Více
    16.5 C
    Czech
    Sobota 19. července 2025

    Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

    Volvo nakonec nepřeruší život spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Řidiči tak dostanou kombinaci silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.

    Hyundai Ioniq 9 je tady a dokáže překvapit nejen výbavou 

    Obrovský dojezd, tichý provoz a výborné jízdní vlastnosti – nový Hyundai Ioniq 9 má všechny předpoklady stát se špičkou mezi elektrickými SUV s třemi řadami sedadel. Navíc nikomu nebude vadit, že se do tohoto vozu nelije benzín. Elektřina všem vytře zrak. 

    Populární a praktická. Honda Jazz

    Honda Jazz je pojem, který už s námi putuje nějaký ten pátek. Nejnovější kabát, který si oblékla, je ovšem na docela jiné úrovni. Jazz dostala předělaný exteriér, který dokonale padne do nové filozofie: „více prostoru, sportovnější schopnosti“. Prostor je právě ten faktor, kvůli kterému se stala Jazz tak populární. I malé hbité auto dokáže uvézt pořádný náklad. 

    Reklama

    Ne nadarmo se o tomto stroji hovoří jako o jednom z nejoblíbenějších na trhu. Kombinuje na první dojem neslučitelné vlastnosti, ale jak je známo, lidská troufalost nezná mezí. Honda se proto pustila do projektu, který by jí mohly závidět i značky jako VW se svým Golfem, nebo Up!. Prostor je navíc obohacen panoramatickým výhledem, což nám značně usnadní jízdu. Když před 20 lety vyšel na svět první model, málokdo věřil, přestože se jednalo o schopný stroj, že dostane další facelift a více technologií. 

    Design 

    Design se sice posunul vpřed, Honda ale nostalgicky zachovala profilovou linii. Bez té by se už nejednalo o Jazz. Předek auta je navržen vcelku odvážně. Velice drobný gril, který mezi dvěma světlomety, které spojuje, působí jako velice infantilní pusa. V kombinaci se sportovním nárazníkem jde ovšem o krásný a vyvážený celek. 

    Bok auta krásně převádí záměr výrobců dopřát lidem co nejvíce místa. Linie střechy, která se táhne ze zadní části až téměř k předním světlům, zajišťuje svou ergonomií dokonalý výhled z kabiny. Na ten jsou v Hondě obzvlášť pyšní. 

    Zadní část působí neagresivním dojmem. Světlomety dostaly masivnější vzezření a krásně navazují na koncovou linii střechy. Co se týče designu, Honda se u modelu Jazz skutečně překonala. 

    Interiér lidem poslouží převážně svým intuitivním uspořádáním. Vše máme na dosah ruky. Veliký volant s ovládacími prvky, fyzická tlačítka pro ovládání teploty a 9palcová obrazovka infotainmentu (v základu 5 palců). Palubní deska tvoří s dveřmi takřka dokonalou rovinu, výhled tudíž není ničím narušený. Překvapilo nás, že v kabině sedíme poměrně vysoko na celkovou proporci modelu Jazz. Zavazadlový prostor nabízí objem až 304 l, což sice není moc, ale na takto malý hatchback to je královské číslo. 

    Motor a výkon 

    Jazz přichází na trh pouze jako hybrid. Tady by se dalo Hondě vytknout, že nemyslí na ostatní lidi, kteří hybridnímu pohonu zkrátka nevěří a preferují ten klasický. Berme to ovšem tak, že na výběr nemáme a pokud to nedokážeme přenést přes srdce, hledejme jinde.

    Honda kombinuje 1,5litrový čtyřválec s elektromotorem. Motor dá dohromady 70 kW výkonu, elektromotor pak 80 kW a krouticí moment 253 Nm. Na auto, které má provozní hmotnost 1300 kg jde o pěkná čísla. Nejrychleji se svezeme 175 km/h. 

    Verdikt

    Cenově se pohybujeme kolem 500 000 korun, ale dostat se můžeme i o 100 000 korun výše. Jazz však zůstává alternativou pro všechny, kteří rádi odpich, sem tam něco potřebují převézt a milují ikonu značky Honda. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

    Volvo nakonec nepřeruší život spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Řidiči tak dostanou kombinaci silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.

    Hyundai Ioniq 9 je tady a dokáže překvapit nejen výbavou 

    Obrovský dojezd, tichý provoz a výborné jízdní vlastnosti – nový Hyundai Ioniq 9 má všechny předpoklady stát se špičkou mezi elektrickými SUV s třemi řadami sedadel. Navíc nikomu nebude vadit, že se do tohoto vozu nelije benzín. Elektřina všem vytře zrak. 

    Ford Bronco se dostal do Číny. Na čistý benzín ale zapomeňme 

    Zatímco v USA se Ford Bronco stále drží klasických spalovacích motorů, v Číně přichází zásadní proměna – modelová řada Bronco se zde rozšiřuje o plně elektrickou a plug-in hybridní verzi. Nový přírůstek nese označení Bronco New Energy a přináší nejen výrazně odlišnou techniku, ale i modernější pojetí legendárního jména.

    Škoda představila nový užitkový elektromobil Enyaq Cargo

    Automobilka Škoda představila novou komerční verzi svého plně elektrického SUV s názvem Enyaq Cargo, která je od základu navržena jako lehké užitkové vozidlo (LCV). Model je oficiálně registrován u britského úřadu DVSA (Driver and Vehicle Standards Agency) a vznikl jako součást zakázky od společnosti National Grid Energy Distribution (NGED).

    Audi A6 Avant spojuje komfort, výkon i prostor pro aktivní život

    Nové Audi A6 Avant osloví ty, kdo chtějí elegantní kombi pro každý den, ale s technikou na úrovni. Sdílí základ s menší A5, ale narostlo do všech směrů. Větší rozměry znamenají lepší proporce a víc místa uvnitř. A6 zůstává u osvědčených spalovacích motorů, které posiluje chytrý mild-hybridní systém MHEV plus.

    KGM Musso Grand spojuje komfort SUV s praktičností pick-upu

    KGM Musso Grand vypadá jako klasický pracovní pick-up. Ve skutečnosti zvládne víc. Pod dlouhou karoserií ukrývá pohodlný interiér, schopný pohon všech kol a užitečné detaily, které ocení každý, kdo střídá silnici a terén.

    BMW M2 dostane legální Track Package pro silniční provoz

    Oficiální teasery ukazují zamaskované kupé se sportovními úpravami a výrazným zadním křídlem. Přichází nejostřejší verze M2 všech dob. Na silnici může, motor ale nabídne abnormální porci koní. 

    Audi A5 Limuzína kombinuje naftu, hybrid a digitální kokpit

    Audi změnilo název, zachovalo styl a přidalo techniku. Z někdejší A4 Limuzíny se stala A5, i když ve skutečnosti jde o praktický liftback. Nová generace sází na kombinaci dieselu, mild-hybridu a pohonu všech kol.

    Nissan možná začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Mohou za to cla 

    Podle nedávných zpráv japonský Nissan zvažuje, že ve své továrně v Canton, Mississippi, začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Tato výrobní kapacita je v současnosti ne zcela vytížená, a spolupráce s Hondou by mohla přinést výhody oběma automobilkám, které čelí rostoucímu tlaku amerických cel na dovoz japonských vozů.

    Volkswagen Amarok PanAmericana má výkon, výdrž i respekt k tradici

    Druhá generace pick-upu Amarok se postavila na rám Fordu Ranger, ale zůstala věrná stylu Volkswagenu. Design přídě, interiér a výbava působí sebevědomě. Verze PanAmericana cílí na zákazníky, kteří chtějí terénní schopnosti i pohodlí na silnici.

    Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

    Volvo nakonec nepřeruší život spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Řidiči tak dostanou kombinaci silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.

    Hyundai Ioniq 9 je tady a dokáže překvapit nejen výbavou 

    Obrovský dojezd, tichý provoz a výborné jízdní vlastnosti – nový Hyundai Ioniq 9 má všechny předpoklady stát se špičkou mezi elektrickými SUV s třemi řadami sedadel. Navíc nikomu nebude vadit, že se do tohoto vozu nelije benzín. Elektřina všem vytře zrak. 

    Ford Bronco se dostal do Číny. Na čistý benzín ale zapomeňme 

    Zatímco v USA se Ford Bronco stále drží klasických spalovacích motorů, v Číně přichází zásadní proměna – modelová řada Bronco se zde rozšiřuje o plně elektrickou a plug-in hybridní verzi. Nový přírůstek nese označení Bronco New Energy a přináší nejen výrazně odlišnou techniku, ale i modernější pojetí legendárního jména.

    Škoda představila nový užitkový elektromobil Enyaq Cargo

    Automobilka Škoda představila novou komerční verzi svého plně elektrického SUV s názvem Enyaq Cargo, která je od základu navržena jako lehké užitkové vozidlo (LCV). Model je oficiálně registrován u britského úřadu DVSA (Driver and Vehicle Standards Agency) a vznikl jako součást zakázky od společnosti National Grid Energy Distribution (NGED).

    Audi A6 Avant spojuje komfort, výkon i prostor pro aktivní život

    Nové Audi A6 Avant osloví ty, kdo chtějí elegantní kombi pro každý den, ale s technikou na úrovni. Sdílí základ s menší A5, ale narostlo do všech směrů. Větší rozměry znamenají lepší proporce a víc místa uvnitř. A6 zůstává u osvědčených spalovacích motorů, které posiluje chytrý mild-hybridní systém MHEV plus.

    KGM Musso Grand spojuje komfort SUV s praktičností pick-upu

    KGM Musso Grand vypadá jako klasický pracovní pick-up. Ve skutečnosti zvládne víc. Pod dlouhou karoserií ukrývá pohodlný interiér, schopný pohon všech kol a užitečné detaily, které ocení každý, kdo střídá silnici a terén.

    BMW M2 dostane legální Track Package pro silniční provoz

    Oficiální teasery ukazují zamaskované kupé se sportovními úpravami a výrazným zadním křídlem. Přichází nejostřejší verze M2 všech dob. Na silnici může, motor ale nabídne abnormální porci koní. 

    Audi A5 Limuzína kombinuje naftu, hybrid a digitální kokpit

    Audi změnilo název, zachovalo styl a přidalo techniku. Z někdejší A4 Limuzíny se stala A5, i když ve skutečnosti jde o praktický liftback. Nová generace sází na kombinaci dieselu, mild-hybridu a pohonu všech kol.

    Nissan možná začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Mohou za to cla 

    Podle nedávných zpráv japonský Nissan zvažuje, že ve své továrně v Canton, Mississippi, začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Tato výrobní kapacita je v současnosti ne zcela vytížená, a spolupráce s Hondou by mohla přinést výhody oběma automobilkám, které čelí rostoucímu tlaku amerických cel na dovoz japonských vozů.

    Volkswagen Amarok PanAmericana má výkon, výdrž i respekt k tradici

    Druhá generace pick-upu Amarok se postavila na rám Fordu Ranger, ale zůstala věrná stylu Volkswagenu. Design přídě, interiér a výbava působí sebevědomě. Verze PanAmericana cílí na zákazníky, kteří chtějí terénní schopnosti i pohodlí na silnici.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama