Více
    18.8 C
    Czech
    Čtvrtek, 6 října, 2022

    Populární a praktická. Honda Jazz

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Honda Jazz je pojem, který už s námi putuje nějaký ten pátek. Nejnovější kabát, který si oblékla, je ovšem na docela jiné úrovni. Jazz dostala předělaný exteriér, který dokonale padne do nové filozofie: „více prostoru, sportovnější schopnosti“. Prostor je právě ten faktor, kvůli kterému se stala Jazz tak populární. I malé hbité auto dokáže uvézt pořádný náklad. 

    Ne nadarmo se o tomto stroji hovoří jako o jednom z nejoblíbenějších na trhu. Kombinuje na první dojem neslučitelné vlastnosti, ale jak je známo, lidská troufalost nezná mezí. Honda se proto pustila do projektu, který by jí mohly závidět i značky jako VW se svým Golfem, nebo Up!. Prostor je navíc obohacen panoramatickým výhledem, což nám značně usnadní jízdu. Když před 20 lety vyšel na svět první model, málokdo věřil, přestože se jednalo o schopný stroj, že dostane další facelift a více technologií. 

    Design 

    Design se sice posunul vpřed, Honda ale nostalgicky zachovala profilovou linii. Bez té by se už nejednalo o Jazz. Předek auta je navržen vcelku odvážně. Velice drobný gril, který mezi dvěma světlomety, které spojuje, působí jako velice infantilní pusa. V kombinaci se sportovním nárazníkem jde ovšem o krásný a vyvážený celek. 

    Bok auta krásně převádí záměr výrobců dopřát lidem co nejvíce místa. Linie střechy, která se táhne ze zadní části až téměř k předním světlům, zajišťuje svou ergonomií dokonalý výhled z kabiny. Na ten jsou v Hondě obzvlášť pyšní. 

    Zadní část působí neagresivním dojmem. Světlomety dostaly masivnější vzezření a krásně navazují na koncovou linii střechy. Co se týče designu, Honda se u modelu Jazz skutečně překonala. 

    Interiér lidem poslouží převážně svým intuitivním uspořádáním. Vše máme na dosah ruky. Veliký volant s ovládacími prvky, fyzická tlačítka pro ovládání teploty a 9palcová obrazovka infotainmentu (v základu 5 palců). Palubní deska tvoří s dveřmi takřka dokonalou rovinu, výhled tudíž není ničím narušený. Překvapilo nás, že v kabině sedíme poměrně vysoko na celkovou proporci modelu Jazz. Zavazadlový prostor nabízí objem až 304 l, což sice není moc, ale na takto malý hatchback to je královské číslo. 

    Motor a výkon 

    Jazz přichází na trh pouze jako hybrid. Tady by se dalo Hondě vytknout, že nemyslí na ostatní lidi, kteří hybridnímu pohonu zkrátka nevěří a preferují ten klasický. Berme to ovšem tak, že na výběr nemáme a pokud to nedokážeme přenést přes srdce, hledejme jinde.

    Honda kombinuje 1,5litrový čtyřválec s elektromotorem. Motor dá dohromady 70 kW výkonu, elektromotor pak 80 kW a krouticí moment 253 Nm. Na auto, které má provozní hmotnost 1300 kg jde o pěkná čísla. Nejrychleji se svezeme 175 km/h. 

    Verdikt

    Cenově se pohybujeme kolem 500 000 korun, ale dostat se můžeme i o 100 000 korun výše. Jazz však zůstává alternativou pro všechny, kteří rádi odpich, sem tam něco potřebují převézt a milují ikonu značky Honda. 

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    VYBRALI JSME PRO VÁS