Renault chystá velkou proměnu svého elektrického modelu Megane E-Tech. Vůz, který měl symbolizovat přechod značky k elektromobilitě, se na trhu neprosadil podle očekávání. Francouzská automobilka proto připravuje modernizaci, která má z Meganu udělat sportovnější hatchback a vrátit mu potřebnou jiskru.
Megane E-Tech se vyrábí už tři roky a jeho pozice v prodejích slábne. V době, kdy menší modely Renault 4 a 5 slaví úspěch, větší Megane zůstává pozadu. Cena přesahující devět set tisíc korun a omezený prostor mu brání oslovit širší publikum. Renault proto mění strategii a sice, místo klidného crossoveru chce nabídnout auto, které vyvolá emoce a chuť řídit.
Sportovnější styl a silnější technika
Podle šéfa značky Fabrice Cambolivea se z Meganu stane sportovní hatchback. Modernizace přinese silnější motor, vylepšené baterie a úpravy podvozku. Designéři chystají agresivnější nárazníky, větší kola a detaily, které vozu dodají dravější vzhled. Šéfdesignér Laurens van den Acker vysvětlil, že změny musí být viditelné: „Když do auta vložíte novou baterii, lidé musí vidět, že dostali něco navíc.“
Renault zachová rozměry i základní konstrukci. Cílem není vytvořit nový model, ale dodat energii tomu stávajícímu. Interiér dostane sportovní sedadla, jemně přepracované ovládání a materiály, které působí kvalitněji. Francouzi chtějí, aby nový Megane působil víc jako zábavné auto než jen praktický elektromobil.
Cíl: návrat mezi lídry
Výroba zůstane v belgickém Gentu, odkud vozy míří na evropské trhy. Zkrácení dodacích lhůt a stabilní zásobování bateriemi má podpořit rychlejší dostupnost. Renault věří, že nový Megane pomůže zlepšit prodeje, zejména mimo domácí Francii, kde se modelu zatím daří nejlépe.
Faceliftovaný Megane se představí v první polovině příštího roku. Má konkurovat vozům jako Škoda Elroq nebo Volkswagen ID.3 a dokázat, že elektrický hatchback může být stylový, výkonný i zábavný zároveň. Renault tak zkouší znovu rozjet příběh, který se zatím nerozjel naplno.