Více
    0.8 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Další rekord k ničemu! Porsche nejprve driftovalo. Teď jelo nejrychleji v budově

    Ve stuttgartské automobilce s názvem Porsche si zřejmě řekli, že když už neprorazí dokonalou nabídkou vozů, alespoň se zapíšou do dějin. Tedy alespoň z pohledu rekordů. S modelem Taycan se nějaký pátek dozadu nejdéle driftovalo. To samé auto teď jelo nejrychleji pod střechou.

    V Guinnessově knize rekordů se najde nespočet „zbytečných“ a ne zrovna „pozornost poutajících“ rekordů, nad kterými by se společnost pozastavovala. Německým výrobcům luxusních sporťáků z Porsche je ale něco takového úplně ukradené.

    Jde si zkrátka za svým. Už před zhruba třemi měsíci jsme informovali o tom, že elektromobil Taycan se postaral o podivný rekord. A teď se celá písnička hraje znovu. V hlavní roli už tentokrát není driftování v kuse 42 kilometrů, ale rychlost.

    Porsche si usmyslelo, že pozvou komisi Guinnessovy knihy rekordů do budovy, ve které auto překoná rychlostní rekord. A přesně to se také stalo. Nikdo nikdy ještě neuháněl pod střechou rychlostí 165 km/h. Předešlý nejrychlejší pokus činil podle automobilky 138,4.

    Do monopostu elektromobilu Taycan se posadil Leh Keen a ve speciální obrovské hale v New Orleans o rozloze 92 000 metrů čtverečních vybičoval právě on vůz k rekordu. V prostorách nejdelší haly v USA se muselo auto rozjet i zastavit. Všechna pravidla ale byla naštěstí pro Porsche dodržena.

    Taycan využíval nejsilnějšího možného systému, pohonu na všechny čtyři kola a pomocnou ruku podalo i turbo. Porsche se papírově dostane z 0 na 100 za 2,8 vteřiny a díky keramicko-karbonovým brzdám také dokáže v klidu zastavit.

    Porsche a jeho současná vlajková loď ale samozřejmě poutá oko veřejnosti i mimo rekordy. První elektromobil od německé značky se dokonce chystá i na vstup na český trh a cenovka není pro milovníky rychlých aut nějak závratná.

    Cena nového Audi e-tron GT? 2 miliony a k tomu 700 tisíc korun k tomu. V základní výbavě. To v případě Porsche začíná vyjednávání o ceně na v přepočtu dvou milionech. Takže o něco schůdnější. Na rozdíl od Audi navíc může u případného zájemce o Porsche sehrát roli rekord.

    Tedy přesněji dva. Nutno ale říct, že by se bez nich automobilový svět jistě obešel.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.