Více
    -0.9 C
    Czech
    Sobota 28. ledna 2023

    Nová třída B. Mercedes se vytasil s novým Hatchbackem

    Mercedes-Benz přichází na sklonku letošního roku s velikou porcí novinek. Kromě elektrických zabijáků představil i třídu B. Rozhodně nejde o nižší kategorii. Hatchback od Mercedesu je důkazem toho, že luxus a sportovnost není výsadou pouze dlouhých sedanů. Slušný výkon a dosti praktický prostor. Třída B reprezentuje dynamiku a komfort v malém balení. 

    Celkově se jedná o velice příjemnou změnu. Béčko se posunulo podvozkem blíže k vozovce, a to dokonce o 15 mm. Přestože se nemusí tato hodnota jevit jako přehnaná, jakékoli snížení podvozku znamená, že automobil vypadá více dynamicky a sportovně. Ocenit na novém modelu ale musíme hlavně prostor. Zdánlivě malý vůz dokáže pěkně překvapit tím, co všechno do něj „nacpeme“. Kufr pojme po sklopení všech sedadel objem, jaký bychom čekali spíše u kombíku. Mercedes zkrátka umí překvapit. Pojďme se na B podívat zblízka. 

    Design 

    Vzhled je u Mercedesu základním prodejním faktorem, hned po výkonu a dynamické jízdě. Ruku na srdce, design se ale s těmito hlavními proměnnými hodně váže. Bylo by sice hezké mít svalnatý motor, bez odpovídající karoserie ale moc dojem neuděláme. Proto máme radost, že i Hatchback umí skloubit luxus, pohodlí a lehkou sportovní DNA. V prvé řadě se porozhlédněme po přední části. 

    Maska chladiče se vyznačuje drobnými verzemi hlavního znaku automobilky. Skvěle navazuje na oba LED světlomety, které se pořádně protáhly do bočních míst. Pod grilem najdeme nárazník s ostrým profilem, který zvýrazňuje sportovního ducha. Průduchů pro chlazení nabízí více než dost. Na výběr máme kola v rozmezí 16 až 19 palců. Pokud sáhneme po největší variantě, nebudeme litovat. Menší průměr je ovšem lépe ovladatelný. Zadní část působí oproti zbytku velice skromně. Masivní koncovky výfuku si ale Mercedes odpustit neuměl. 

    Interiér, moderní příběh. Ambientní osvětlení je prvek, se kterým umí Mercedes perfektně pracovat. Obrazovka infotainmentu i přístrojový panel splynuly do jednoho. Po nasednutí do auta můžeme využít čtečku otisku prstů. Béčko nás tak bezpečně pozná a připraví nám předem zvolené nastavení. Samotný volant působí masivně. I to nám přidá na sebevědomí při řízení. Maximální kapacita kufru? 1540 litrů. 

    Motor 

    Nejslabší čtyřválcový 1,3litrový benzín nabízí 136 koní a 230 Nm točivého momentu. Nejsilnější dvoulitrový B 250 4MATIC dokáže do kol poslat výkon až 224 koní a 350 Nm. V nabídce zůstává i diesel. Dvoulitrový mazlík s výkonem 116 koní a krouticím momentem 280 Nm, nebo B 220 d s výkonem 190 koní a 400 Nm točivého momentu. 

    Verdikt 

    Startovací cena, 870 000 korun. Slušné peníze. Počítejme ovšem s daleko vyšší částkou. Za nové Béčko to ovšem stojí.

    Sledujte nás na sítích

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů.