Více
    19.7 C
    Czech
    Pátek 20. června 2025

    Vespa Officina 8 vzdává hold legendě a řemeslu

    Limitovaná edice Vespa Officina 8 není jen novou barvou na známém skútru. Je to návrat ke kořenům značky – do poválečných let, kdy se v dílně s číslem osm rodily první prototypy. Tady vznikaly nejen stroje, ale i příběh, který Vespu proměnil v symbol svobody, stylu a odvahy.

    Mercedes-Maybach GLS600. Luxusní koráb pouze pro extrémně bohaté

    Málokdo nezaregistruje, že Maybach představuje to nejlepší z nabídky Mercedesu, ale ne každý přesně ví, co tento název znamená. Je Maybach značka, nebo jen výbavový stupeň? Na majitele čeká pouze luxus a nic jiného. 

    Mercedes-Maybach GLS600. Luxusní koráb pouze pro extrémně bohaté

    Málokdo nezaregistruje, že Maybach představuje to nejlepší z nabídky Mercedesu, ale ne každý přesně ví, co tento název znamená. Je Maybach značka, nebo jen výbavový stupeň? Na majitele čeká pouze luxus a nic jiného. 

    Reklama

    Maybach byl dříve samostatnou automobilkou, kterou v roce 1960 pohltil Mercedes-Benz. Dnes funguje jako luxusní divize Mercedesu – modely Maybach vycházejí z běžných Mercedesů, ale nabízejí exkluzivní výbavu, design i technologie.

    Maximální komfort

    Zvenčí vás zaujme chromovaná maska chladiče a extravagantní kola – buď 23palcové disky ve stylu monoblok nebo krajkované paprsky s logem Maybach, které měl i testovací vůz serveru Car and Driver. Uvnitř zmizela třetí řada sedadel a vznikl z něj luxusní salonek – s polohovatelnými masážními křesly a aromaterapií.

    Ale ani řidič nepřijde zkrátka. Vyhřívaná, ventilovaná a masážní přední sedadla, head-up displej, navigační asistenti a 550 koní pod kapotou – to vše dělá z GLS600 ideální vůz pro každého, kdo má řidiče i chuť se občas projet sám.

    Luxus na čtyřech kolech

    Pod kapotou se nachází 4,0litrový dvakrát přeplňovaný V8 motor s mild-hybridní podporou a devítistupňovou automatickou převodovkou. Výkon 550 koní a 730 Nm točivého momentu dokáže rozjet téměř 2,9tunový kolos z 0 na 100 km/h za pouhých 3,9 sekundy. Točivý moment je tak štědrý, že Maybach dokáže utáhnout přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny.

    Zajímavostí je speciální režim Maybach, který zajišťuje ultrajemný rozjezd (začíná z 2. rychlostního stupně) a tlumí přechody, aby náhodou pasažéři nevylili své šampaňské. K dispozici je i režim Curve – aktivní podvozek vyrovnává náklony karoserie v zatáčkách. Cestující si toho téměř nevšimnou. 

    Hranice mezi luxusem a kýčem

    GLS600 není jen pojízdná jachta – když je potřeba, umí zatáčet a brzdit. Na okruhu naměřila přetížení 0,86 g, což je jen o kousek méně než u Bentley Bentayga (0,88 g) a více než u Rolls-Royce Cullinan (0,83 g). Přitom Cullinan stojí téměř dvakrát tolik (410 575 dolarů), zatímco testovaný Maybach má cenovku 243 850 dolarů, tedy cca 5,25 milionu korun. 

    Verdikt

    Mercedes-Maybach GLS600 zkrátka není pro každého. Minimálně svou cenovkou se výrazně odlišuje od ostatních SUV. Pokud ho ale na silnici potkáme, rozhodně ho nepřehlídneme. A o to jde.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Vespa Officina 8 vzdává hold legendě a řemeslu

    Limitovaná edice Vespa Officina 8 není jen novou barvou na známém skútru. Je to návrat ke kořenům značky – do poválečných let, kdy se v dílně s číslem osm rodily první prototypy. Tady vznikaly nejen stroje, ale i příběh, který Vespu proměnil v symbol svobody, stylu a odvahy.

    Ferrari odkládá svůj druhý elektromobil. Zákazníci o něj prý nemají zájem

    Italská automobilka Ferrari pravděpodobně odloží uvedení svého druhého elektromobilu až na rok 2028. Důvod je překvapivě jednoduchý – podle dostupných informací je mezi zákazníky téměř nulový zájem o elektrické sportovní vozy.

    Mitsubishi Outlander PHEV se vrací silnější, chytřejší a tišší

    Nový Outlander dorazil na evropský trh po dlouhé pauze a rozhodně nepřišel s prázdnou. Nabízí prostorný interiér, kultivovaný plug-in hybridní pohon a spotřebu, která umí být příznivá i pro peněženku. Japonská značka se zaměřila na zdokonalení osvědčeného konceptu a výsledek je působivý.

    Chevrolet Corvette ZR1X Hybrid pro rok 2026 nemá zábrany 

    Chevrolet právě posunul hranice americké sportovní ikony. Nová Corvette ZR1X Hybrid kombinuje hybridní pohon z modelu E-Ray a dvakrát přeplňovaný osmiválec LT7 ze ZR1. Výsledkem je nejvýkonnější a nejextrémnější sériová Corvette všech dob.

    BMW X3 M50 je nový vrchol pro běžné dny i rychlou jízdu

    BMW představuje čtvrtou generaci SUV X3. Novinka sází na výkon, komfort i techniku, ale zároveň zůstává praktickým autem pro každý den. Verze M50 xDrive je aktuálním vrcholem nabídky, silná, rychlá, ale stále použitelná v běžném provozu.

    Audi Q3 2026 dostalo ostřejší linie, do USA se hybrid nechystá 

    Audi představilo třetí generaci svého nejmenšího SUV – modelu Q3. Ačkoli nejde o sportovní ikonku typu RS6 Avant, Q3 je pro značku klíčovým prvkem. V loňském roce šlo o druhý nejprodávanější vůz Audi v USA, hned po kompaktním Q5. Novinka přináší ostřejší design, technologicky vyspělý interiér a osvědčené čtyřválcové motory – ovšem bez hybridní techniky pro americký trh.

    Mibot je nejmenší elektromobil Japonska. A taky jeden z nejlevnějších

    Nový mikro-elektromobil Mibot cílí na to nejnutnější. Má jedno sedadlo, malý kufr a baterii, která zvládne 100 kilometrů. Víc nepotřebuje. V Japonsku se o něj ale začíná zajímat víc lidí, než byste čekali.

    Opel Frontera dorazil do Česka. Za půl milionu korun nabídne sedm míst i hybrid

    Kdo hledá praktické SUV za rozumné peníze, má novou možnost. Opel uvádí na český trh novou Fronteru crossover, který kombinuje prostor, jednoduchost a nízkou spotřebu. V základní výbavě stojí 499 990 korun.

    Chevrolet Equinox EV je skvělý. Je tu ale lepší model 

    Chevrolet dnes nabízí dvě kompaktní SUV pod stejným názvem – Equinox EV a Equinox se spalovacím motorem. A i když sdílejí jméno i segment, v praxi jsou to dva zcela odlišné vozy. Rozdíly sahají od designu přes technologie až po samotný zážitek z jízdy. Oba modely však mají své silné stránky. Pojďme se na ně podívat. 

    Vespa Officina 8 vzdává hold legendě a řemeslu

    Limitovaná edice Vespa Officina 8 není jen novou barvou na známém skútru. Je to návrat ke kořenům značky – do poválečných let, kdy se v dílně s číslem osm rodily první prototypy. Tady vznikaly nejen stroje, ale i příběh, který Vespu proměnil v symbol svobody, stylu a odvahy.

    Ferrari odkládá svůj druhý elektromobil. Zákazníci o něj prý nemají zájem

    Italská automobilka Ferrari pravděpodobně odloží uvedení svého druhého elektromobilu až na rok 2028. Důvod je překvapivě jednoduchý – podle dostupných informací je mezi zákazníky téměř nulový zájem o elektrické sportovní vozy.

    Mitsubishi Outlander PHEV se vrací silnější, chytřejší a tišší

    Nový Outlander dorazil na evropský trh po dlouhé pauze a rozhodně nepřišel s prázdnou. Nabízí prostorný interiér, kultivovaný plug-in hybridní pohon a spotřebu, která umí být příznivá i pro peněženku. Japonská značka se zaměřila na zdokonalení osvědčeného konceptu a výsledek je působivý.

    Chevrolet Corvette ZR1X Hybrid pro rok 2026 nemá zábrany 

    Chevrolet právě posunul hranice americké sportovní ikony. Nová Corvette ZR1X Hybrid kombinuje hybridní pohon z modelu E-Ray a dvakrát přeplňovaný osmiválec LT7 ze ZR1. Výsledkem je nejvýkonnější a nejextrémnější sériová Corvette všech dob.

    BMW X3 M50 je nový vrchol pro běžné dny i rychlou jízdu

    BMW představuje čtvrtou generaci SUV X3. Novinka sází na výkon, komfort i techniku, ale zároveň zůstává praktickým autem pro každý den. Verze M50 xDrive je aktuálním vrcholem nabídky, silná, rychlá, ale stále použitelná v běžném provozu.

    Audi Q3 2026 dostalo ostřejší linie, do USA se hybrid nechystá 

    Audi představilo třetí generaci svého nejmenšího SUV – modelu Q3. Ačkoli nejde o sportovní ikonku typu RS6 Avant, Q3 je pro značku klíčovým prvkem. V loňském roce šlo o druhý nejprodávanější vůz Audi v USA, hned po kompaktním Q5. Novinka přináší ostřejší design, technologicky vyspělý interiér a osvědčené čtyřválcové motory – ovšem bez hybridní techniky pro americký trh.

    Mibot je nejmenší elektromobil Japonska. A taky jeden z nejlevnějších

    Nový mikro-elektromobil Mibot cílí na to nejnutnější. Má jedno sedadlo, malý kufr a baterii, která zvládne 100 kilometrů. Víc nepotřebuje. V Japonsku se o něj ale začíná zajímat víc lidí, než byste čekali.

    Opel Frontera dorazil do Česka. Za půl milionu korun nabídne sedm míst i hybrid

    Kdo hledá praktické SUV za rozumné peníze, má novou možnost. Opel uvádí na český trh novou Fronteru crossover, který kombinuje prostor, jednoduchost a nízkou spotřebu. V základní výbavě stojí 499 990 korun.

    Chevrolet Equinox EV je skvělý. Je tu ale lepší model 

    Chevrolet dnes nabízí dvě kompaktní SUV pod stejným názvem – Equinox EV a Equinox se spalovacím motorem. A i když sdílejí jméno i segment, v praxi jsou to dva zcela odlišné vozy. Rozdíly sahají od designu přes technologie až po samotný zážitek z jízdy. Oba modely však mají své silné stránky. Pojďme se na ně podívat. 
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama