Nová Mazda CX-5 je větší a odvážnější než kdy dřív – a brzy dorazí i hybridní verze. Škoda jen, že se téměř úplně zbavila tlačítek. Nic tak se ale jedná o oslavu toho, co značka představuje.
Nenechte se zmást úspěchem modelů CX-50 a CX-70 – CX-5 je stále nejprodávanějším modelem značky Mazda. Loni rekordní prodeje pomohly automobilce dosáhnout nejlepšího roku v její historii. A v roce 2026 chce Mazda na tomto úspěchu stavět – a proto dává svému bestselleru první zásadní modernizaci za téměř deset let.
Větší, delší, masivnější
Ačkoliv se může na první pohled zdát podobná, Mazda CX-5 pro rok 2026 je zcela nová – od základů. Rozvor narostl o 7,6 cm, což prodloužilo celkovou délku o 11,4 cm. S celkovou délkou přibližně 469 cm se tak nová CX-5 přibližuje konkurentům jako Honda CR-V a Nissan Rogue.
Tato větší délka znamená širší dveře a pohodlnější nastupování – což byla častá výtka u předchozí generace. Ačkoliv Mazda zatím nezveřejnila přesné rozměry, slibuje, že nová CX-5 nabídne jedno z nejprostornějších zadních sedadel ve své třídě. Zvětšil se i zavazadlový prostor. Zadní víko má širší otvor, který je navíc o 1,27 cm níže pro snazší nakládání. K tomu přibylo 5 cm na délku zavazadlového prostoru a 2,5 cm na výšku.
Vzhled hraje roli
Design vychází z modernizované verze známého jazyka Kodo a zahrnuje výraznou příď se skládanými světlomety. Maska chladiče „Wing“ má ostřejší tvary a přepracovaný nárazník zdůrazňuje širší postoj vozu.
Vzadu se objevuje nový nápis „MAZDA“ přes celé víko kufru (který najdeme i na volantu) a ostřeji tvarovaná zadní světla ve stylu většího modelu CX-70. Nejvyšší výbava nabídne sportovní 19palcová kola.
Brzy přijde hybrid
O pohon se stále stará známý atmosférický čtyřválec o obsahu 2,5 litru s výkonem 187 koní a točivým momentem 251 Nm. Je spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou a standardním pohonem všech kol.
Ale spalovací motor není konečná – v roce 2027 přijde nová hybridní varianta. Na rozdíl od modelu CX-50, který využívá hybridní systém Toyoty, bude CX-5 prvním modelem s vlastním hybridním ústrojím Mazdy: novým motorem Skyactiv-Z.
Verdikt
O Mazdě CX-5 pro rok 2026 stále nevíme vše – například cenu. Současný model pro rok 2025 se pohyboval kolem milionu korun. Nový model by neměl být výrazně dražší. Do prodeje by se měla Mazda CX-5 2026 dostat ještě do konce tohoto roku.