Škoda Fabia je mimořádně oblíbený vůz. A to nejen mezi českými řidiči. Od představení první generace v roce 1999 bylo zákazníkům dodáno více než 4,5 milionu vozů. Vedení společnosti věří, že úspěch, který měly předchozí tři řady, nemine ani čtvrtou generaci. Novinka nabídne celou řadu asistenčních systémů, které byly dosud vyhrazeny vozům vyšších tříd.
Malý automobil české automobilky patří ve svém segmentu k nejoblíbenějším a je prakticky nemožné, abyste někam vyjeli a alespoň jednu „Fábku“ nepotkali.
Investice za skoro 3 miliardy korun
V pondělí opustila výrobní linku hlavního závodu mladoboleslavské společnosti první Škoda Fabia čtvrté generace. Výrobní linky prošly rozsáhlými úpravami a nezbytné investice dosáhly celkově 110 milionů euro, což jsou skoro 3 miliardy korun.
Vedle nejlepší nabídky prostoru ve své třídě poskytuje nová Fabia také ještě vyšší komfort a celou řadu nových bezpečnostních a asistenčních systémů. Má tak všechny předpoklady k tomu, aby navázala na úspěch svých předchůdkyň. Fabia je po Octavii druhým nejúspěšnějším modelem značky Škoda.
Rozjezd výroby = výjimečný okamžik pro všechny. Kolečka do sebe perfektně zapadají.
„Zahájení výroby je vždy velmi výjimečným okamžikem, na který se pečlivě připravujeme. Nyní slavíme oficiální zahájení výroby nového modelu Škoda Fabia. Do rozsáhlé modernizace a další automatizace výrobních procesů jsme investovali 110 milionů euro,“ řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky.
„Nyní se to vyplácí a je skvělé vidět, jak každé ozubené kolečko zapadá do sebe a vše hladce funguje. Rád bych poděkoval celému týmu za vynikající společný výkon a jsem rád, že můžeme svou prací významně přispět k úspěchu nového modelu,“ dodal Michael Oeljeklaus.
Úpravou prošla nejen výrobní linka, ale také lakovna, lisovna i svařovna
Nová Fabia vzniká na stejné výrobní lince jako modelové řady Scala a Kamiq. Před náběhem výroby provedla česká automobilka úpravy nejen na montážní lince, ale také v lisovně a svařovně.
Celou řadu komplexních a fyzicky namáhavých výrobních operací převezmou roboti a umožní tím vysoký stupeň automatizace výrobních procesů.
K dispozici bude manuální i automatická převodovka
Škodovka nabízí novou Fabii s předním pohonem a manuální nebo s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG. Pět benzínových motorů současné generace EVO z koncernu Volkswagen v sobě snoubí nízké emise s vysokou efektivitou a dynamikou.
Fabia dosahuje v segmentu malých automobilů rekordní hodnoty koeficientu odporu vzduchu, což v kombinaci s palivovou nádrží o objemu 50 litrů dodávanou na přání umožňuje dojezd více než 900 kilometrů.