Více
    6.7 C
    Czech
    Sobota 15. listopadu 2025

    Audi vstupuje do světa Formule 1

    Audi po téměř století míří zpět do světa velkých cen. Od roku 2026 bude německá automobilka oficiálně závodit ve Formuli 1, poprvé od dob legendárních stříbrných šípů Auto Union, které se proháněly evropskými okruhy ve 30. letech. Přichází v okamžiku, kdy se F1 chystá na nejradikálnější změnu pravidel za poslední dekády. Právě tento převrat Audi považuje za ideální okamžik pro vstup do hry.

    V roce 2029 dorazí nový Dodge Durango. Máme se na co těšit

    Dodge chystá návrat jednoho ze svých nejúspěšnějších SUV. Nové Durango čtvrté generace dorazí v roce 2029 a přinese zcela novou techniku, moderní design a širokou nabídku pohonů, a to od přeplňovaných šestiválců až po čistě elektrickou verzi. Legendární americký kolos tak vstupuje do nové éry, aniž by zapomněl na svůj historicky daný charakter.

    Opel představil zbrusu nové logo. Odkazuje na nový směr, kterým se bude firma ubírat

    Německá firma Opel představila světu nové logo. Stejně jako mnoho jiných automobilek se snaží o maximální zjednodušení. Opel není sám, který se rozhodl změnit tvar svého zajetého znaku. Nás by mohla nejvíce zajímat například tuzemská Škoda. Z Francie bychom si mohli připomenout Citroën. Opel svým novým logem odkazuje na nový cíl, ke kterému se rozhodl zavázat. 

    Reklama

    Opel, jak jsme si již řekli, není jedinou značkou, která se rozhodla proměnit tvar svého loga. Rozhodně je ale jedna z mála, která k této změně přistoupila v poměrně krátkém časovém sledu. Nové logo totiž Opel představoval už v roce 2020. Tehdy jsme měli možnost seznámit se s černým jednolitým znakem, který budil nevídaný respekt. Nyní se však posouváme ještě dál. Firma se rozhodla, že do znaku promítne svůj závazek do budoucna. Máme se na co těšit. 

    Design 

    Vzhled nového znaku se celkově příliš nevzdálil od zajetého tvaru, nabízí ale mnoho detailů, které stojí za to zmínit. Barevně už nepřicházíme do kontaktu s černou, ale s pravým opakem. Zářivě bílá ovládla jak písmeno Z, tak celý kruh i nápis. Co se kruhu týče, v průsečících s písmenem Z se už nepotkává. Návrháři zvolili cestu předělů. Stejně tak bylo „zlomeno“ i písmeno Z. Podle automobilky odkazuje tento krok ke schopnosti firmy bourat zavedené pořádky. 

    Nový cíl a filozofie 

    Proč právě zářivě bílý a ostrý znak? Automobilka Opel se zavázala, že do roku 2028 bude kompletně elektrická. Nové logo tedy okazuje právě k tomuto pohonu budoucnosti. Čistý a zářivý znak budeme moci vídat na sériových vozech už od roku 2024. Tehdy Opel představí jeden takový kousek oficiálně. 

    Opel se tedy posouvá do čistě elektrických vod. Je to vcelku pochopitelný krok ve chvíli, kdy celý svět začíná řešit, nebo už přímo řeší, dopady klimatických změn. Opel tak nasedá do elektrického vlaku, který zatím ještě neujel. 

    Verdikt 

    Automobilka z německého Rüsselsheimu představila znak, který jasně deklaruje, čeho chce firma v následujících letech dosáhnout. Nám nezbývá nic jiného než popřát Opelu mnoho úspěchů do následujících elektrifikovaných let. Kvalitní strat si pojistil krásným logem. A co si o tom myslíte vy? 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Nissan Pathfinder 2026. Jemné úpravy vzhledu, velký skok v technologiích

    Nissan představuje modernizovaný Pathfinder pro rok 2026, rodinné SUV, které sází na decentní úpravy designu, ale výrazně posouvá úroveň technologií i komfortu. Zatímco motor zůstává beze změn, interiér obdržel větší displeje, rychlejší bezdrátové nabíjení a chytřejší kamerové systémy, díky nimž působí Pathfinder konkurenceschopněji než kdy dřív.

    Audi vstupuje do světa Formule 1

    Audi po téměř století míří zpět do světa velkých cen. Od roku 2026 bude německá automobilka oficiálně závodit ve Formuli 1, poprvé od dob legendárních stříbrných šípů Auto Union, které se proháněly evropskými okruhy ve 30. letech. Přichází v okamžiku, kdy se F1 chystá na nejradikálnější změnu pravidel za poslední dekády. Právě tento převrat Audi považuje za ideální okamžik pro vstup do hry.

    V roce 2029 dorazí nový Dodge Durango. Máme se na co těšit

    Dodge chystá návrat jednoho ze svých nejúspěšnějších SUV. Nové Durango čtvrté generace dorazí v roce 2029 a přinese zcela novou techniku, moderní design a širokou nabídku pohonů, a to od přeplňovaných šestiválců až po čistě elektrickou verzi. Legendární americký kolos tak vstupuje do nové éry, aniž by zapomněl na svůj historicky daný charakter.

    Toyota Hilux přišla v elektrické verzi

    Legendární Toyota Hilux vstupuje do své deváté generace a spolu s ní přichází velká novinka, a to zcela elektrická verze. Tradiční pohonné jednotky ale z nabídky nemizí. Toyota potvrdila, že naftové, benzinové i hybridní varianty zůstávají v prodeji i nadále.

    Tesla Semi dostala facelift ještě před zahájením sériové výroby

    Sériová výroba elektrického tahače Tesla Semi stále oficiálně nezačala, ale automobilka už stihla nákladní vůz přepracovat a vylepšit. Podle firmy má modernizovaný model nabídnout lepší aerodynamiku, vyšší efektivitu i užitečné zatížení, a přitom se vizuálně přibližuje Cybertrucku a Modelu Y.

    Pagani Huayra Codalunga Speedster ohromuje elegancí i výkonem

    Pagani znovu ukazuje, že spojení techniky a umění může být naprosto plynulé. Nový model Huayra Codalunga Speedster vychází z kupé stejného jména, ale přidává otevřenou karoserii a ještě čistší tvary. Vůz připomíná éru závodních strojů padesátých a šedesátých let, kdy rychlost i styl měly svou duši.

    Ford Explorer AWD se vrací jako elektromobil

    Ford znovu uvádí jméno Explorer, ale pod ním už se neukrývá obrovské americké SUV s burácejícím šestiválcem. Nový Explorer je menší, čistě elektrický a vznikl ve spolupráci s Volkswagenem. Přesto si zachoval vlastní charakter i styl. Výrobce slibuje dojezd přes tři sta kilometrů a výrazně lepší efektivitu než dříve.

    MGS5 EV ukazuje, že úspora může být i zábava

    MG přichází s novým elektrickým crossoverem MGS5 EV. Nabízí dvě baterie, zadní pohon a spotřebu, kterou mu může závidět i konkurence. Zaujme nejen dojezdem, ale i dynamikou a výbavou, která překonává očekávání.

    Hyundai ukáže v Praze futuristický koncept Three

    Na listopadovém e-Salonu v Praze se představí nejnovější studie značky Hyundai. Concept Three ukazuje budoucí podobu modelu Ioniq 3 a naznačuje směr, jakým se jihokorejská automobilka vydá v éře kompaktních elektromobilů.

    Konec elektrického Ford F-150 Lightning? Poptávka klesá, ztráty rostou

    Projekt, který měl přepsat dějiny pick-upů, se ocitá na křižovatce. Ford F-150 Lightning, donedávna vlajková loď elektrické strategie značky, nenaplňuje očekávání trhu. Slábnoucí poptávka, vyšší náklady a změny v regulacích mohou znamenat, že Ford své elektrické eso brzy shodí ze stolu.

    Nissan Pathfinder 2026. Jemné úpravy vzhledu, velký skok v technologiích

    Nissan představuje modernizovaný Pathfinder pro rok 2026, rodinné SUV, které sází na decentní úpravy designu, ale výrazně posouvá úroveň technologií i komfortu. Zatímco motor zůstává beze změn, interiér obdržel větší displeje, rychlejší bezdrátové nabíjení a chytřejší kamerové systémy, díky nimž působí Pathfinder konkurenceschopněji než kdy dřív.

    Audi vstupuje do světa Formule 1

    Audi po téměř století míří zpět do světa velkých cen. Od roku 2026 bude německá automobilka oficiálně závodit ve Formuli 1, poprvé od dob legendárních stříbrných šípů Auto Union, které se proháněly evropskými okruhy ve 30. letech. Přichází v okamžiku, kdy se F1 chystá na nejradikálnější změnu pravidel za poslední dekády. Právě tento převrat Audi považuje za ideální okamžik pro vstup do hry.

    V roce 2029 dorazí nový Dodge Durango. Máme se na co těšit

    Dodge chystá návrat jednoho ze svých nejúspěšnějších SUV. Nové Durango čtvrté generace dorazí v roce 2029 a přinese zcela novou techniku, moderní design a širokou nabídku pohonů, a to od přeplňovaných šestiválců až po čistě elektrickou verzi. Legendární americký kolos tak vstupuje do nové éry, aniž by zapomněl na svůj historicky daný charakter.

    Toyota Hilux přišla v elektrické verzi

    Legendární Toyota Hilux vstupuje do své deváté generace a spolu s ní přichází velká novinka, a to zcela elektrická verze. Tradiční pohonné jednotky ale z nabídky nemizí. Toyota potvrdila, že naftové, benzinové i hybridní varianty zůstávají v prodeji i nadále.

    Tesla Semi dostala facelift ještě před zahájením sériové výroby

    Sériová výroba elektrického tahače Tesla Semi stále oficiálně nezačala, ale automobilka už stihla nákladní vůz přepracovat a vylepšit. Podle firmy má modernizovaný model nabídnout lepší aerodynamiku, vyšší efektivitu i užitečné zatížení, a přitom se vizuálně přibližuje Cybertrucku a Modelu Y.

    Pagani Huayra Codalunga Speedster ohromuje elegancí i výkonem

    Pagani znovu ukazuje, že spojení techniky a umění může být naprosto plynulé. Nový model Huayra Codalunga Speedster vychází z kupé stejného jména, ale přidává otevřenou karoserii a ještě čistší tvary. Vůz připomíná éru závodních strojů padesátých a šedesátých let, kdy rychlost i styl měly svou duši.

    Ford Explorer AWD se vrací jako elektromobil

    Ford znovu uvádí jméno Explorer, ale pod ním už se neukrývá obrovské americké SUV s burácejícím šestiválcem. Nový Explorer je menší, čistě elektrický a vznikl ve spolupráci s Volkswagenem. Přesto si zachoval vlastní charakter i styl. Výrobce slibuje dojezd přes tři sta kilometrů a výrazně lepší efektivitu než dříve.

    MGS5 EV ukazuje, že úspora může být i zábava

    MG přichází s novým elektrickým crossoverem MGS5 EV. Nabízí dvě baterie, zadní pohon a spotřebu, kterou mu může závidět i konkurence. Zaujme nejen dojezdem, ale i dynamikou a výbavou, která překonává očekávání.

    Hyundai ukáže v Praze futuristický koncept Three

    Na listopadovém e-Salonu v Praze se představí nejnovější studie značky Hyundai. Concept Three ukazuje budoucí podobu modelu Ioniq 3 a naznačuje směr, jakým se jihokorejská automobilka vydá v éře kompaktních elektromobilů.

    Konec elektrického Ford F-150 Lightning? Poptávka klesá, ztráty rostou

    Projekt, který měl přepsat dějiny pick-upů, se ocitá na křižovatce. Ford F-150 Lightning, donedávna vlajková loď elektrické strategie značky, nenaplňuje očekávání trhu. Slábnoucí poptávka, vyšší náklady a změny v regulacích mohou znamenat, že Ford své elektrické eso brzy shodí ze stolu.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama