Více
    -0.9 C
    Czech
    Sobota 28. ledna 2023

    Souboj titánů. Šílený elektromobil Rimac Nevera si „namazal na chleba“ Porsche Taycan i BMW M5

    V Chorvatsku na letišti si to rozdala tři nesmírně nabušená auta. Dva elektromobily Rimac Nevera a Porsche Taycan Turbo S a vedle nich BMW M5 Competition s osmiválcem a dvěma turbodmychadly pod kapotou. I když to ve své podstatě nebyl souboj rovného s rovným, je video z tohoto závodu nabité endorfiny a emocemi.

    Nejprve si představme závodníky. Rimac Nevera je poháněn elektřinou a jeho elektromotory generují neuvěřitelný výkon 1914 koní. Tento hypersport z chorvatské dílny má pohon všech kol a jeho cena je kolem 50 milionů korun.

    Porsche Taycan Turbo S je prvním elektromobilem od známé německé automobilky, patří mezi nejrychlejší elektromobily této doby a pyšní se výkonem 761 koní. Cenovku má skoro desetkrát nižší než Rimac Nevera. Stojí kolem 5,2 milionu korun.

    Jediným neelektrickým zástupem pak je BMW M5 Competition. Dvě turba v kombinaci s osmiválcem generují výkon 625 koní. Cena tohoto „bavoráku“ je cca 4,9 milionu korun.

    Zdá se, že Rimac Nevera „urve“ titul nejrychlejšího auta světa

    Když sečteme výkony všech vozů i jejich ceny, dostaneme se k tomu, že na letišti v Chorvatsku se potkala auta v hodnotě 60 milionů o celkovém výkonu 3300 koní.

    Jelikož ale více než 1900 koní patří Rimacu Nevera, dal se výsledek závodu poměrně bezpečně odhadnout. A nikoho zřejmě nepřekvapí, že celebrita benzínového světa v podobě BMW M5 Competition zůstala v tomto souboji vzadu.

    Závod uspořádal youtuber „carwow“

    Uspořádání takovéto sešlosti není určitě nic jednoduchého, ale oblíbenému youtuberovi se to podařilo. V rámci férového boje by sice bylo lepší, kdyby se vedle Rimacu Nevera postavila třeba Tesla Model S Plaid či Bugatti Chiron, ale i výše zmíněné vozy dokážou nastavit zrcadlo a porovnat „připravenost“.

    Celý souboj si samozřejmě nemohl nechat ujít šéf chorvatské automobilky Mate Rimac, který v černých brýlích moc dobře tušil, že právě jeho „kůň“ bude tím nejrychlejším. Závod nebyl startován žádnými světelnými semafory, ale pěkně jako na ulici. Což má většina fanoušků motorsportu nakoukáno ze série filmů Rychle a zběsile.

    Po startu vypálily vpřed oba elektromobily prakticky beze zvuku, zatímco za nimi na třetím místě burácelo BMW s charakteristickým praskáním ve výfuku. Bylo jasné, že spalovací motor nebude elektrické síle stačit.

    Porsche má o 1153 koní méně než Rimac Nevera, ale přesto se drželo zuby nehty

    Závod se konal na čtvrtmílové trati, což je přibližně 400 metrů. A v první polovině se výrazně slabší Porsche drželo v závěsu za Neverou. Až v druhé polovině trati se skoro až nelidsky naladěné elektromotory chorvatského démona rozjely na plné obrátky a ukázaly Taycanovi záda.

    Výsledné časy byly: Rimac Nevera – 8,7 vteřiny, Porsche Taycan 10,2 vteřiny a BMW M5 Competition 11,5 vteřiny.

    Sledujte nás na sítích

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů.