Více
    9.3 C
    Czech
    Čtvrtek 9. května 2024

    Porsche 911 Turbo S překvapí nejen cenou

    Další pokračovatel slavné linie 911. Mezi znalci je Turbo S stále považováno za ideální variantu z modelů Carrera nebo GT. Turbo S vyniká perfektními jízdními vlastnostmi a hlavně designem. Kromě neodmyslitelné linie 911 nás úplně odrovná interiér vozu. Tady Němci předvedli své nadání pro detail a až notorickou preciznost. Síla tohoto modelu stojí za svým jménem. 

    V čem tkví největší benefit modelu Turbo S? mnoho lidí v něm vidí ideální kombinaci silného a výkonného auta a jemného a lehkého řízení. Díky tomu se veliké množství majitelů modelu S vypravuje se svým Porsche i do práce. Pro běžné ježdění se hodí stejně jako na okruh. A když je řeč o síle, Turbo S patří k těm nejsilnějším sériově vyráběným strojům na světě. Pod kapotou bije 6 válců, které dokážou splašit neskutečné množství koní. Jízda v tomhle autě se nezapomíná. 

    Design 

    Vzhled 911 je tak ikonický, že o slavné linii nemá vůbec smysl mluvit. Tvar se ovšem v roce 1963 začal odvíjet od pozice motoru. V roce 1974, kdy začaly vznikat první verze Turbo, se drobně rozšířila záď. Současný model je dokonce o 20 mm širší než jeho předchůdce. Sportovního ducha podporují masivní blatníky a nárazník, ze kterého hrdě hledí dvě obří koncovky výfuku.

    Ani přední část nezůstala beze změny. 45 mm je délka, o kterou se příď rozšířila. Turbo S tak působí daleko více masivně a na silnici budí větší respekt. Díky rozšiřovaní, a to i rozkolu, docílili výrobci spolehlivější stability, takže na okruhu to můžeme pěkně rozbalit. 1640 kg těžké Porsche se pohybuje na nádherných 20 a 21palových kolech. Tyhle hvězdicové parády by samy o sobě vyhrály všechny designové soutěže. 

    Interiér podlehl kůži. Najdeme ji všude, a navíc v neskutečně prémiovém provedení. Detaily jako čísla 911, Porsche na opěrkách hlavy, zelené číslice na rychloměru, to vše poskládá dohromady neskutečný zážitek. Zadní sedadla se ovšem opět pouze na rychle přejíždění z místa A do místa B. Mnoho pohodlí v nich na nás nečeká. 

    Ne, děkuji!

    Jsou věci, které nás na novém Porsche příliš netěší. Cena v základu je sama o sobě vysoká. Dostaneme za nic ale opravdu pouze nutné minimum. Věci navíc: Otevírací střecha? 35 000 korun! Ambientní osvětlení? 10 000 korun! Černá barva nápisu Turbo S? 3 500 korun! Kouřové zbarvení zadních světlometů? 17 000 korun! Barva zpětných zrcátek, která ladí se zbytkem karoserie? 11 000 korun! Tady je návratnost firmy, která spadá pod VW, opravdu na vysoké úrovni. 

    Motor

    A konečně důvod, proč si Turbo S pořídit. 3,75 litrový šestiválec se silou 650 koní. Maximální krouticí moment: 800 Nm. Nejvýše se projedeme 330 km/h a to už je solidní hukot. Zrychlení za 2,7 s a spotřeba 11 litrů. Tady ožila silniční dokonalost. Výkon i zvuk jsou prostě nezapomenutelné zážitky. 

    Verdikt

    6,2 milionu korun v základu je opravdu vysoké číslo. Připočtěme věci navíc a hned se pohybujeme v docela jiných relacích. Za takovouto legendu s abnormálním výkonem je to ovšem pochopitelná cena. 

    Sledujte nás na sítích

    Jeep Gladiator dostane hybridní pohon. Těšit se můžeme už za rok

    Konečně se dočkají i ti, kteří chtějí i s velikým pickupem šetřit životní prostředí a svou peněženku. Na scéně se objevuje hybridní Jeep Gladiator. Oproti současné verzi se promění pouze typem pohonu. Vše ostatní zůstává přesně tak, jak bychom od automobilky Jeep čekali. Novinka navíc dokáže vyprodukovat daleko více koní. Žádný terén nám nezůstane nepřístupným.

    Cadillac představuje novinku pro rok 2024. Je jí model XT6

    Jméno Cadillac je synonymem pro luxus a sílu na silnici. Nové středně velké SUV XT6 rozhodně není výjimkou. Tento americký gigant nás opět překvapuje svalnatými liniemi a prostorným interiérem, což dělá z XT6 skvělého společníka pro rodiny i jednotlivce s vysokými nároky. Cena možná někoho překvapí, stále se ale najdou Američané, kteří po této klasice sáhnou.

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Jeep Gladiator dostane hybridní pohon. Těšit se můžeme už za rok

    Konečně se dočkají i ti, kteří chtějí i s velikým pickupem šetřit životní prostředí a svou peněženku. Na scéně se objevuje hybridní Jeep Gladiator. Oproti současné verzi se promění pouze typem pohonu. Vše ostatní zůstává přesně tak, jak bychom od automobilky Jeep čekali. Novinka navíc dokáže vyprodukovat daleko více koní. Žádný terén nám nezůstane nepřístupným.

    Cadillac představuje novinku pro rok 2024. Je jí model XT6

    Jméno Cadillac je synonymem pro luxus a sílu na silnici. Nové středně velké SUV XT6 rozhodně není výjimkou. Tento americký gigant nás opět překvapuje svalnatými liniemi a prostorným interiérem, což dělá z XT6 skvělého společníka pro rodiny i jednotlivce s vysokými nároky. Cena možná někoho překvapí, stále se ale najdou Američané, kteří po této klasice sáhnou.

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit?