Více
    21.6 C
    Czech
    Pondělí, 8 srpna, 2022

    Royal Enfield SG 650. Pekelně nadupaný koncept

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Royal Enfield dodává na trh velice povedené a dostupné motorky. Letos testuje svůj nejzajímavější koncept. SG 650. Cruiser, který svou precizností nadchne téměř celou motocyklovou komunitu. 650 okouzluje na první pohled svým designem. Kombinace chromu s černou je chladná a futuristická. Přesto si RE drží krásnou linii, která se vrací zpět do historie. 

    Cíl by se někomu mohl zdát triviální, pro Royal Enfield ale znamenal mnoho. Výrobci si předsevzali, že musí vytvořit motorku s ojedinělým designem. Spíše než konkurenci, ale chtěli vyzvat sami sebe. Firma se nutně potřebovala vymanit ze zajetých tvarů, posunout svou značku dál a zachovat si tvář. Vznikl tak stroj s typickým tvarem komponentů, ale přeci jen celkově působí daleko více futuristicky. Koncept 650 pouští Royal Enfield do nové éry. 

    Design 

    Zachovat si duši historie, a přesto jít s dobou. Nelehký úkol čekal na designéry konceptu SG 650. Podoba nového cruiseru se ovšem povedla na jedničku. Předek se hodně vyostřil. Kulatý světlomet v masivní kapličce má velice tvrdé rysy. Krásně ladí s blatníkem, který dostal, stejně jako další komponenty, dvoukombinaci barev. Chrom a modrá propůjčuje modelu SG nádech tajemna. 

    Silueta je sice podobná historickým modelům, nový koncept je ale přeci jen daleko více rovný. Nádrž plynuje nasedá na sedlo, které zase neagresivně přechází v blatník. Hlavní pozornost byla věnována motoru. Ten pěkně sedí v rámu a vše je přizpůsobené tomu, aby vynikal. Celý vzhled je podtržený výfukem, který ústí do masivní koncovky. Zde se Royal Enfield skutečně předvedl. 

    Největší změnou prošla řídítka. Zrcátka míří sestupně a o všem máme přehled na TFT displeji. Royal Enfield naštěstí nesáhl po širokoúhlých obrazovkách, jak je tomu u jiných motocyklových firem zvykem, ale vystačil si se dvěma malými, kulatými ukazateli. Nádherně tak dokresluje své předsevzetí. Moderně, ale s ohledem na duší našich strojů. 

    Motorizace 

    O pohonu toho, bohužel, zatím moc nevíme. Je jisté, že se do rámu posadí V-Twin o objemu, překvapivě, cca 650 cc. Je však známo, že Royal Enfield nepatří mezi společnosti, které by prosluly špatnými motory. Takto náročný projekt si výrobci nenechají zkazit slabým a nespolehlivým motorem. 

    Verdikt 

    Koncept SG 650 už představen byl. Stále však čekáme, jak bude vypadat finální verze. Pokud se alespoň z poloviny přiblíží slibovanému ideálu, půjde okamžitě na dračku. 

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ