Více
    1.3 C
    Czech
    Středa, 26 ledna, 2022

    Šéfa Tesly štve německá byrokracie. Otevření Gigafactory poblíž Berlína se posouvá

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Veleúspěšnému americkému podnikateli Elonu Muskovi přidělává vrásky byrokracie. Konkrétně ta německá. Šéf automobilky Tesla chtěl otevřít první výrobní závod na evropské půdě nedaleko Berlína už 1. července. Boj s úředníky a pravidly ale celý proces prodlužuje. Jak se zdá, výroba by mohla být zahájena koncem roku.

    Elon Musk je podnikatel, jehož jmění dle časopisu Forbes přesahuje 149 miliard dolarů. Dalo by se říct, že  tomuto inženýrovi a filantropovi, který je ale pro mnohé trochu bláznem, se kámen ve zlato pod rukama mění. Založil vesmírnou společnost SpaceX, spoluvlastnil internetový platební systém PayPal a je šéfem automobilky Tesla.

    Musk se rozhodl, že rozjede výrobu bateriových vozů i v Evropě. Konkrétně v obci Gruenheide, která leží 30 kilometrů jihovýchodně od centra Berlína, hlavního města Německa. V plánu je, že firma bude zaměstnávat 12 000 lidí a ročně vyprodukuje až 500 000 automobilů.

    Jak se ale zdá, na starém kontinentu Muskovi pšenka nekvete zdaleka tak dobře jako za oceánem. A to zejména kvůli byrokracii.

    V hlavní roli nezaplacená faktura a spící ještěrky

    Když v roce 2020 začala firma stavět Gigafactory, což je pojmenování pro továrnu na elektromobily, asi by nikoho z lídrů nenapadlo, co všechno může proces zkomplikovat. Ještě ten rok museli lidé z Tesly řešit problém s odpojenou vodou. K tomu došlo vinou nezaplacené faktury. Následně se ozvali ochránci přírody s tvrzením, že kácení stromů ohrožuje ještěrky a užovky, které jsou v zimním spánku. A soud tehdy nařídil, aby bylo kácení na nějakou dobu pozastaveno.

    Přestože se vše nakonec vyřešilo, ani teď v polovině května nemá Muskova firma vyhráno. Sám Elon Musk dle novin Tagesspiegel přiletěl do Německa soukromým letadlem v neděli večer, aby v pondělí navštívil továrnu a vyzval k omezení německé byrokracie. Uvedl, že právě kvůli byrokracii není jasné, kdy přesně první elektromobil sjede z výrobní linky.

    Pravidla, pravidla, pravidla

    „Je těžké přesně předpovědět, kdy zde vyrobíme první vůz. Protože naše elektromobily budeme moci vyrábět až tady budou všechny potřebné díly,“ cituje návštěvu Muska agentura Reuters.

    „Myslím, že byrokracie by mohlo být méně. Bylo by to lepší,“ pokračoval 49letý rodák z Jihoafrické republiky. „Měl by existovat aktivní proces odstraňování pravidel. Jinak se pravidla budou postupem času jen hromadit a budete dostávat stále více pravidel, až nakonec nebudete moci dělat vůbec nic,“ dodal Musk.

    Návštěva jednoho z nejbohatších mužů planety neunikla pozornosti německých politiků, ani fanouškům svérázného génia. Braniborský ministr hospodářství Joerg Steinbach však již dříve uvedl, že s Muskem není naplánováno žádné oficiální setkání, protože návštěva má převážně technický charakter. Mladí fanoušci se po zveřejnění informace o Muskově návštěvě shromáždili na okraji staveniště v Gruenheide s nadějí, že svůj idol spatří naživo.

    Zda tato návštěva přinese své ovoce v podobě zrychlení administrativních procesů, to ukáže až čas.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Tesla

    Šéf Tesly u soudu. Nebaví ho být ředitelem, velebí technologickou novinku Vision

    Chvíli nahoře, chvíli dole. Tak zní oblíbené rčení, které říká, že život je tak trochu horská dráha, kdy se v jednu chvíli vyhříváte na vrcholu a pak během chvíle řešíte samé mrzutosti. Divokou jízdu zažívá teď šéf automobilky Tesla Elon Musk.
    Tesla

    Futuristický volant u Tesly S. Šéf Musk je nadšený, mnozí ale mluví o katastrofě

    Nový volant u modernizovaného elektromobilu Tesla S vyvolal rozporuplné reakce. Zatímco jeden z nejbohatších mužů planety a šéf automobilky Elon Musk je nadšený, značná část fanoušků tvrdí, že tohle se opravdu nepovedlo. Odborníci pak narážejí i na fakt, že futuristický volant může být v určitých krizových situacích i na škodu a může mít vliv na bezpečnost.
    Tesla Plaid

    Excelentní rychlík od Tesly. Říkají mu Plaid, na stovku zrychlí za 2 vteřiny, ale zlobí ho „obutí“

    Seznamte se. Tohle je Tesla Model S Plaid. A její dominantní vlastností je rychlost. Z nuly na stovku zrychlí za dvě vteřiny. Nabídne ale i další úžasné vlastnosti jako skvělý dojezd, tepelné čerpadlo do zimních měsíců a úžasnou nabíjecí rychlost. A cena? V přepočtu 2,7 milionu korun. Takhle nějak by mohl znít inzerát lákající na rychlou krasotinku.
    Elon Musk

    Raketový superstroj od Tesly. Šéf Musk mluví o zrychlení z 0 na 100 za 1,1 vteřiny

    Pro jednoho sci-fi, pro druhého realita. Jeden může věřit, že se něco takového opravdu vyvine a bude to brázdit silnice na planetě Zemi, druhý jen mávne rukou s tím, že jde o nesmysl. Ať už patříte do jakékoli skupiny, je jasné, že toto téma vyvolává diskuzi a emoce. Je totiž řeč o super autu Tesla Roadster 2, které by mělo raketový pohon a podle šéfa společnosti Elona Muska by mělo zrychlit z nuly na stovku za 1,1 vteřiny.
    Audi A6 e-tron

    Tesla se třese před Audi. Špičkové elektro A6 zná koncept, přijet má za rok

    Spojení Audi a vozidel na elektrický pohon se každým měsícem více a více zesiluje. Německá automobilka už před časem představila vrcholné GT či řadu nadupaných SUV. Teď došla řada i na model vyšší střední třídy – A6.
    tahač Tesla

    Tahač od Tesly vyjel na okruh. Dočkáme se brzy výrobní linky?

    „Revoluce ve světě tahačů“. Asi takhle nějak označuje vedení automobilky Tesla svůj nápad s názvem Semi. Prototyp představili Američané už před 4 lety, až teď je ale o něm slyšet o trochu hlasitěji. Tahač totiž vyjel na okruh, což leccos naznačuje. Snad už se konečně blíží spuštění výroby.
    Reklama
    Reklama
    Reklama