Více
    16.5 C
    Czech
    Sobota 19. července 2025

    Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

    Volvo nakonec nepřeruší život spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Řidiči tak dostanou kombinaci silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.

    Hyundai Ioniq 9 je tady a dokáže překvapit nejen výbavou 

    Obrovský dojezd, tichý provoz a výborné jízdní vlastnosti – nový Hyundai Ioniq 9 má všechny předpoklady stát se špičkou mezi elektrickými SUV s třemi řadami sedadel. Navíc nikomu nebude vadit, že se do tohoto vozu nelije benzín. Elektřina všem vytře zrak. 

    Souboj titánů. Šílený elektromobil Rimac Nevera si „namazal na chleba“ Porsche Taycan i BMW M5

    V Chorvatsku na letišti si to rozdala tři nesmírně nabušená auta. Dva elektromobily Rimac Nevera a Porsche Taycan Turbo S a vedle nich BMW M5 Competition s osmiválcem a dvěma turbodmychadly pod kapotou. I když to ve své podstatě nebyl souboj rovného s rovným, je video z tohoto závodu nabité endorfiny a emocemi.

    Reklama

    Nejprve si představme závodníky. Rimac Nevera je poháněn elektřinou a jeho elektromotory generují neuvěřitelný výkon 1914 koní. Tento hypersport z chorvatské dílny má pohon všech kol a jeho cena je kolem 50 milionů korun.

    Porsche Taycan Turbo S je prvním elektromobilem od známé německé automobilky, patří mezi nejrychlejší elektromobily této doby a pyšní se výkonem 761 koní. Cenovku má skoro desetkrát nižší než Rimac Nevera. Stojí kolem 5,2 milionu korun.

    Jediným neelektrickým zástupem pak je BMW M5 Competition. Dvě turba v kombinaci s osmiválcem generují výkon 625 koní. Cena tohoto „bavoráku“ je cca 4,9 milionu korun.

    Zdá se, že Rimac Nevera „urve“ titul nejrychlejšího auta světa

    Když sečteme výkony všech vozů i jejich ceny, dostaneme se k tomu, že na letišti v Chorvatsku se potkala auta v hodnotě 60 milionů o celkovém výkonu 3300 koní.

    Jelikož ale více než 1900 koní patří Rimacu Nevera, dal se výsledek závodu poměrně bezpečně odhadnout. A nikoho zřejmě nepřekvapí, že celebrita benzínového světa v podobě BMW M5 Competition zůstala v tomto souboji vzadu.

    Závod uspořádal youtuber „carwow“

    Uspořádání takovéto sešlosti není určitě nic jednoduchého, ale oblíbenému youtuberovi se to podařilo. V rámci férového boje by sice bylo lepší, kdyby se vedle Rimacu Nevera postavila třeba Tesla Model S Plaid či Bugatti Chiron, ale i výše zmíněné vozy dokážou nastavit zrcadlo a porovnat „připravenost“.

    Celý souboj si samozřejmě nemohl nechat ujít šéf chorvatské automobilky Mate Rimac, který v černých brýlích moc dobře tušil, že právě jeho „kůň“ bude tím nejrychlejším. Závod nebyl startován žádnými světelnými semafory, ale pěkně jako na ulici. Což má většina fanoušků motorsportu nakoukáno ze série filmů Rychle a zběsile.

    Po startu vypálily vpřed oba elektromobily prakticky beze zvuku, zatímco za nimi na třetím místě burácelo BMW s charakteristickým praskáním ve výfuku. Bylo jasné, že spalovací motor nebude elektrické síle stačit.

    Porsche má o 1153 koní méně než Rimac Nevera, ale přesto se drželo zuby nehty

    Závod se konal na čtvrtmílové trati, což je přibližně 400 metrů. A v první polovině se výrazně slabší Porsche drželo v závěsu za Neverou. Až v druhé polovině trati se skoro až nelidsky naladěné elektromotory chorvatského démona rozjely na plné obrátky a ukázaly Taycanovi záda.

    Výsledné časy byly: Rimac Nevera – 8,7 vteřiny, Porsche Taycan 10,2 vteřiny a BMW M5 Competition 11,5 vteřiny.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

    Volvo nakonec nepřeruší život spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Řidiči tak dostanou kombinaci silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.

    Hyundai Ioniq 9 je tady a dokáže překvapit nejen výbavou 

    Obrovský dojezd, tichý provoz a výborné jízdní vlastnosti – nový Hyundai Ioniq 9 má všechny předpoklady stát se špičkou mezi elektrickými SUV s třemi řadami sedadel. Navíc nikomu nebude vadit, že se do tohoto vozu nelije benzín. Elektřina všem vytře zrak. 

    Ford Bronco se dostal do Číny. Na čistý benzín ale zapomeňme 

    Zatímco v USA se Ford Bronco stále drží klasických spalovacích motorů, v Číně přichází zásadní proměna – modelová řada Bronco se zde rozšiřuje o plně elektrickou a plug-in hybridní verzi. Nový přírůstek nese označení Bronco New Energy a přináší nejen výrazně odlišnou techniku, ale i modernější pojetí legendárního jména.

    Škoda představila nový užitkový elektromobil Enyaq Cargo

    Automobilka Škoda představila novou komerční verzi svého plně elektrického SUV s názvem Enyaq Cargo, která je od základu navržena jako lehké užitkové vozidlo (LCV). Model je oficiálně registrován u britského úřadu DVSA (Driver and Vehicle Standards Agency) a vznikl jako součást zakázky od společnosti National Grid Energy Distribution (NGED).

    Audi A6 Avant spojuje komfort, výkon i prostor pro aktivní život

    Nové Audi A6 Avant osloví ty, kdo chtějí elegantní kombi pro každý den, ale s technikou na úrovni. Sdílí základ s menší A5, ale narostlo do všech směrů. Větší rozměry znamenají lepší proporce a víc místa uvnitř. A6 zůstává u osvědčených spalovacích motorů, které posiluje chytrý mild-hybridní systém MHEV plus.

    KGM Musso Grand spojuje komfort SUV s praktičností pick-upu

    KGM Musso Grand vypadá jako klasický pracovní pick-up. Ve skutečnosti zvládne víc. Pod dlouhou karoserií ukrývá pohodlný interiér, schopný pohon všech kol a užitečné detaily, které ocení každý, kdo střídá silnici a terén.

    BMW M2 dostane legální Track Package pro silniční provoz

    Oficiální teasery ukazují zamaskované kupé se sportovními úpravami a výrazným zadním křídlem. Přichází nejostřejší verze M2 všech dob. Na silnici může, motor ale nabídne abnormální porci koní. 

    Audi A5 Limuzína kombinuje naftu, hybrid a digitální kokpit

    Audi změnilo název, zachovalo styl a přidalo techniku. Z někdejší A4 Limuzíny se stala A5, i když ve skutečnosti jde o praktický liftback. Nová generace sází na kombinaci dieselu, mild-hybridu a pohonu všech kol.

    Nissan možná začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Mohou za to cla 

    Podle nedávných zpráv japonský Nissan zvažuje, že ve své továrně v Canton, Mississippi, začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Tato výrobní kapacita je v současnosti ne zcela vytížená, a spolupráce s Hondou by mohla přinést výhody oběma automobilkám, které čelí rostoucímu tlaku amerických cel na dovoz japonských vozů.

    Volkswagen Amarok PanAmericana má výkon, výdrž i respekt k tradici

    Druhá generace pick-upu Amarok se postavila na rám Fordu Ranger, ale zůstala věrná stylu Volkswagenu. Design přídě, interiér a výbava působí sebevědomě. Verze PanAmericana cílí na zákazníky, kteří chtějí terénní schopnosti i pohodlí na silnici.

    Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

    Volvo nakonec nepřeruší život spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Řidiči tak dostanou kombinaci silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.

    Hyundai Ioniq 9 je tady a dokáže překvapit nejen výbavou 

    Obrovský dojezd, tichý provoz a výborné jízdní vlastnosti – nový Hyundai Ioniq 9 má všechny předpoklady stát se špičkou mezi elektrickými SUV s třemi řadami sedadel. Navíc nikomu nebude vadit, že se do tohoto vozu nelije benzín. Elektřina všem vytře zrak. 

    Ford Bronco se dostal do Číny. Na čistý benzín ale zapomeňme 

    Zatímco v USA se Ford Bronco stále drží klasických spalovacích motorů, v Číně přichází zásadní proměna – modelová řada Bronco se zde rozšiřuje o plně elektrickou a plug-in hybridní verzi. Nový přírůstek nese označení Bronco New Energy a přináší nejen výrazně odlišnou techniku, ale i modernější pojetí legendárního jména.

    Škoda představila nový užitkový elektromobil Enyaq Cargo

    Automobilka Škoda představila novou komerční verzi svého plně elektrického SUV s názvem Enyaq Cargo, která je od základu navržena jako lehké užitkové vozidlo (LCV). Model je oficiálně registrován u britského úřadu DVSA (Driver and Vehicle Standards Agency) a vznikl jako součást zakázky od společnosti National Grid Energy Distribution (NGED).

    Audi A6 Avant spojuje komfort, výkon i prostor pro aktivní život

    Nové Audi A6 Avant osloví ty, kdo chtějí elegantní kombi pro každý den, ale s technikou na úrovni. Sdílí základ s menší A5, ale narostlo do všech směrů. Větší rozměry znamenají lepší proporce a víc místa uvnitř. A6 zůstává u osvědčených spalovacích motorů, které posiluje chytrý mild-hybridní systém MHEV plus.

    KGM Musso Grand spojuje komfort SUV s praktičností pick-upu

    KGM Musso Grand vypadá jako klasický pracovní pick-up. Ve skutečnosti zvládne víc. Pod dlouhou karoserií ukrývá pohodlný interiér, schopný pohon všech kol a užitečné detaily, které ocení každý, kdo střídá silnici a terén.

    BMW M2 dostane legální Track Package pro silniční provoz

    Oficiální teasery ukazují zamaskované kupé se sportovními úpravami a výrazným zadním křídlem. Přichází nejostřejší verze M2 všech dob. Na silnici může, motor ale nabídne abnormální porci koní. 

    Audi A5 Limuzína kombinuje naftu, hybrid a digitální kokpit

    Audi změnilo název, zachovalo styl a přidalo techniku. Z někdejší A4 Limuzíny se stala A5, i když ve skutečnosti jde o praktický liftback. Nová generace sází na kombinaci dieselu, mild-hybridu a pohonu všech kol.

    Nissan možná začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Mohou za to cla 

    Podle nedávných zpráv japonský Nissan zvažuje, že ve své továrně v Canton, Mississippi, začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Tato výrobní kapacita je v současnosti ne zcela vytížená, a spolupráce s Hondou by mohla přinést výhody oběma automobilkám, které čelí rostoucímu tlaku amerických cel na dovoz japonských vozů.

    Volkswagen Amarok PanAmericana má výkon, výdrž i respekt k tradici

    Druhá generace pick-upu Amarok se postavila na rám Fordu Ranger, ale zůstala věrná stylu Volkswagenu. Design přídě, interiér a výbava působí sebevědomě. Verze PanAmericana cílí na zákazníky, kteří chtějí terénní schopnosti i pohodlí na silnici.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama