Více
    7.1 C
    Czech
    Sobota 18. října 2025

    Rolls-Royce přebarvil luxus. Neon zářil i v Goodwoodu

    Rolls-Royce vždy symbolizoval uhlazenou eleganci a decentní barvy. Tentokrát ale přišla změna. Edice Neon Nights obrátila všechny zvyklosti naruby a dala luxusu nový odstín. Tři modely Black Badge se představily v barvách, které zářily jako tropické ovoce.

    Renault Trezor ukázal, že budoucnost může být krásná

    Renault Trezor patří k nejpůsobivějším konceptům posledních let. Francouzská značka s ním předvedla, že elektromobil může být symbolem emocí, nikoli kompromisů. Když se v roce 2016 objevil na autosalonu v Paříži, okamžitě způsobil rozruch. Aerodynamické tvary, červený interiér a futuristické otevírání karoserie z něj udělaly hvězdu mezi sportovními vozy.

    Škoda oživuje raritní pick-up s moderním designem

    Škoda se vrací k jedné ze svých největších rarit – pick-upu Felicia Fun. Volnočasové auto devadesátých let se dočkalo digitálního znovuzrození, a to v duchu moderního designu, ale se zachovanou dávkou nostalgie.

    Reklama

    Ačkoliv nebyla Felicia vyvíjena pod dohledem koncernu Volkswagen, byla prvním modelem značky, který těžil z německého technického know-how. Na trh vstoupila v roce 1994 jako nástupce Favoritu a vyráběla se až do příchodu první Fabie na přelomu tisíciletí. Během šesti let se nabízela v několika karosářských verzích – od hatchbacku přes kombi až po pick-up. Právě z něj vznikla i legendární Felicia Fun. 

    V 90. letech byla Fun prezentována jako volnočasové auto. Největší kuriozitou bylo posuvné zadní čelo kabiny, které umožnilo přidat dvojici nouzových sedaček a přesto ponechat místo pro náklad. Nad zadní částí se natahovala plátěná střecha a nechyběl ani spoiler. Všechny vozy byly lakovány výraznou žlutou barvou, doplněnou o zelené nebo oranžové detaily, které zdůrazňovaly hravý charakter modelu.

    Z historie do současnosti 

    Rok 2025 přináší návrat tohoto „party pick-upu“ – byť jen virtuálně. Škoda v rámci designové série „Icons Get a Makeover“ představila digitální koncept Felicie Fun. Na návrhu se podílel francouzský designér Julien Petitseigneur, který původní tvary převedl do současného designového jazyka značky Modern Solid. Výsledkem je sympatická kombinace retro prvků s čistými, robustními liniemi.

    Interiér konceptu navozuje „plážovou atmosféru“ – dominuje mu velká plocha displejů, ale zároveň se objevují hranaté tvary připomínající staré CRT monitory. Grafické rozhraní odkazuje na videohry, které byly pro 90. léta typické.

    Na rozdíl od původního modelu se digitální verze představuje pouze jako dvoumístný pick-up. Zadní lavice tedy zmizela, zato vznikl větší prostor pro náklad. I když jde jen o experiment na obrazovce, automobilka tím dokazuje, že má stále smysl pro hravost – což je v dnešní době tabulek a kalkulací vzácné.

    Verdikt 

    Od ukončení výroby Felicie už Škoda žádný pick-up sériově nevyráběla. V 10. letech se krátce podle Škoda uvažovalo o derivátu Volkswagenu Amarok, ale projekt nikdy nedospěl do výroby. Přesto se k nápadu pick-upu automobilka občas vrací – letos studenti učňovské školy Škody například postavili jedinečný prototyp na bázi Superbu s posuvnou zádí, který byl navržen pro přepravu jízdních kol. Uvidíme, kam se automobilka dostane během dalších let. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Subaru láká na dvě nová koncepční auta. Jedno z nich bude elektrické

    Fanoušci sportovních Subaru se konečně mají na co těšit. Automobilka oznámila, že na nadcházejícím tokijském autosalonu představí hned dva nové koncepty s označením STI – a jeden z nich bude vůbec prvním elektrickým modelem v historii této legendární divize.

    Rolls-Royce přebarvil luxus. Neon zářil i v Goodwoodu

    Rolls-Royce vždy symbolizoval uhlazenou eleganci a decentní barvy. Tentokrát ale přišla změna. Edice Neon Nights obrátila všechny zvyklosti naruby a dala luxusu nový odstín. Tři modely Black Badge se představily v barvách, které zářily jako tropické ovoce.

    Renault Trezor ukázal, že budoucnost může být krásná

    Renault Trezor patří k nejpůsobivějším konceptům posledních let. Francouzská značka s ním předvedla, že elektromobil může být symbolem emocí, nikoli kompromisů. Když se v roce 2016 objevil na autosalonu v Paříži, okamžitě způsobil rozruch. Aerodynamické tvary, červený interiér a futuristické otevírání karoserie z něj udělaly hvězdu mezi sportovními vozy.

    Mitsubishi potvrdilo příchod offroadové verze Outlanderu pro USA. Dorazí už příští rok

    Mitsubishi se chystá rozšířit svůj úspěšný model Outlander o novou, terénně zaměřenou verzi. Po letošním uvedení varianty Trail Edition pro modelový rok 2025 japonská automobilka oznámila, že v roce 2026 představí ještě výrazně schopnější offroadový model, který půjde mnohem dál než dosavadní vzhledový paket. Evropa je ale napřed.

    Alfa Romeo Junior přináší nový vítr do řad značky

    Italská Alfa Romeo se po letech znovu nadechuje. Nejmenší model značky, crossover Junior, se stal symbolem proměny, která vrací slavné jméno do hry. Vzhled, technika i nabídka pohonů ukazují, že značka pod skupinou Stellantis našla ztracené sebevědomí.

    Dongfeng chce oslovit Čechy levnými SUV

    Čínská automobilka Dongfeng přitvrzuje v boji o český trh. Po uvedení modelů T5 EVO a U-Tour přichází s novou verzí T5 Dragon Edition, která má zamíchat kartami mezi kompaktními SUV. Nabízí velký kufr, moderní výbavu a cenu, která startuje výrazně pod hranicí konkurence.

    Lamborghini přehodnocuje budoucnost. První elektromobil Lanzador možná skončí dřív, než se vůbec narodí

    Zatímco Ferrari nedávno odhalilo první snímky svého chystaného elektromobilu Elettrica, konkurenční Lamborghini se vydává zcela opačnou cestou. Generální ředitel značky Stephan Winkelmann potvrdil, že projekt Lanzador, původně plánovaný jako vůbec první čistě elektrický model značky, se může proměnit v plug-in hybridní supersport.

    Smart #5 Brabus spojuje čínskou techniku a německý styl

    Smart kdysi vyráběl malá městská auta. Dnes se dívá na svět z výšky. Nový model #5 Brabus mění image značky a míří mezi velká elektrická SUV. Pod elegantním designem od Mercedesu skrývá čínskou techniku od koncernu Geely. Výsledkem je kolos s výkonem supersportu, který přitom stojí jako lépe vybavený rodinný vůz.

    Cupra Terramar spojuje emoce a výkon

    Cupra rozšiřuje své portfolio o nový model Terramar. SUV pojmenované po slavném španělském okruhu má být symbolem návratu k řízení, které baví. Auto dlouhé přes 4,5 metru navazuje na úspěšný Formentor, ale míří výš. Spojuje výrazný design, silné motory a emoce, které mají odlišit značku od zbytku koncernu.

    Renault Megane E-Tech mění tvář

    Renault chystá velkou proměnu svého elektrického modelu Megane E-Tech. Vůz, který měl symbolizovat přechod značky k elektromobilitě, se na trhu neprosadil podle očekávání. Francouzská automobilka proto připravuje modernizaci, která má z Meganu udělat sportovnější hatchback a vrátit mu potřebnou jiskru.

    Subaru láká na dvě nová koncepční auta. Jedno z nich bude elektrické

    Fanoušci sportovních Subaru se konečně mají na co těšit. Automobilka oznámila, že na nadcházejícím tokijském autosalonu představí hned dva nové koncepty s označením STI – a jeden z nich bude vůbec prvním elektrickým modelem v historii této legendární divize.

    Rolls-Royce přebarvil luxus. Neon zářil i v Goodwoodu

    Rolls-Royce vždy symbolizoval uhlazenou eleganci a decentní barvy. Tentokrát ale přišla změna. Edice Neon Nights obrátila všechny zvyklosti naruby a dala luxusu nový odstín. Tři modely Black Badge se představily v barvách, které zářily jako tropické ovoce.

    Renault Trezor ukázal, že budoucnost může být krásná

    Renault Trezor patří k nejpůsobivějším konceptům posledních let. Francouzská značka s ním předvedla, že elektromobil může být symbolem emocí, nikoli kompromisů. Když se v roce 2016 objevil na autosalonu v Paříži, okamžitě způsobil rozruch. Aerodynamické tvary, červený interiér a futuristické otevírání karoserie z něj udělaly hvězdu mezi sportovními vozy.

    Mitsubishi potvrdilo příchod offroadové verze Outlanderu pro USA. Dorazí už příští rok

    Mitsubishi se chystá rozšířit svůj úspěšný model Outlander o novou, terénně zaměřenou verzi. Po letošním uvedení varianty Trail Edition pro modelový rok 2025 japonská automobilka oznámila, že v roce 2026 představí ještě výrazně schopnější offroadový model, který půjde mnohem dál než dosavadní vzhledový paket. Evropa je ale napřed.

    Alfa Romeo Junior přináší nový vítr do řad značky

    Italská Alfa Romeo se po letech znovu nadechuje. Nejmenší model značky, crossover Junior, se stal symbolem proměny, která vrací slavné jméno do hry. Vzhled, technika i nabídka pohonů ukazují, že značka pod skupinou Stellantis našla ztracené sebevědomí.

    Dongfeng chce oslovit Čechy levnými SUV

    Čínská automobilka Dongfeng přitvrzuje v boji o český trh. Po uvedení modelů T5 EVO a U-Tour přichází s novou verzí T5 Dragon Edition, která má zamíchat kartami mezi kompaktními SUV. Nabízí velký kufr, moderní výbavu a cenu, která startuje výrazně pod hranicí konkurence.

    Lamborghini přehodnocuje budoucnost. První elektromobil Lanzador možná skončí dřív, než se vůbec narodí

    Zatímco Ferrari nedávno odhalilo první snímky svého chystaného elektromobilu Elettrica, konkurenční Lamborghini se vydává zcela opačnou cestou. Generální ředitel značky Stephan Winkelmann potvrdil, že projekt Lanzador, původně plánovaný jako vůbec první čistě elektrický model značky, se může proměnit v plug-in hybridní supersport.

    Smart #5 Brabus spojuje čínskou techniku a německý styl

    Smart kdysi vyráběl malá městská auta. Dnes se dívá na svět z výšky. Nový model #5 Brabus mění image značky a míří mezi velká elektrická SUV. Pod elegantním designem od Mercedesu skrývá čínskou techniku od koncernu Geely. Výsledkem je kolos s výkonem supersportu, který přitom stojí jako lépe vybavený rodinný vůz.

    Cupra Terramar spojuje emoce a výkon

    Cupra rozšiřuje své portfolio o nový model Terramar. SUV pojmenované po slavném španělském okruhu má být symbolem návratu k řízení, které baví. Auto dlouhé přes 4,5 metru navazuje na úspěšný Formentor, ale míří výš. Spojuje výrazný design, silné motory a emoce, které mají odlišit značku od zbytku koncernu.

    Renault Megane E-Tech mění tvář

    Renault chystá velkou proměnu svého elektrického modelu Megane E-Tech. Vůz, který měl symbolizovat přechod značky k elektromobilitě, se na trhu neprosadil podle očekávání. Francouzská automobilka proto připravuje modernizaci, která má z Meganu udělat sportovnější hatchback a vrátit mu potřebnou jiskru.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama