Více
    30.2 C
    Czech
    Pátek 21. června 2024

    Auto jako ze hry Need for Speed. Honda Civic Si 2022 se náramně vyvedla

    Japonská automobilka Honda se posledním kouskem opravdu vyznamenala. Oblíbený model Civic dostane ve verzi pro rok 2022 tvář, která působí, jako by vypadla z počítačové hry Need for Speed. O tom, jak krásný je vnitřek i vnějšek vozu, není vůbec pochyb.

    V roce 1984 přišli Japonci s autem, které se stalo tak trochu legendou. Honda Civic už s námi brázdí silnice po 9 generací a s každou další vždy přišla s něčím novým a zajímavým. V současné době se nabízí otázka, jestli je design, který působí v pravdě futuristicky, to pravé ořechové. Pro znalce této značky je nový design pravděpodobně spásou, protože konečně naboural stereotyp předního grilu. Auto vypadá více vyzývavě a nebezpečně.

    Motor a čísla

    Pod kapotou má Civic Si klasický turbocharged motor 1,5l se čtyřmi cylindry. Stejně tak to měla i předešlá generace. Produkuje 200 koňských sil a krouticí moment je 260Nm. Sice se nám oproti předešlé generaci někam zašantročilo 5 koní, ale opravdová sranda přichází právě s krouticím momentem. Nová Honda totiž nabízí nižší hranici a to přesně 1,800 rpm oproti 2,100 rpm u odcházející legendy. Jednoduše řečeno, přestože najdeme po kapotou méně síly, jen ztěžka si toho všimneme, převážně pokud si zahrajeme na Tokio Drift. Řídit tohle auto je prostě zábava.

    Náhon nám stále jde na přední nápravu. Do pozoru je postavená šesti stupňová převodovka v manuálu. Dráhy jsou na páce navíc o 10% kratší a to jedině přidá na požitku z jízdy. Je sice pravdou, že řadící systém Honda nabízí asi nejlepší na trhu, ale problém je, že je to systém jediný. Automat prostě nebude a lidé se s tím musí smířit. Pro někoho je to samozřejmě malichernost, jiní však mohou mít s manuálem prostě problém.

    Krása a znovu krása

    Jak jsme si již řekli, design se opravdu povedl. Nabouraný stereotyp je jedna věc, ale lidé převážně ocení vzhled zadní části auta, které vypadá jak z prvních dílů Rychle a zběsile. Sedan je posazený hodně nízko a nutno říci, že zde opět není nic navíc. Jednoduše, a přesto dokonale.

    Interiér je jedna velká paráda. Skvostné závodní sedačky, masivní sportovní volant, ale hlavně překrásná palubní deska, které dominuje portiková obrazovka dostatečně velká pro všechny.

    Cena se bude pohybovat okolo 28 000 dolarů pro USA (630 000 Kč), uvidíme, jak se cena projeví v Evropě. Každopádně je se na co těšit.

    Sledujte nás na sítích

    BMW R 20. Reinkarnace legendy s duší rebela

    Na prestižní akci Concorso d'Eleganza Villa d'Este v Itálii se BMW pochlubilo fascinujícím konceptem motocyklu s názvem R 20. Jméno sice navazuje na legendární předválečný model, ale v tomto případě se jedná o radikální interpretaci, která posouvá hranice designu, technologií i samotného pojetí roadsteru do 21. století.

    Nové GLE. Mercedes-Benz nezná hranice 

    Nejznámější matador v kategorii SUV značky Mercedes-Benz. Model GLE nás nadchne jak svým designem, tak svými technologiemi. Vyjde sice na veliké peníze, platíme si ale za nadstandardní pohodlí, spolehlivost a pořádnou dávku stylovosti. Objem zavazadlového prostoru dokáže vyrazit dech. Model GLE patří k těm nejpraktičtějším SUV na trhu. 7 sedadle je základ. 

    Volkswagen omlazuje modely pro USA

    Volkswagen chystá oživení své nabídky pro americký trh. Dodá aktualizace napříč celou modelovou řadou pro rok 2025. Vše začne v následujících týdnech s novou Jettou a jejím sportovním sourozencem GLI. Premiéra těchto kompaktních sedanů je naplánovaná na konec 2. čtvrtletí 2024. 

    Hyundai Inster. Malý elektromobil s ambicemi dobýt městské ulice

    Hyundai konečně odhalil oficiální název svého nadcházejícího malého elektromobilu. Představil lidem Inster. Toto jméno, odvozené od anglických překladů slov „důvěrný“ a „i inovativní“, má evokovat kompaktní rozměry a moderní technologie, které Inster nabídne. Zároveň navazuje na jihokorejský crossover Casper, ze kterého vychází.

    Rivian R1T a R1S vylepšeni pro druhou generaci

    Rivian posouvá své oceňované pick-upy a SUV R1T a R1S na další úroveň s vylepšeními napříč všemi oblastmi. Nová generace, která se sice na první pohled tváří nenápadně, přináší značně pokrokové inovace pod kapotou i v interiéru. Elektrický pohon není v podání této automobilky Popelkou. Své obdivovatele si rozhodně modely najdou. 

    BMW R 20. Reinkarnace legendy s duší rebela

    Na prestižní akci Concorso d'Eleganza Villa d'Este v Itálii se BMW pochlubilo fascinujícím konceptem motocyklu s názvem R 20. Jméno sice navazuje na legendární předválečný model, ale v tomto případě se jedná o radikální interpretaci, která posouvá hranice designu, technologií i samotného pojetí roadsteru do 21. století.

    Nové GLE. Mercedes-Benz nezná hranice 

    Nejznámější matador v kategorii SUV značky Mercedes-Benz. Model GLE nás nadchne jak svým designem, tak svými technologiemi. Vyjde sice na veliké peníze, platíme si ale za nadstandardní pohodlí, spolehlivost a pořádnou dávku stylovosti. Objem zavazadlového prostoru dokáže vyrazit dech. Model GLE patří k těm nejpraktičtějším SUV na trhu. 7 sedadle je základ. 

    Volkswagen omlazuje modely pro USA

    Volkswagen chystá oživení své nabídky pro americký trh. Dodá aktualizace napříč celou modelovou řadou pro rok 2025. Vše začne v následujících týdnech s novou Jettou a jejím sportovním sourozencem GLI. Premiéra těchto kompaktních sedanů je naplánovaná na konec 2. čtvrtletí 2024. 

    Hyundai Inster. Malý elektromobil s ambicemi dobýt městské ulice

    Hyundai konečně odhalil oficiální název svého nadcházejícího malého elektromobilu. Představil lidem Inster. Toto jméno, odvozené od anglických překladů slov „důvěrný“ a „i inovativní“, má evokovat kompaktní rozměry a moderní technologie, které Inster nabídne. Zároveň navazuje na jihokorejský crossover Casper, ze kterého vychází.

    Rivian R1T a R1S vylepšeni pro druhou generaci

    Rivian posouvá své oceňované pick-upy a SUV R1T a R1S na další úroveň s vylepšeními napříč všemi oblastmi. Nová generace, která se sice na první pohled tváří nenápadně, přináší značně pokrokové inovace pod kapotou i v interiéru. Elektrický pohon není v podání této automobilky Popelkou. Své obdivovatele si rozhodně modely najdou. 

    3 KOMENTÁŘE

    1. Co to jsou zase za nesmysly. Ty troubo, alespoň si to po sobě přečti a nenechej pracovat pouze překladač, ty cylindře 🙂

      • I fakticky nám to kulhá – civic existuje od začátku 70. let a současná generace fakt není devátá…

    Comments are closed.