Více
    9.9 C
    Czech
    Neděle, 25 září, 2022

    S novými logy se roztrhl pytel! Peugeot stíhá Renault. Za rok se přidá i „cool“ Dacia

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Přední světové automobilky, to není jen o obměně vozového parku. Výrobci vozidel se v duchu modernizace upínají také na přeměnu samotného klíčového prvku – tedy loga. Nedávno oznámil výraznou změnu Peugeot a pozadu nezůstali ani krajané z Renaultu. Nové logo nasadí na auta i Dacia.

    Rok 2021? Jeho začátek by se dal charakterizovat jednou velkou změnou za druhou. Tedy alespoň, co se týče automobilového průmyslu a podkategorie s názvem LOGA. Svět jde kupředu a přechod na stále modernější modely nutí automobilky také k přemýšlení o tváři značky.

    Pochodeň zažehl na konci února Peugeot. Francouzi dali svému tradičnímu lvovi nový design a po 11 letech vyřadily starý znak ze hry. „Nové logo spojuje minulé i současné hodnoty značky a současně naznačuje budoucí vývoj,“ hlásila tehdy automobilka.

    Obdobná písnička se hraje i ve vedení jiných francouzských výrobců aut. Přesněji Renaultu. Na planetě Zemi asi není nikdo, kdo by neznal proslulý kosočtverec. Francouzská značka využívá jeho služeb už od roku 1992 a v roce 2013 přišla s modernizací.

    Dalo by se říct, že ta nastává i teď v roce 2021. Tradiční tvar zůstává, jen dostane nádech minulosti, přesněji 70. let. Příznivci aut od Renaultu neustále volají po vzkříšení dávno zapomenutých klasik. A automobilka poslouchá, světlo světa má spatřit třeba Renault 5. Právě ten by měl nové logo dostat jako první.

    Pozadu není ani Dacia

    Rumunská automobilka Dacia patří koncernu již zmiňovaného Renaultu, není tak žádným překvapením, že i ona chce projít modernizací poznávacího znamení. Více outdoorová a modernější. Tak chce Dacia působit navenek v příštím roce.

    Představit má totiž model s názvem „Bigster“, což má být SUV i s novým a propracovanějším logem. Auto má nahradit populární modely Logan MCV a Lodgy. Představení se očekává koncem roku 2021 a začátkem toho příštího by novinka mohla vstoupit na trh.

    Co samotné logo? „Chceme, aby značka byla trochu víc cool, než je, a trochu víc outdoorová posílením práce na designu,” hlásí šéf značky Denis Le Vot. Názor na znak si udělejte sami, slova jako „cool“ se ale budou k novému logu hodit o dost víc.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    VYBRALI JSME PRO VÁS