Více
    18.8 C
    Czech
    Sobota, 25 června, 2022

    Naháč s pořádnou dávkou koní. MV Agusta RUSH 1000

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Mnoho lidí považuje naháče s abnormálně nastřeleným výkonem za nepraktické. Aerodynamika sice nevyniká, síla ano. S modelem RUSH 1000 značky MV Agusta, která se zrodila ve slunné Itálii v roce 1945, dokážeme zapomenout na všechny předsudky. Tvrdý výkon a nebezpečný vzhled dostane do kolen nejednoho znalce. Tahle motorka má svaly. 

    Přestože se původně tato italská firma věnovala výrobě letadel, dnes nás zásobuje těmi nejmasivnějšími stroji na trhu. Mezi naprosté špičky, včetně modelů Dragster RR SCS nebo Brutale, patří jednoznačně RUSH 1000. Tenhle stroj dokáže jezdci zprostředkovat nepopsatelnou dávku síly a adrenalinu. Na tuhle mašinu by měli usednout pouze zkušení jezdci. Stačí lehká nepozornost a velice rychle se může rychlá jízda proměnit v noční můru. Přeci jen, spojení osekané motorky a tvrdého výkonu nese pokaždé riziko. 

    Design 

    Firma sama označila vzhled svého stroje slovy: „svaly kam se podíváš!“ Přesně taková Agusta je. Již od prvního pohledu dokáže lidem nahnat pěknou hrůzu. Její tvar je nepoddajný, tvrdý a robustní. Výrobci se snažili, aby veškerá pozornost směřovala k abnormálně velikému motoru. Kvůli tomu neobalili motorku do plastu a nechali pěkně vyniknout rám. Pokud tento prvek spojíme s masivní vidlicí a obřími koly, výsledek představuje holé šílenství. 

    Výška sedla 0,845 m a rozvor kol 1,415 m. RUSH není žádný drobeček, přestože se na pár materiálech povedlo ušetřit váhu. Ta se vyšplhala na krásných 186 kg. Přední části dominuje LED světlomet a šikovně posazená zrcátka na nízkých řídítkách. Střed představuje motor a ostrá nádrž s kapacitou 16 l. Pod sedlo vyústily hned 4 koncovky výfuku. Pohled na ně je jednoduše fenomenální. 

    Kola o velikosti 17 palců dostala černou barvu a pořádnou šířku. Z toho důvodu se můžeme občas na trati dostat do nehezkých situací. Je potřeba stále na šířku zádního kola myslet a přizpůsobovat tomu naše řízení. Jízdní pozice se krásně položila a my tak ušetříme nějaký ten odpor větru navíc. Co rozhodně stojí za zmínku je odpružení. O přední i zadní se stará Öhlins. Pohodlí je nepopsatelné. Masivní brzdy nemohou nést jiný název než Brembo. Kotouče 320 mm a 220 mm fungují naprosto špičkově. 

    Srdce bestie

    Pod nádrží bije čtyřválec o objemu 998 cc. Tenhle kolos vyprodukuje sílu až 208 koní a maximálně se sním projedeme až 300 km/h. Krouticí moment se nám tady vyšplhal na 117 Nm. Síla mašiny RUSH 1000 je jednoduše neuvěřitelná. Stačí se malinko zapomenout na plynu a znenadání „valíme“ 200 km/h. 

    Cena je stejně obrovská jako síla. 955 000 korun je daň za nezkrotnou bestii, která nám dokáže nalít do žil adrenalin v nejkoncentrovanější podobě. 

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ