S velice zajímavou statistikou přišel statistický server Best Selling Cars Blog. O jaké auto mají ve Francii největší zájem? Prodejům vévodí jednoznačně Dacia. Během prvního měsíce v letošním roce zaznamenala raketový nárůst poptávky a nechala za sebou všechna domácí automobilová esa.
Rumunské značce Dacia patří na světovém trhu s automobily stále vyšší a vyšší postavení. Díky své spolehlivosti a přijatelné ceně se vozidla stávají populárnějšími. Logan, Duster nebo zmiňované Sandero. Dacia toho ve svém arsenálu zase tolik nemá, zato oblíbeností jednotlivých modelů trhá rekordy.
Trh v zemi západní Evropy patří mezi ty nejsilnější na kontinentu. Francouzi si hýčkají své vlastní značky, jak vidno, už ale objevují i „exotiku“. No, je otázkou, zda se Rumunsko pro Francii dá označit za exotickou destinaci, Dacia ale patří domácímu Renaultu, i proto je na ni nahlíženo jinak.
A přesně to se odrazilo na lednových statistikách. První místo v prodeji? Dacia Sandero. Nová generace stálice, která se vyrábí od roku 2008, sklidila nebývalý úspěch. A pro automobilku také nečekaný. Jen v prvním měsíci roku se jich prodalo šílených 8 885.
Což znamená nárůst o 167 %. Statistický server počítá všechny kusy Sandera dohromady, pokud bychom ale chtěli mluvit přesně, z pohledu nových modelů můžeme hovořit o cifře 7 249. Zbytek pak má na starost předchozí generace, 1 636 vozů staršího Sandera ale stále patří na žebříčku i samostatně do top dvacítky.
Jaká auta se na francouzském trhu těší největší oblibě? První lednová desítka vypadá zhruba takhle:
- Dacia Sandero – 8 885 kusů
- Peugeot 208 – 7 926
- Renault Clio – 6 394
- Peugeot 2008 – 6 003
- Peugeot 3008 – 4 879
- Citroën C3 – 4 879
- Renault Captur – 4 414
- Toyota Yaris – 3 842
- Peugeot 308 – 2 470
- Renault Twingo – 2 443
Dacia zkrátka válí a vstup do nového roku se jí velice povedl. Meziroční registrace poskočily o 95 procent a už jen lednová tabulka posouvá Rumuny do závratných výšin. Jinak je na tom ale automobilový průmysl ve Francii bledě.
Domácí automobilky strádají a počty zájemců i prodejů klasický vozidel klesají. Vinou na tom nese jednak snížení emisí, ale za druhé i větší protlačování elektromobilů. Ty naopak zaznamenaly, co se týče registrací, 258 % nárůst.
I na to je ale Dacia připravena. Nedávno totiž představila revoluční Spring.