pyšní speciálním odpružením, vlastnoručně upravenými pneumatikami s hroty a rally osvětlením. Používají přitom stejnou recepturu jako Polestar 2 Arctic Circle. Tento elektricky automobil dokáže překvapit. 

    2025 Toyota 4Runner vs. 2025 Toyota Highlander. Takto si vedou v porovnání

    Díky zvětšenému rozvoru o 2,4 palce a možnosti třetí řady sedadel se nový 4Runner stává potenciálním rodinným dobrodružným vozidlem. Na stejném prodejním místě se však nachází i Toyota Highlander, která je tradičním rodinným SUV. Zatímco první nabízí robustní konstrukci na rámu a off-roadové schopnosti, Highlander přináší větší pohodlí na běžné silnici. Jak si oba modely vedou?

    2024 Mercedes-AMG GLC43 Coupé. Konečně pořádné SUV 

    Některá auta vám dají najevo svou povahu ihned po nastartování. Mercedes-AMG GLC43 Coupé se probouzí s nadšeným zavrčením. A co slyšíte, to taky dostanete. Do garáže se nám zaparkuje energický, zábavný a kompaktní vůz, který osloví každého nadšence. Tohle SUV je vždy připraveno k akci, ale nikdy nepůsobí agresivně.

    BMW odhaluje nový koncept, který naznačuje budoucnost elektrické řady 3

    Nová generace BMW řady 3 je na spadnutí. Automobilka již v roce 2023 představila koncept Vision Neue Klasse, který naznačil směr vývoje této ikonické sportovní limuzíny. Nový model bude dostupný jak v tradiční spalovací verzi, tak jako elektromobil, který pravděpodobně ponese označení i3. Nyní BMW odhalilo koncept Vision Driving Experience, jenž poodhaluje technologie, které se objeví v elektrické verzi.

    Chevrolet Blazer EV SS má větší výkon, než bylo původně myšleno 

    Elektrický crossover Chevroletu má nyní ve své nejvýkonnější verzi výkon 615 koní, což mu umožňuje sprint z 0 na 100 km/h za pouhé 3,4 sekundy. Něco podobného s trochou nadsázky snad nečekali ani výrobci. Očekávalo se totiž, že tento vůz nabídne výkon mnohem menší. 

    2024 GMC Sierra HD AT4X AEV. Monstrum, které se neztratí

    Každý nákladní automobil je velká investice, ale v případě GMC Sierra HD AT4X AEV není velké jen samotné investování. S hmotností 3 950 kg se tato Sierra skutečně drží definice „heavy-duty". S roztaženými zrcátky je širší než školní autobus a pokud vám přišla běžná Sierra HD vysoká, verze AEV je téměř o 7,5 cm vyšší. Takhle vypadá pořádný truck. 

    Nejlevnější elektromobil značky Volkswagen snad dorazí 

    Koncept bude představen v březnu, ale sériová verze dorazí až v roce 2027. I tak už ale nyní víme, že produkt, který bude navazovat na koncept ID.2all, si zamiluje hodně lidí. Jedná se totiž o nejlevnější elektromobil od koncernu. Zdá se, že automobilky začaly konečně reflektovat tlak čínské konkurence. 

    Mazda 6e přichází do Evropy

    Konečně výrobci představili Mazdu 6e, nový elektromobil japonské značky a její druhý plně elektrický model po MX-30. Jediný háček? Ve skutečnosti jde o hatchback místo sedanu – a navíc ho Mazda sama nevyrábí.

    Polestar 3 a 4 dostávají rally úpravu Arctic Circle

    Modely 3 a 4 se pyšní speciálním odpružením, vlastnoručně upravenými pneumatikami s hroty a rally osvětlením. Používají přitom stejnou recepturu jako Polestar 2 Arctic Circle. Tento elektricky automobil dokáže překvapit. 

    2025 Toyota 4Runner vs. 2025 Toyota Highlander. Takto si vedou v porovnání

    Díky zvětšenému rozvoru o 2,4 palce a možnosti třetí řady sedadel se nový 4Runner stává potenciálním rodinným dobrodružným vozidlem. Na stejném prodejním místě se však nachází i Toyota Highlander, která je tradičním rodinným SUV. Zatímco první nabízí robustní konstrukci na rámu a off-roadové schopnosti, Highlander přináší větší pohodlí na běžné silnici. Jak si oba modely vedou?
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama