Francouzská automobilka ukázala šestou generaci svého bestselleru. Nové Clio se odvážně vydalo jiným směrem. Přineslo výrazný design, modernější interiér i úspornější pohony. Model, který se od roku 1990 prodal v milionech kusů, tak vstupuje do další éry.
Na první pohled působí robustněji. Karoserie se natáhla přes hranici čtyř metrů a rozvor se prodloužil. Zavazadlový prostor narostl na 391 litrů, tedy víc než nabízí domácí konkurent Fabia. Přední maska má diamantový vzor, světelný podpis připomíná logo značky a zadní partie se čtyřmi svítilnami působí sportovně. K dispozici je sedm barev včetně nové červené a zelené Absolu.
Interiér a výbava
Kabina působí dospěleji. Palubní deska dostala nové materiály, ambientní osvětlení a dvojici desetipalcových displejů. Infotainment OpenR Link běží na Androidu a poprvé v segmentu nabízí plně integrovaný Google. Nechybí navigace, hlasový asistent ani obchod Play. Vybrané funkce se aktualizují bezdrátově, nechybí USB-C zásuvky ani bezdrátová nabíječka.
Výrobce připravil tři výbavové stupně. Základ má adaptivní tempomat, klimatizaci a zadní senzory. Prostřední stupeň přidává automatickou klimatizaci, kameru a volbu jízdních režimů. Vrchol Esprit Alpine se hlásí sportovními doplňky, osmnáctipalcovými koly, alcantarou a kompletní sadou asistentů.
Motory a technologie
Pod kapotou se odehrála malá revoluce. Vrcholem nabídky je hybrid E-Tech 160, který kombinuje atmosférickou osmnáctistovku se dvěma elektromotory a malou baterií. Výkon 160 koní posílá vůz z nuly na stovku za 8,3 sekundy. Kombinovaná spotřeba klesla na 3,9 litru a Clio zvládne v městském provozu až 80 procent času jezdit čistě na elektřinu. Dojezd na nádrž přesahuje tisíc kilometrů.
Kdo chce klasiku, může sáhnout po tříválci TCe 115 s manuálem či automatem. V nabídce bude i LPG varianta Eco-G 120. Zavazadlový prostor zůstává objemný, a díky nižší hraně se k němu lépe přistupuje.
Nové Clio nabídne až 29 systémů řidičské asistence. Adaptivní tempomat, hlídání únavy nebo nouzové zastavení doplňuje tlačítko My Safety Switch, které umožní jedním stiskem vypnout hned několik asistentů najednou.
Výroba poběží v turecké Burse, odkud denně sjíždí tisíc vozů. Objednávky se spustí ještě letos, ceny se zveřejní brzy. Na některých trzích si ale zákazníci počkají až do roku 2027. Nová generace tak míří na silnice s cílem navázat na pověst jednoho z nejúspěšnějších evropských hatchbacků.