Více
    10.5 C
    Czech
    Sobota, 24 září, 2022

    Harley-Davidson Sportster S 2021 vs. Indian Scout. Která z těchto dvou úžasných motorek je lepší?

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Nemusíte zrovna fandit motocyklům, ale rozhodně znáte značky Harley-Davidson a Indian. Harley de facto uzákonil, co to je ta pravá motorka, Indian nám zase až do dneška dodává neuvěřitelně silné stroje, které nás svým designem vrací do dávných dob. Oba stroje jsou výjimečné a okouzlující. Pojďme se podívat, jak vypadají vedle sebe.

    Pro začátek začněme trochou historie. Harley-Davidson Sportster jsme zařadili pro jeho originalitu. Nejenže je design tohohle ďábla silnic naprosto skvostný, ale obecně nemá Sportster na trhu konkurenci v kategorii středně těžkých strojů V-twin. Respektive dlouho neměl. Až do roku 2015, kdy se na trhu objevil Indian Scout a začal mu dost slušně dýchat na záda.

    Výrobci strojů Indian si zakládají na tradici. I oproti Sportsteru, kde se udělaly je pramalé změny od počátku jeho výroby v roce 1986, je Indian 100x více konzervativnější. Drží se starého, osvědčeného a funkčního. Jeho stroje nám dávají jistotu, že tu jsou ještě stále ty staré dobré Ameriky, které prostě lidé tak moc chtějí. Nově se ale výrobcům ze Springfieldu podařilo zakomponovat do výbavy pár novinek, které celý vzhled krásně oživily.

    Dva stroje stojí vedle sebe

    Sportster, když střední váhová třída, dá se svými 227 kg každému dost zabrat. Na silnici je to ovšem výhoda a motorka krásně drží a můžeme se na ni spolehnout. Motor 1,252cc V-twin dává do pozoru 121 koní. Krouticí moment 125 Nm. Na zadní sice tenhle stroj nepostavíme, ale akcelerace je záviděníhodná. Převodovka je klasika 6 stupňů.

    Scout je kupodivu o malinko těžší miláček. 254 kg je znát a to i na první pohled. Indian je jednoduše masivní stroj. Řadíme opět 6 stupňů. Výrobci vybavili tenhle skvost motorem 1,113cc V-twin. Motor je trošku slabší než u kolegy a to vysvětluje i menší zásobu koníčků. Těch je 100 a krouticí moment nám motor produkuje necelých 100. Je to škoda, ale rámusu udělá také dost.

    Rozvor Scoutu je 157 cm a to je o něco víc než u Harleye, kde je rozvor 149 cm. V sedadlech se Harley chlubí svými skoro 30 palci nad soupeřem, kde najdeme palců jen 25,5. To však není na škodu a hlavně nováčkům bude nízké posezení vyhovovat.

    Už zbývá jen cena

    Cena je odpovídající kvalitě, o jakou jsme si řekli. Nový Harley-Davidson Sportster S nás vyjde na 323 000 korun. To je dost, ale oproti některým svým bráškům je to vcelku ucházející cena. Scout je se svými 258 tisíci daleko více přátelský.

    Srovnali jsme dva stroje, které jsou ovšem oba více než unikátní. Samozřejmě se od sebe odlišují v mnoha ohledech, ale své milovníky si najdou oba. Jak zaryté Americké tvrďáky, kteří chtějí s větrem ve vlasech vozit na zádech vestu Harley-Davidosn, tak milovníky starého designu, ze kterého se dere historie i nelidská síla na povrch a trestá území, po kterém se kdysi proháněli jeho předci, staří indiáni.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    VYBRALI JSME PRO VÁS