Více
    -0.9 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Honda představila upraveného „opičáka“ Monkey 125 2022

    Údajně stvořen pro čistou radost z jízdy. Takových strojů je ovšem plno. Monkey by ale měl podle všeho zacházet o stupeň dál. Svým drobným rozměrem a relativně výkonným motorem, který mimochodem obdržel nový kabát, se řadí k těm hbitějším motorkám, se kterými skutečně zábava je. Ikonická barva, malá váha, rozumná cena. Taková je Honda Monkey 125. 

    Japonská společnost Honda patří mezi nejúspěšnější a nejznámější na světě. Od crossových motorek po cestovní koráby, to vše v Japonsku dokážou vyrobit. Monkey ovšem reprezentuje zcela odlišnou filozofii. Nedisponuje nijak závratným výkonem, ale v kombinaci s drobnou váhou se jedná o velice nabitou střelu. „Opičák“ byl stvořen pro jízdu po městě, ale nepohrdne ani lesním terénem. Hlavním plusem je velikost. Ta nám dodává až neuvěřitelnou svobodu. V ranních špičkách budeme po cestě do práce dominovat přetížené dopravě. 

    Vzhled 

    Vysoká 1 m a široká 0,75 m. Tahle motorka opravdu není žádné přerostlé monstrum. Rozvorem 1,14 m se vyrovná kdejakým skútrům. Přestože výška sedla sahá 0,77 m nad zem, posed je pohodlný a vzpřímený. Přes svůj malý vzrůst najdeme při jízdě dost prostoru pro nohy, které se nám nikde nekroutí. Na takto malý stroj je jízda prostě velice příjemná.

    Váha 104 kg nám dává možnost s motorkou pěkně manévrovat. K tomu dopomáhají i tlumiče. 2 vzadu se zdvihem102 mm a USD vidlice vepředu se zdvihem 100 mm. Práci tady odpružení odvádí skvělou. Motorka je relativně tvrdší, a to se do města určitě hodí. Nezpochybnitelnou výhodou jsou ale i kola. 12palcový rozměr se rovněž přibližuje strojům jako je třeba Vespa. Přes svůj malý vzrůst disponují hrubším, dospěláckým profilem. 

    Technologie a výkon 

    Jedinými technologiemi jsou LED světlomet a LCD displej. Myslíme to sice s trochou nadsázky, ale podstata je jasná. Monkey je velice jednoduchý stroj. Vzduchem chlazený dvouventilový jednoválec disponuje objemem 124 cc, výkonem 6,9 kW a krouticím momentem 11 Nm. Přesto zůstává Monkey neuvěřitelně hbitou motorkou. 5stupňová převodovka a Nissin brzdový systém jsou samozřejmostí. 

    Pokud uvažujeme o koupi skútru, ale vadí nám jeho pověst, Monkey je ideální volbou, která nás vyjde na 100 000 korun. Není to samozřejmě nejnižší cena, ale za porci služeb a zábavy, kterou nám tenhle „opičák“ dodá, je více než férová.  

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.