Více
    -0.9 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Comeback Škody 1203? Na papíře určitě. Značce by takové auto slušelo, myslí si autor

    Ikona dostala nový kabát. Na rozdíl od mateřské společnosti Volkswagen ve vozovém parku české značky Škoda dodávka nefiguruje. Šance, jak dělat německého Transporteru konkurenci, ale přeci jen existuje. Designér Daniel Hájek navrhl moderní pojetí legendárního vozu 1203. A vůbec prý nejde jen o „retro“.

    Škoda 1203? Tak ta už má své nejlepší roky za sebou. Vyrábět se začala pod křídly AZNP ve vrchlabském závodě už během roku 1968. Prvenství si malá dodávka uzmula hned několik: jeden z nejoblíbenějších malých užitkových vozů nebo první a jediná sériově vyráběná československá malá dodávka.

    Původní ŠKODA 1203:

    „Kromě již známých typů vozů ŠKODA v provedení pro modelový rok 1969 budila v Brně pozornost jediná skutečná novinka domácího automobilového průmyslu, a to právě lehký užitkový automobil ŠKODA 1203,“ vzpomíná automobilka na svých webových stránkách.

    Legendární a velice populární vozidlo už se ale na silnicích objevuje jen zřídka. Produkce skončila před více než 20 lety a do roku 2017 už se dalo pořídit jen na zakázku. Skoro 70 tisíc „Škodovek“ 1203 tak skončilo buď na vrakovišti nebo v historických muzeích.

    To ale chtějí v Mladé Boleslavy změnit. Úkol předního designéra automobilky Škoda zněl jasně: oživ klasiku. A to se skutečně povedlo. 31letý kreslíř už má prsty v Octavii nebo Enyaqu iV, jeho rukopis by teď ale mohl nést i kempingový speciál s výklopnou střechou.

    Slovo „retro“ ale sám autor nechce ani slyšet. „Navrhoval jsem moderní vůz s odkazem na legendu,“ přibližuje Hájek. „Dvanáctsettrojka“ působí elegantně a cílí na alespoň lehkou konkurenci o dost slavnějšího kolegy z továrny Volkswagenu – Transporter.

    „Takové auto by dnes značce Škoda velmi slušelo,“ myslí si autor studie. Auto by podle něj mohla klidně pohánět i elektřina a sloužit by mohlo nejen k dobrodružným cestám, ale také k práci. Inspirace minulostí je jasně znatelná. Linky jsou možná trochu ostřejší než u předchozího modelu, třeba zadní světla ale na zašlou slávu odkazují.

    Jestli se Volkswagenu návrh z rukou českého designéra zalíbí, to je zatím ve hvězdách. Sám autor by si ale jistě spuštění nové výrobní linky přál. Přesně tohle totiž „Škodovce“ chybí – malý užitkový vůz v moderním pojetí.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.