Více
    18.2 C
    Czech
    Sobota, 25 června, 2022

    Honda představila upraveného „opičáka“ Monkey 125 2022

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Údajně stvořen pro čistou radost z jízdy. Takových strojů je ovšem plno. Monkey by ale měl podle všeho zacházet o stupeň dál. Svým drobným rozměrem a relativně výkonným motorem, který mimochodem obdržel nový kabát, se řadí k těm hbitějším motorkám, se kterými skutečně zábava je. Ikonická barva, malá váha, rozumná cena. Taková je Honda Monkey 125. 

    Japonská společnost Honda patří mezi nejúspěšnější a nejznámější na světě. Od crossových motorek po cestovní koráby, to vše v Japonsku dokážou vyrobit. Monkey ovšem reprezentuje zcela odlišnou filozofii. Nedisponuje nijak závratným výkonem, ale v kombinaci s drobnou váhou se jedná o velice nabitou střelu. „Opičák“ byl stvořen pro jízdu po městě, ale nepohrdne ani lesním terénem. Hlavním plusem je velikost. Ta nám dodává až neuvěřitelnou svobodu. V ranních špičkách budeme po cestě do práce dominovat přetížené dopravě. 

    Vzhled 

    Vysoká 1 m a široká 0,75 m. Tahle motorka opravdu není žádné přerostlé monstrum. Rozvorem 1,14 m se vyrovná kdejakým skútrům. Přestože výška sedla sahá 0,77 m nad zem, posed je pohodlný a vzpřímený. Přes svůj malý vzrůst najdeme při jízdě dost prostoru pro nohy, které se nám nikde nekroutí. Na takto malý stroj je jízda prostě velice příjemná.

    Váha 104 kg nám dává možnost s motorkou pěkně manévrovat. K tomu dopomáhají i tlumiče. 2 vzadu se zdvihem102 mm a USD vidlice vepředu se zdvihem 100 mm. Práci tady odpružení odvádí skvělou. Motorka je relativně tvrdší, a to se do města určitě hodí. Nezpochybnitelnou výhodou jsou ale i kola. 12palcový rozměr se rovněž přibližuje strojům jako je třeba Vespa. Přes svůj malý vzrůst disponují hrubším, dospěláckým profilem. 

    Technologie a výkon 

    Jedinými technologiemi jsou LED světlomet a LCD displej. Myslíme to sice s trochou nadsázky, ale podstata je jasná. Monkey je velice jednoduchý stroj. Vzduchem chlazený dvouventilový jednoválec disponuje objemem 124 cc, výkonem 6,9 kW a krouticím momentem 11 Nm. Přesto zůstává Monkey neuvěřitelně hbitou motorkou. 5stupňová převodovka a Nissin brzdový systém jsou samozřejmostí. 

    Pokud uvažujeme o koupi skútru, ale vadí nám jeho pověst, Monkey je ideální volbou, která nás vyjde na 100 000 korun. Není to samozřejmě nejnižší cena, ale za porci služeb a zábavy, kterou nám tenhle „opičák“ dodá, je více než férová.  

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ