Více
    18.8 C
    Czech
    Čtvrtek, 6 října, 2022

    Toyota GR86. Tvrdý sporťák plný dynamiky

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Toyota se se svým modele GR86 posunula do skutečných výšin automobilové výroby. Naštěstí pro všechny fanoušky zůstala autentická. Toyota si drží svou jasnou filozofii o tom, jak mají vypadat sportovní auta. Odjakživa s nimi byla zábava a design naprosto odpovídal tomu, jak si lidé představují nadupané sporťáky. GR86 je kombinací výkonu a legendárních tvarů. 

    Toyota mohla svou výrobu postavit na naprosto pevných základech. Zkušenosti z motosportu jí mohou závidět mnohé světové značky a automobilky. Do modelu GR86 vstoupila Toyota s poznatky, které převzala od modelů 2000GT a AE86. Zbrusu nové vozidlo tak disponuje tím nejlepším, a navíc lety osvědčeným. Z toho důvodu se dnes můžeme projet v silně dynamickém autě, které dokáže pořádně trestat silnici. Navíc budeme celou dobu sedět v kabině, která jako by z oka vypadla automobilům z filmu „Rychle a zběsile“. 

    Design 

    Oproti jiným modelům se GR86 stala neskutečně agresivnější. Mysleme tím rozvržení komponentů, designových prvků a linií. Přední část si sice drží zajedou linku, kdy se kapota velice plynule svažuje k masce chladiče, tam se ovšem vše láme a nastupuje strmý pád. Díky tomu budí Toyota mnohem větší respekt. Průduchy pod světlomety vedou vzduch kolem kol ven dalším otvorem. 

    Až 18palcová kola se neskutečně povedla. Není lepšího tvaru než jednoduchého paprskového. Pod dveřmi je díky skvělé práce s liniemi k vidění stylový rantl. Největší vážně bude ovšem budit část zadní. Pod masivním, pevným spoilerem se nám naskýtá pohled na ostré světlomety spojené černou lištou. Elegantní a zároveň velice sportovní. Nárazník ovšem budí zájem nejmarkantnější. Dvě chromované koncovky výfuku krásně dokreslují celou sportovní DNA. 

    Interiér nelze popsat jinak, něž jako nádherná práce s odkazem na minulost. Toyota si pohrála s prošíváním kůže a pohodlím. Přestože se jedná o velice tvrdý sporťák, nebudeme se zde cítit jako cizí. Krásný, sportovní volant šikovně doplňuje elegantní řadící páka. O všem máme přehled na obrazovce infotainmentu nebo přístrojovém panelu. Hlavně v noci budeme mít krásně ostrý obraz. 

    Motor 

    1270 kg vážící model GR86 je poháněný 2,4litrovým čtyřválcem typu boxer. Pohon zadních kol, výkon 234 koní. Ideální výsledek, který dává najevo připravenost na závodní okruh. 

    Verdikt 

    Jízda v tomto voze může začít už od částky 850 000 korun. Za nejvyšší palbu si zaplatíme 970 000 korun. Stále je ale jasné, že se cena nevyrovná zážitkům. 

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    VYBRALI JSME PRO VÁS