Poslední roky ukazují, že prémiové hybridní sedany už nejsou jen o komfortu a vysokém dojezdu, ale také o schopnosti výrazně měnit charakter jízdy podle aktuální potřeby. Porsche Panamera 4S E-Hybrid 2025 je toho dobrým příkladem. Neřeší sice osobní starosti, přesto dokáže mezi volantem a vozovkou vytvořit prostředí, které působí mimořádně příjemně a vyváženě.
Pod kapotou pracuje přeplňovaný 2,9litrový šestiválec, elektromotor a 22kWh baterie. Dohromady dodají 536 koní a 750 Nm točivého momentu směrovaného na všechna čtyři kola skrze osmistupňovou převodovku. Přestože to není nejrychlejší Porsche na trhu, stačí zapnout launch control a z 0–100 km/h se dostaneme za 3,2 sekundy. To už stojí z řeč.
Změna nálady na dosah ruky
Porsche dalo Panameře obsáhlé menu jízdních režimů a nastavení pohonu, které působí skoro jako přepínače mezi různými vesmíry. V prvním módu je řízení ostré jako skalpel, brzdy reagují bez zaváhání a výkon přichází v tak brutálním nástupu, že rovinky mizí dřív, než si uvědomíme, co se stalo.
Ale chceme-li opak, tedy plynulost, ticho, klid, stačí pár dotyků a Panamera se převtělí v překvapivě jemný luxusní sedan. Vděčí za to především balíčku Porsche Active Ride za příplatek, který funguje tak dobře, že budí dojem, jako by podvozek dokázal ignorovat fyziku. Elektricky poháněná hydraulika a dvouventilové tlumiče téměř eliminují náklony karoserie, a co víc, dokážou potlačit i přirozené ponoření při brzdění či zhoupnutí při akceleraci.
Prémiové ticho
Když přejdeme do čistě elektrického režimu, auto se umí proměnit v tichého ducha. Elektromotor o výkonu 187 koní utáhne Panameru s překvapivou lehkostí a i při dálniční rychlosti dokáže na elektřinu ujet 77 kilometrů, tedy výrazně víc než oficiálních 45 km od EPA. Spotřeba benzínu při ustálené jízdě je stejně chvályhodná: 8,4 l/100 km podle Car and Driver.
Verdikt
Porsche Panamera 4S E-Hybrid 2025 nepůsobí jako vůz, který by chtěl za každou cenu ohromovat. Jeho skutečná síla spočívá v širokém spektru schopností, které se přizpůsobí potřebám řidiče i aktuálním podmínkám. Od klidného elektrického režimu až po dynamiku odpovídající sportovnímu sedanu nabízí nadstandardně vyrovnaný celek. Nejde o vůz, který by přepisoval pravidla, ale o technicky vyspělý model, který umí nenápadně, avšak účinně usnadnit každý typ jízdy.

