Více
    21.9 C
    Czech
    Středa 18. června 2025

    BMW X3 M50 je nový vrchol pro běžné dny i rychlou jízdu

    BMW představuje čtvrtou generaci SUV X3. Novinka sází na výkon, komfort i techniku, ale zároveň zůstává praktickým autem pro každý den. Verze M50 xDrive je aktuálním vrcholem nabídky, silná, rychlá, ale stále použitelná v běžném provozu.

    Audi Q3 2026 dostalo ostřejší linie, do USA se hybrid nechystá 

    Audi představilo třetí generaci svého nejmenšího SUV – modelu Q3. Ačkoli nejde o sportovní ikonku typu RS6 Avant, Q3 je pro značku klíčovým prvkem. V loňském roce šlo o druhý nejprodávanější vůz Audi v USA, hned po kompaktním Q5. Novinka přináší ostřejší design, technologicky vyspělý interiér a osvědčené čtyřválcové motory – ovšem bez hybridní techniky pro americký trh.

    Škoda vylepšila Kodiaq. Mohutné SUV sklízí chválu, mezi konkurencí obstojí

    Psal se rok 2016, když česká automobilka Škoda přivedla na svět své vlastní SUV s názvem Škoda Kodiaq. Někteří se báli, jiní neměli o tom, zda mezi konkurencí obstojí, pochyby. Kodiaq už prošel mnohými odměnami, pokud však jde o tu poslední pro rok 2021, povedla se.

    Reklama

    Po tolika letech, kdy se Češi vozili převážně v Hyundai SUV, či jim podobných, se konečně dočkali něčeho vlastního. Už téměř 6 let vozí Kodiaq motoristy po celém světě. Mezi nejhlavnější přednosti se řadí kvalita zpracování motoru a interiéru, spolehlivost a hlavně bezpečnost. Málo kde se najde tak bezpečný vůz, jakým je právě tento medvěd.

    Když pomineme to, že se v základní verzi cítíme na silnici jako doma a jako vládci vesmíru, k mání nám jsou ještě dva další modely. Kodiaq Sportline a Kodiaq RS. Ten první podle slov jeho výrobců nezapře sportovního ducha a to převážně díky sportovním sedačkám, volantu a kolům z lehké slitiny Triglav. RS verze, která je dostupná jen v benzínu je se svými 180kW opravdu nejsilnější a nejrychlejší Kodiaq na trhu.

    Motorů je více

    Kromě RS verze, kde najdeme motor 2,0 TSI 180kW v automatu, si můžeme do našeho Kodiaqu nechat namontovat jak benzín, tak diesel. Benzínová verze nabízí specifikace 1,5 TSI 110kW automat a manuál, a 2,0 TSI 140kW ve stylu L&K s krouticím momentem 320Nm. Dieselové verze nám nabízí 2,0 TDI 110kW automat a manuál, a dále 2,0 TDI 147kW v automatu se stylem L&K. krouticí moment této nejvyšší verze je 400Nm.

    Motory jsou skvěle zpracovány a prakticky jsme nenašli případ, že by byl jakýkoli z nich extrémně poruchový, nebo nespolehlivý. Dovezou nás všude a zážitek je z jízdy opravdu nezapomenutelný. Jak jinak si vysvětlit takový celosvětový úspěch.

    Bezpečnost

    Kromě pevné a masivní konstrukce, která dokáže při nehodě o trochu zvýšit procento šance na přežití, se inženýři zaměřili hlavně na prevenci. Přední i zadní bezpečnostní asistent jsou samozřejmostí, ale mezi hlavní chlouby patří „proaktivní“ asistent. Ten, v případě blížící se nehody, uzavře všechna okna a to i včetně panoramatické střechy a zablokuje bezpečnostní pásy.

    Interiér

    Uvnitř Kodiaqu si skutečně připadáme jako doma. Všude je extrémně moc místa na nohy, i když třetí řada je znovu spíše pro děti, ale to je stály problém. Palubní deska působí čistě, uhlazeně a majestátně. Jednoduše si na takové pohodlí snadno zvykneme a přesedat do jiného se nám rozhodně chtít nebude.

    Cena

    nejde říci, že cena je chyba na kráse, protože skutečně odpovídá tomu, co si chceme pořídit. Všechny modely se pohybují od 800 000 až do 1,5 milionů korun. Záleží, jestli chceme RS nebo Sportline a také jaký typ motoru nás okouzlí. Přesto všechno si od nás Kodiaq vysloužil 10/10. Kolik byste mu dali vy?

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    BMW X3 M50 je nový vrchol pro běžné dny i rychlou jízdu

    BMW představuje čtvrtou generaci SUV X3. Novinka sází na výkon, komfort i techniku, ale zároveň zůstává praktickým autem pro každý den. Verze M50 xDrive je aktuálním vrcholem nabídky, silná, rychlá, ale stále použitelná v běžném provozu.

    Audi Q3 2026 dostalo ostřejší linie, do USA se hybrid nechystá 

    Audi představilo třetí generaci svého nejmenšího SUV – modelu Q3. Ačkoli nejde o sportovní ikonku typu RS6 Avant, Q3 je pro značku klíčovým prvkem. V loňském roce šlo o druhý nejprodávanější vůz Audi v USA, hned po kompaktním Q5. Novinka přináší ostřejší design, technologicky vyspělý interiér a osvědčené čtyřválcové motory – ovšem bez hybridní techniky pro americký trh.

    Mibot je nejmenší elektromobil Japonska. A taky jeden z nejlevnějších

    Nový mikro-elektromobil Mibot cílí na to nejnutnější. Má jedno sedadlo, malý kufr a baterii, která zvládne 100 kilometrů. Víc nepotřebuje. V Japonsku se o něj ale začíná zajímat víc lidí, než byste čekali.

    Opel Frontera dorazil do Česka. Za půl milionu korun nabídne sedm míst i hybrid

    Kdo hledá praktické SUV za rozumné peníze, má novou možnost. Opel uvádí na český trh novou Fronteru crossover, který kombinuje prostor, jednoduchost a nízkou spotřebu. V základní výbavě stojí 499 990 korun.

    Chevrolet Equinox EV je skvělý. Je tu ale lepší model 

    Chevrolet dnes nabízí dvě kompaktní SUV pod stejným názvem – Equinox EV a Equinox se spalovacím motorem. A i když sdílejí jméno i segment, v praxi jsou to dva zcela odlišné vozy. Rozdíly sahají od designu přes technologie až po samotný zážitek z jízdy. Oba modely však mají své silné stránky. Pojďme se na ně podívat. 

    Tak jsme se dočkali. Legendární Ford F-150 Lobo je zpět. 

    Po loňském debutu modelu Maverick Lobo přichází Ford s větším a drsnějším pokračováním této pouliční „stylovky“ – seznamte se s novým F-150 Lobo. Název „Lobo“, což ve španělštině znamená „vlk“, byl poprvé použit v roce 1981 u konceptu Bronco a v roce 1997 se objevil i na sériové verzi F-150 určené pro mexický trh. A teď pozor, možná brzy zamíří i do Evropy.

    Leapmotor B10 může změnit hru. Čínské SUV míří do Evropy s cenou pod 300 tisíc

    Čínská značka Leapmotor vstupuje na český trh s elektromobilem, který v domovské zemi vyvolal vlnu zájmu. Model B10 kombinuje moderní výbavu, odvážný design a techniku, která může zneklidnit evropské automobilky. A to vše za cenu, která dává smysl.

    Huawei představil Maextro S800. Elektrická limuzína míří na Rolls-Royce

    Huawei se po boku automobilky JAC vrhá do světa luxusních elektromobilů. Nový sedan Maextro S800 nabízí přes 800 koní, autonomní řízení a kabinu plnou displejů a luxusních detailů. Na rozdíl od německých konkurentů ale stojí třetinu.

    Hyundai Ioniq 6 N. Je tu první oficiální pohled na ostrý elektrický sedan

    Po úspěchu modelu Ioniq 5 N se Hyundai připravuje na rozšíření své sportovní divize N i v rámci elektromobilů. A právě teď se světu poprvé oficiálně ukázal Hyundai Ioniq 6 N, a to v podobě série teaser fotografií, které odhalují úchvatné detaily připravovaného dravého, výkonného sedanu.

    BMW X3 M50 je nový vrchol pro běžné dny i rychlou jízdu

    BMW představuje čtvrtou generaci SUV X3. Novinka sází na výkon, komfort i techniku, ale zároveň zůstává praktickým autem pro každý den. Verze M50 xDrive je aktuálním vrcholem nabídky, silná, rychlá, ale stále použitelná v běžném provozu.

    Audi Q3 2026 dostalo ostřejší linie, do USA se hybrid nechystá 

    Audi představilo třetí generaci svého nejmenšího SUV – modelu Q3. Ačkoli nejde o sportovní ikonku typu RS6 Avant, Q3 je pro značku klíčovým prvkem. V loňském roce šlo o druhý nejprodávanější vůz Audi v USA, hned po kompaktním Q5. Novinka přináší ostřejší design, technologicky vyspělý interiér a osvědčené čtyřválcové motory – ovšem bez hybridní techniky pro americký trh.

    Mibot je nejmenší elektromobil Japonska. A taky jeden z nejlevnějších

    Nový mikro-elektromobil Mibot cílí na to nejnutnější. Má jedno sedadlo, malý kufr a baterii, která zvládne 100 kilometrů. Víc nepotřebuje. V Japonsku se o něj ale začíná zajímat víc lidí, než byste čekali.

    Opel Frontera dorazil do Česka. Za půl milionu korun nabídne sedm míst i hybrid

    Kdo hledá praktické SUV za rozumné peníze, má novou možnost. Opel uvádí na český trh novou Fronteru crossover, který kombinuje prostor, jednoduchost a nízkou spotřebu. V základní výbavě stojí 499 990 korun.

    Chevrolet Equinox EV je skvělý. Je tu ale lepší model 

    Chevrolet dnes nabízí dvě kompaktní SUV pod stejným názvem – Equinox EV a Equinox se spalovacím motorem. A i když sdílejí jméno i segment, v praxi jsou to dva zcela odlišné vozy. Rozdíly sahají od designu přes technologie až po samotný zážitek z jízdy. Oba modely však mají své silné stránky. Pojďme se na ně podívat. 

    Tak jsme se dočkali. Legendární Ford F-150 Lobo je zpět. 

    Po loňském debutu modelu Maverick Lobo přichází Ford s větším a drsnějším pokračováním této pouliční „stylovky“ – seznamte se s novým F-150 Lobo. Název „Lobo“, což ve španělštině znamená „vlk“, byl poprvé použit v roce 1981 u konceptu Bronco a v roce 1997 se objevil i na sériové verzi F-150 určené pro mexický trh. A teď pozor, možná brzy zamíří i do Evropy.

    Leapmotor B10 může změnit hru. Čínské SUV míří do Evropy s cenou pod 300 tisíc

    Čínská značka Leapmotor vstupuje na český trh s elektromobilem, který v domovské zemi vyvolal vlnu zájmu. Model B10 kombinuje moderní výbavu, odvážný design a techniku, která může zneklidnit evropské automobilky. A to vše za cenu, která dává smysl.

    Huawei představil Maextro S800. Elektrická limuzína míří na Rolls-Royce

    Huawei se po boku automobilky JAC vrhá do světa luxusních elektromobilů. Nový sedan Maextro S800 nabízí přes 800 koní, autonomní řízení a kabinu plnou displejů a luxusních detailů. Na rozdíl od německých konkurentů ale stojí třetinu.

    Hyundai Ioniq 6 N. Je tu první oficiální pohled na ostrý elektrický sedan

    Po úspěchu modelu Ioniq 5 N se Hyundai připravuje na rozšíření své sportovní divize N i v rámci elektromobilů. A právě teď se světu poprvé oficiálně ukázal Hyundai Ioniq 6 N, a to v podobě série teaser fotografií, které odhalují úchvatné detaily připravovaného dravého, výkonného sedanu.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama