Více
    21.6 C
    Czech
    Úterý, 24 května, 2022

    Sázka na jistotu? Nikdy. BMW iX xDrive 40 budí rozpaky vzhledem i pohonem

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Když už se musí přecházet na elektřinu, tak ať to stojí za to. Takhle nějak zřejmě přemýšlí v automobilce BMW, která posílá do světa vůz iX xDrive 40. Kdekdo by tohle auto mohl označovat kvůli vzhledu za kontroverzní, v Německu ale šlo výrobcům především o to, aby se dívalo do budoucnosti. Pokud takhle má vypadat průmysl za pár let, máme se na co těšit.

    Před lidstvem stojí ještě dlouhá cesta, než se dostane do stavu, kdy nebudou fosilní paliva důležitá. Konkrétně v dnešní době by si všichni přáli, aby to byla realita. Elektromobily jsou ovšem na raketovém vzestupu a zastavit to už nepůjde. V čem je nové BMW tak jiné? Od začátku bylo bráno jako elektromobil. Od prvního momentu tak bylo navrženo. Němcům se povedlo vyrobit stroj, který je autentický, nádherně zpracovaný a praktický.

    Nadčasový vzhled

    Pojďme se nejdříve zaměřit na vzhled, protože ten tady jednoznačně vyniká. BMW si stále drží imitaci grilu přední masky chladiče. Již dávno odzvonilo malým „ledvinkám,“ do popředí se dostaly dva veliké masivy. Napodobenina mřížování nijak neuráží, ba naopak. Jednoduchá LED světla a velký znak BMW. Krásné a nerušivé.

    Z boku nás jednoznačně zaujmou kola. Krásné paprskování a 20 palců. Výstup je tak opravdu fenomenální. Pohotovostní hmotnost se tu vyšplhala na 2,4 tuny, což je na elektromobil a SUV k tomu docela pěkné číslo. Délka 4,95 m napovídá, že iX není žádný drobeček. Rozvor kol je tu dokonce 3 m dlouhý.

    Interiér je ta část, která nás bude bavit nejvíce. Výrobci k designu zkrátka přistoupili jinak. Oprostili se od typických BMW prvků a vše nahradili jednoduchou a minimalistickou vizáží. Hranatý volant, jedna velká, dlouhá obrazovka a hladká palubní deska. Kromě těchto věcí nenajdeme v kabině už téměř nic. Ano, přesně takhle na nás interiér působí. Výsledek je ovšem zřejmý. Prostoru se nám, alespoň pocitově, dostává mnohem více, než kdekoli jinde. Pokud je řeč o místě, kufr disponuje kapacitou 500 l, pokud sklopíme sedačky, 1750 l.

    Elektrický výkon

    Jaký výkon se nám dostane do rukou? 240 kW, takže nějakých 326 koňských sil. V kombinaci s krouticím momentem až 630 Nm jde o drtivou sílu. U tohoto modelu, xDrive40, se zrychlení ustálilo na 6,1 s z 0 na 100. Maximální rychlost, 200 km/h. Jeden z nejdůležitějších aspektů je samozřejmě dojezd. Tímhle autem se dostaneme až 425 km daleko. To už je solidní číslo na SUV.

    Cena je stejně obří jako poptávka po elektromobilech. Základ se vyšplhal na částku 2,067 milionu korun. Je to opravdu hodně peněz, takže se vyplatí se zamyslet, jestli nenajdeme dostupnější variantu. Jinak ovšem platí, že iX nastavuje laťku pro ostatní hodně vysoko.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ