Více
    -2 C
    Czech
    Neděle 5. února 2023

    ŠKODA slaví 120 let motorsportu! Jako dárek vyrobí 12 limitovaných rallye speciálů Fabie

    Od premiéry mladoboleslavské automobilky ŠKODA ve světě motorsportu uplynulo už dlouhých 120 let. Oslavy probíhají ve velkém a česká značka během posledních dnů představila nové i výroční modely. Jeden takový limitovaný kousek bude k mání i teď. Tedy přesněji 12 Fabií Rally2 Evo.

    Historie aut z fabriky v Mladé Boleslavy a rallye sahá už do dob dávno minulých. Škoda se účastnila nespočtu závodů a automobilových klání, při kterých se veřejnosti sledující motorsport vryla tučným písmem do paměti.

    Už je tomu přesně 120 let. Automobilka, jejíž svěřenci se v současné době prohánějí hlavně v mistrovství WRC2, se na to konto rozhodla vyrobit 12 výročních kusů. Půjde o kolegu závodního speciálu určeného pro letošní sezonu – Fabia Rally2 Evo Edition 120.

    Kromě tradičního příslušenství, bez kterého se žádný závodník v autě neobejde, dostane limitovaná edice také několik exkluzivních prvků: počínaje zeleně lakovanými koly, úložnými prostory a sítěmi, nářadím či náhradními díly, a konče batohem plus modelem v měřítku 1:18.

    Jde o skutečně velkou raritu. Uvnitř by neměla chybět ani plaketa s výrobním číslem nebo speciální obrazovka. Z hlediska výkonu to bude také něco. Rallye speciál Fabie by mělo podle automobilky hnát až 290 koňských sil.

    „Limitovaná edice ŠKODA FABIA Rally2 evo Edition 120 je all-inclusive verze vylepšeného vozu pro rok 2021. Není však pouze dále zdokonalenou verzí našeho speciálu, který již vybojoval mnoho mistrovských titulů, ale s jeho exkluzivní výbavou je provedení Edition 120 také skutečným sběratelským vozem,“ uvedl Michal Hrabánek, šéf ŠKODA Motorsport.

    Vůz si mohou případní zájemci ještě doladit podle svého vlastního vkusu. K dispozici je navíc ještě sada delších převodů, díky kterým se auto dostane na vyšší průměrnou a maximální rychlosti 202 km/h. Lépe na tom budou i brzdy, tlumiče, nápravy nebo uspořádání tlačítek na volantu.

    Fabii nevadí asfalt ani šotolina, vypořádá se prakticky se vším. Kolik si za tenhle speciál v Mladé Boleslavi účtují? To je prý velice individuální. Záležet bude hlavně na vlastní úpravě. Představu si ale udělat můžeme – klasické modely Rally2 se totiž cenově pohybují okolo 5,2 milionu korun.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.