Nové Porsche Panamera 4 E-Hybrid dokazuje, že i čistokrevný sportovní sedan může mít v sobě kus komfortní duše. Zatímco modely GTS nebo Turbo jdou tvrdě za adrenalinem, verze 4 E-Hybrid hledá rovnováhu mezi dynamikou, pohodlím a technologiemi. Výsledek? Překvapivě univerzální vůz, který zvládne jak svižnou jízdu po okreskách, tak pohodové křižování dálnicí.
Pod kapotou se ukrývá 3,0litrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 300 koní, který spolupracuje s elektromotorem o výkonu 187 koní a 22kWh baterií. Celkově tak řidič dostává k dispozici 463 koní a 649 Nm točivého momentu. Díky elektrickému „kopanci“ je odezva plynu okamžitá a zrychlení působí až návykově.
Výkon, který baví i překvapí
Ve srovnání s klasickou Panamerou bez hybridního systému je rozdíl v dynamice znatelný. Standardní 348koňová varianta zvládne stovku za 4,4 s, zatímco 4 E-Hybrid to má hotové za pouhých 3,6 s. Na stovce není rozdíl jediný – hybrid má navrch i ve vyšších rychlostech. Do 160 km/h zrychlil za 9,5 s, což je výrazně rychleji než benzinový sourozenec.
Vysoká čísla ale nejsou vše. Porsche Panamera 4 E-Hybrid umí být také překvapivě pohodlná. Vzduchový podvozek žehlí nerovnosti s lehkostí, a přesto si vůz zachovává precizní ovladatelnost.
Elektřina v praxi
Čistě elektrický dojezd činí podle EPA 45 km, což v běžném provozu pokryje městské popojíždění. Pokud není poblíž nabíječka, dokáže se baterie dobíjet i pomocí spalovacího motoru. Na klasické AC zásuvce se vůz plně dobije za něco málo přes tři hodiny. Spotřeba se po dvou týdnech testování ustálila na 10,7 l/100 km, což je lehce lepší než oficiální odhad.
Luxus podle filozofie Porsche
Ačkoli se Panamera 4 E-Hybrid prezentuje jako luxusní sedan, v interiéru se Porsche vydává vlastní cestou. Kabina působí spíše sportovně než opulentně, i když nechybí kvalitní materiály. Jak tvrdí server Car and Driver, na „první pohled je to luxus, na druhý ovšem cítíte, že hlavní prioritou zůstává výkon“.
Verdikt
Panamera 4 E-Hybrid není tradiční limuzína – je to sportovní sedan, který si vzal od luxusu jen to, co nutně potřebuje. Nenabízí masážní křesla a voňavé kabiny, místo toho sází na komfortní podvozek, prémiové materiály a hlavně výkon, který se sám o sobě stává luxusem.